Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

sprzęgło nissan almera 1,5 dci

deksman 01 Paź 2011 14:23 4343 8
  • #1 01 Paź 2011 14:23
    deksman
    Poziom 7  

    Witam czy może ktos podpowiedziec czy w przypadku nissan almera 1,5 dci jest możliwosc regulacji sprzęgła?Kupiłem niedawno auto i zauwazylem ze biegi wchodzą nie najlepiej 1 i 2.Ogólnie nie było tak zle tylko cos pogorszylo się dzisiaj zauważyłem ze problemem może byc nie do konca rozłaczone sprzęgło bo po wbiciu na postoju jakiego kolwiek biegu silnik delikatnie dostaje obciążenia.
    Jeżdziłem starą mazdą tam jest wysprzeglik sprzegła na zewnątrz nigdy nie bylo problemów wiec nie wiem czy wogóle w przypadku wysprzęglików są jakiekolwiek regulacje.W jeszcze poprzednim samochodzie była linka więc regulacja była.
    Jak ktos moze to niech naswietli temat w przypadku wysprzęglików jak to jest.
    Widziałem na zdjęciu wysprzęglik nissana mialem wrazenie że tworzy całosc z łożyskiem czy wogóle jest tam dostęp jesli wogóle jest regulacja jakakolwiek.

  • #2 01 Paź 2011 14:36
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Regulacji brak, a w tym przypadku sprzęgło się kończy. Im szybciej wymienisz, tym mniejsze będą koszty...

  • #3 01 Paź 2011 14:53
    deksman
    Poziom 7  

    Sprzęgło do wymiany to znaczy co konkretnie tarcza i docisk?
    Konczy się sprzęgło jak odnosi się wrażenie ze nie do konca prawie rozsprzęgla?
    To co jest zuzyte dokladnie w tym przypadku?

  • #4 01 Paź 2011 22:58
    autolucas
    Poziom 14  

    kolego nie baw się w wymienianie poszczególnych elementów bo gwarantuje że stracisz na tym 2 razy

  • #5 02 Paź 2011 07:57
    deksman
    Poziom 7  

    to znaczy dlaczego strace dwa razy?ogolnie to chciałbym sie dowiedziec co jest przyczyna?mysle ze łozysko do konca nie wysprzegla musi cos byc z nim nie tak moze rozsypuje sie nadmierne luzy chyba.pamietam podobny problem był w hyundai pony tylko tam nic sie nie zepsuło tylko wystarczylo delikatnie linke podciagnac i wszystko było ok.

    Dodano po 0 [sekundy]:

    to znaczy dlaczego strace dwa razy?ogolnie to chciałbym sie dowiedziec co jest przyczyna?mysle ze łozysko do konca nie wysprzegla musi cos byc z nim nie tak moze rozsypuje sie nadmierne luzy chyba.pamietam podobny problem był w hyundai pony tylko tam nic sie nie zepsuło tylko wystarczylo delikatnie linke podciagnac i wszystko było ok.

  • #6 02 Paź 2011 08:24
    mechmajster
    Poziom 10  

    myślę że kolega miał na myśl wymianę poszczególnych elementów kolejno(np raz tarcze, za jakis czas łożysko) to za kżdym razem będziesz musiał udać się ztym do mechanika. Przy wymianie jednoczesnie wszystkich elementow sprzegła (tarczy, docisku i łożyska) zaoszczedzisz na kosztach wymiany.

    Również polecam wymianę całego sprzegła.

  • #7 02 Paź 2011 09:43
    deksman
    Poziom 7  

    Wiem zgadzam się nie wykluczone że tak zrobie tylko mi się rozchodzi na chwilę bieżacą co dokładnie się stało.Jesli ktos jest w temacie to może podpowiedziec jak odpowietrza sie te wysprzęgliki sprzęgła bo nie widze nigdzie odpowietrznika do którego jest dostęp a może ich sie nie odpowietrza są może hermetycznieukład do wyjscia ze skrzyni jest napelniony płynem (tak tylko biore pod uwage różne możliwosci bo nie widze innego sensownego rozwiązania tych nowych wysprzęglików.
    A te połączenia ze spinkami to jakies szybkozłączki ?
    Wysprzęgliki ogólnie na jakim płyne przcują DOT 4 czy inne?

  • #8 02 Paź 2011 10:42
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    deksman napisał:
    co dokładnie się stało


    Nie wiem co, ale może ktoś świadczy usługi diagnostyki za pomocą rentgena i może Ci odpowie co się stało.

  • #9 02 Paź 2011 12:49
    deksman
    Poziom 7  

    Łożysko sprzęgłowe ma luzy jest troche zuzyte i minimalnie ale to minimalnie nie do końca choc nie zawsze wysprzęgla dla kogos kto nigdy nie wyjmował skrzyni ani nic nie robił przy samochodach to by pewnie nawet nie zauwazyl problemu i jezdził aż cos by sie rozlecialo całkowicie regulacja linka by rozwiązała problem bo może lozysko nie jest aż tak zuzyte i mozna jezdzic jeszcze długo .Jak kupiłem 10 lat temu hyundai pony słychac bylo regularny szmer łozyska wyciskowego szprzegła przy wysprzeglaniu i zmianie biegu z 1 na 2 nic się nie działo tylko nie dawało spokoju więc wymieniłem na nowe i przy okazji tarcze bo okładziny były już cienkie była cała i tylko normalnie zuzyta.Łożysko stare tez nie było za specjalnie zużyte raczej nie widac było żadnych śladow zuzycia.Po załozeniu nowego problem nie ustał szmer cały czas był wiec łożysko wymienione było niepotrzebnie ,wszystko pracowało bez zarzutu długo i nic się nie działo tylko wkurzał ten szmer widocznie niektore typy tak maja.Mysle ze w tym przypadku jak by była regulacja linkowa to wymiana nie byla by konieczna bo sprzęgło pracuje ok nie slizga się odwrotnie minimalnie ciagnie ale to bardzo minimalnie dla laika nie zauważalne .
    Rentgena nie trzeba wystarczy rozebrac sprawdzic i wymienic co trzeba choc niekoniecznie tarcze i docisk.Myslalem że ktos podpowie jak to jest z tymi nowymi wysprzęglikami jak je się odpowietrza ?

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME