Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Palący check engine Volvo XC90 3,2 na gaz

ania-57 01 Oct 2011 15:55 8496 15
  • #1
    ania-57
    Level 9  
    Witam,mam problem z zapalającym check engine w XC90 3,2 na gaz .Instalacja BRC z emulatorem,kilkakrotne próby ustawiaenia spełzly na niczym,pojeżdzę po kasacji kontrolki 1-2 dni i znowu wyskakuje.Najpierw przed montażem emula pojawialo się za duże ciś na listwie,a po jego montażu wyskoczył PO43e -system EWAP -niesprawność.Praca silnika,osiągi normalne.Załamuję ręce,o co chodzi,servis Volvo sugeruje wgranie nowego programu w kompa-ale to wydatek.i nie mam gwarancji że problem minie.Może ktoś miał podobny problem,nawet bez gazu z tym EWAP,co zadzałał.Czy to problem gazu,czy inny.W jaki sposób to ma wpływ na inst gazową.CZy powinnam zamontować powrót paliwa z listwy do zbiornika,ew blokadę pompy pal.Prosze o wskazanie drogi.Pozdrawiam.Anna
  • #2
    tzok
    Moderator of Cars
    Jak już to P043E i EVAP, czyli niesprawność układu pochłaniania i recyrkulacji oparów paliwa ze zbiornika. Jaki emulator??? Chyba nie założyłaś tam instalacji II generacji (podciśnieniowej/mieszalnikowej)?!? Bo jeśli tak to czym prędzej to wywal.
  • #3
    ania-57
    Level 9  
    Witam,instalacja BRC,emulator FPE-auto gaz,zakładana w profesjonalnym warsztacie inst gazu.Około roku auto eksploatowane na gazie bez emulatora ze świeczką check engine,obecnie próby{dołożenie emula nic nie zmienia},dodatkowo wyskakiwało PO87,PO43E,.Kontrolka po resecie ok dnia ok,rano po uruchomieniu silnika-zapala się.W poniedziałek wizyta u gazownika.....i co dalej,pozostaje chyba dalej polubić ten przeklęty ,pomarańczowy kolor{przyzwyczaiłam się już do niego}.Może otrzymam jakąś skuteczną poradę.Anna
  • #4
    tzok
    Moderator of Cars
    Błędy to P (od powertrain) i 4 cyfry w formacie HEX (0-F). Podaj choć dokładne kody błędów i co to za instalacja, bo BRC to tylko producent.

    P043E - EVAPORATIVE EMISSION SYSTEM REFERENCE ORIFICE CLOG UP
    P087? - ??? (ale ogólnie coś z obwodem czujnika ciśnienia oleju w skrzyni automatycznej)
  • #5
    ania-57
    Level 9  
    Witam,instalacja BRC E13 67R010254,Czakram-J.Okoński-tak odcztytałam z gwarancji.Co do błędu to podano mi P043E,ten drugi to dokladnie nie pamiętam,czy P087-P088.Prosze o wyjasnienie czego dotyczy ten pierwszy(chyba coś z oparami benzyny).Anna
  • #6
    tzok
    Moderator of Cars
    BRC E13*67R01*0254 to numer homologacji parownika (reduktora). Czakram jest dystrybutorem BRC.

    Kody błędów OBD-II/EOBD to litera (P, B, C, U) + 4 cyfry hex (0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, A, B, C, D, E, F), czyli w tym drugim brakuje ostatniej cyfry.

    Pierwszy dotyczy niedrożności w układzie pochłaniania i recyrkulacji oparów paliwa ze zbiornika (choć jakiekolwiek odniesienia do niego znajduję odnośnie samochodów marki Toyota, jest to jednak błąd klasyfikowany jako standardowy - pierwsza cyfra=0).
  • #7
    ania-57
    Level 9  
    Witam,podałam te dane z książki gwarancji gazu (nie wiem skąd odczytać rodzaj BRC).Z wielu postów zrozumialam iż są 2-zależności.! eliminacja wysokiego ciś benzyny na listwie wtryskowej( likwidowana emulatorem,lub odprowadzeniem nadmiaru PB do zbiornika).Ale co z zapalającym się P043E,jak poradzić sobie z systemem EVAP,autka z USA mają go,jest to częsta przypadłość pojazdów eksploatowanych na benzynie.Co z tego jak usunę checka z pracy na gaz ,a pojawi się ponownie przy oparach benzyny.Chyba że jest jakaś zależność o której nie wiem.Mój gazownik się chyba podda.Słyszałam o Panach z Tomaszowa Maz,jet jednak spora odległość,nie sądzę aby tel zdradzili swój patent-o ile eliminowałby te dwie w\w usterki.Pozostaje mi chyba pokochać ten palący się punkt na wskażnikach mojego XC90.Anna
  • #8
    teges

