Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Seat Ibiza 2003 1.2 3-cylindry trzęsie silnikiem

mimokd 02 Oct 2011 19:09 48710 58
Texa Poland
  • Texa Poland
  • Helpful post
    #32
    wiciu
    Level 12  
    Odnośnie twojego pytania o ustawienia wałka wyrównującego to proszę:
    Seat Ibiza 2003 1.2 3-cylindry trzęsie silnikiem
  • Texa Poland
  • #33
    mimokd
    Level 10  
    Właśnie w taki sposób ustawiłem wałek...
    Dzięki za fotkę, bardzo pomogła bo to mogę śmiało wyeliminować...

    Dodano po 20 [minuty]:

    Przyjżałem się schematowi wałka i mam pytanie...
    U mnie wgłębienie na kole od wału jest tylko jedno i znajduje się na części z obciążeniem, więc ustawienie jest inne - obciążnikiem do dołu. Czy to znaczy że jest źle?
    Ustawiłem wgłębieniami naprzeciw siebie ale obciążenie jest u góry...
  • #34
    radza0
    Level 2  
    pytałem o te obroty ponieważ miałem to samo i u mnie był przestawiony wałek rozrządu o jeden ząbek silnik miał te same obiawy w innym silniku chonda civic też miałem to samo ale tam były kable świec zalecam je sprawdzić

    Moderated By Pawel wawa:

    A ja zalecam stosować się do: 3.1.13. (10.9, 15) Zabronione jest publikowanie wpisów naruszających zasady pisowni języka polskiego, niedbałych i niezrozumiałych.

  • #35
    mimokd
    Level 10  
    Witam wszystkich...
    Sprawdziłem dziś ciśnienie na cylindrach i wyszło 16,5 na wszystkich 3-ech. Po dodaniu 5ml oleju wskoczyło na 20.
    Czy ktoś może mi podpowiedzieć co może być powodem trzęsienia silnikiem?
    Dodam że dziś porównałem pracę silnika z innym seatem Ibiza i mój chodzi strasznie głośno w porównaniu do tego drugiego.
    Załączam fotkę głowicy pokazującą stan zaworów...
    Byłem u mechanika ale on zarzeka się że rozrząd jest dobrze ustawiony...

    Dodano po 1 [minuty]:

    Seat Ibiza 2003 1.2 3-cylindry trzęsie silnikiem

    Dodano po 2 [minuty]:

    Czy głośna praca silnika i trzęsienie może być spowodowane źle ustawionym wałkiem rozrządu...?

    Dodano po 29 [minuty]:

    Miałem na myśli wałkiem balansowym czy wyrównoważającym...
  • #36
    mimokd
    Level 10  
    Czy ktoś jest w stanie mi podpowiedzieć czy powodem tej usterki jest źle ustawiony rozrząd?
    Czy można w ogóle źle ustawić rozrząd na blokadach w tym rodzaju silnika?
    Nie był on rozbierany na blokadach tylko złożony na nich.
  • #37
    mimokd
    Level 10  
    Czy ktoś mi podpowie dlaczego na ciepłym silniku ciśnienie wynosi na wszystkich cylindrach 16,5...?

    Dodano po 1 [godziny] 14 [minuty]:

    Nazwa mojego silnika to AZQ, w końcu to znalazłem...:)
  • Helpful post
    #38
    wiciu
    Level 12  
    zacznę od końca:
    Quote:
    Czy ktoś mi podpowie dlaczego na ciepłym silniku ciśnienie wynosi na wszystkich cylindrach 16,5...?

    Ponieważ to normalne w silniku ze sprawnym układem tłokowo-korbowym
    (dolny limit dla tej konstrukcji to 1.1MPa) a najważniejsze że jest równo.

    Quote:
    Czy ktoś jest w stanie mi podpowiedzieć czy powodem tej usterki jest źle ustawiony rozrząd?

    Może być przyczyną ale nie musi.
    Quote:
    Czy można w ogóle źle ustawić rozrząd na blokadach w tym rodzaju silnika?

    Teoretycznie raczej nie ale w praktyce nie ma rzeczy niemożliwych.

    Quote:
    Czy głośna praca silnika i trzęsienie może być spowodowane źle ustawionym wałkiem balansowym ...?

    Może ale nie musi...
    Podsumowując to nikt nie jest w stanie zdiagnozować Twojego problemu online.
    Diagnostyka wymaga wiedzy, doświadczenia i sprzętu. Z pytań które zadajesz wnioskuje ze to nie jest twoja branża. Sugerował bym pojechać do porządnego warsztatu. Nawet jeżeli się zdarzy, że nie będą w stanie postawić 100% diagnozy (bo np przyczyną jest źle ustawiony wałek balansowy a tego bezinwazyjnie sprawdzić się nie da) to wyeliminują szereg podstawowych przyczyn (np. uszkodzona cewka czy nieszczelność