    Level 21  
    Witam.Jeśli nie pomógł emulator czujnika ciśnienia paliwa to spróbuj odłączyć pompę ale nie wyłączając emulatora.
  • #9
    tzok
    Moderator of Cars
    Więc ok, jest to instalacja IV generacji z emulatorem czujnika ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej.

    Co do EVAP to należałoby się upewnić czy błąd nie pojawia się też przy pracy na benzynie, jeśli nie to zapewne koniecznym okaże się emulowanie sygnału czujnika ciśnienia w zbiorniku oparów benzyny podczas pracy na LPG, choć nie mam za bardzo pomysłu dlaczego instalacja LPG miałaby zaburzać jego działanie.
  • #10
    ania-57
    Level 9  
    Witam,byłam u gazownika,skasował PO43E,jechalam ok 11 kilom na benzynie,po przerwie w jeżdzie,ponowne uruchomienie auta spowodowało pojawienie się check enghine,.Co świadczy iż nie ma to nic wspólnego z inst gazu.Co może być uszkodzonego w systemie EVAP (auto z USA-może inny oktan PB).Czy ktoś miał podobny przypadek,jaka jest rada?Czy wgranie nowego programu w salonie da efekt?Proszę o radę.Anna
  • #11
    tzok
    Moderator of Cars
    Przecież opis błędu jasno mówi co jest uszkodzone - niedrożna dysza/zawór/przewód bądź uszkodzony czujnik ciśnienia.
  • #12
    ania-57
    Level 9  
    Witaj ,widzę że kolega dosonale zna temat moich problemów.Nie bardzo rozumiem,gdzie są te podane elementy,jak je sprawdzić-rozumiem że są to skladniki systemu EVAP (wiem że tam jest zawór-reguluje ciś kolektor-zbiornik paliwa,zbiornik z węglem aktywnym).Czy mógłbyś szerzej rozwinąć swoją myśl. Nie mam dokładnej interpretacji kodu P043E .Chcę jechać do warsztatu ,mając jakieś pojęcie co jest powodem,jak to szukać.Servis raczej odpada.Bardzo będę wdzięczna.Anna
  • #13
    tzok
    Moderator of Cars
    Nie da się tego naprawić przez Internet, to usterka mechaniczna i wizyta w serwisie jest jedynym wyjściem.
  • #14
    ania-57
    Level 9  
    Witam,wiem że pojadę do czlowieka instalującego gaz w tym aucie.Ale musze mu podać opis błedu P043E (stąd moje pytanie o wyjaśnienie tego opisu).Szukaliśmy w internecie ale nie ma zawiele informacji odnośnie tego błedu.Podajesz iż to zawór,przewód,może być uszkodzony-jak rozumiem sa to elementy systemu odpowietrzenia zbiornika paliwa.Stąd moje pytania .Pokuś sie o więcej informacji.Wiem że internet nie uleczy autka,ale wskażesz mi drogę.Anna
  • #15
    tzok
    Moderator of Cars
    Gazownik nic tu nie pomoże. Potrzebny jest serwis specjalizujący się w Volvo i potrafiący wykonać test układu EVAP przy pomocy skanera diagnostycznego. Nie znam dokładnej budowy systemu EVAP w tym aucie. Opisy tego błędy które znalazłem dotyczą wyłącznie samochodów marki Toyota, głównie modelu RAV-4 - tam błąd ten oznacza nieprawidłową zmianę odczytu czujnika ciśnienia w zbiorniku pochłaniacza w momencie próbnej aktywacji pompy podciśnienia.
  • #16
    dariusz105
    Level 26  
    zapewne aby zmniejszyć ciśnienie na listwie paliwowej wykonany został przelew do zbiornika PB i to należy sprawdzić.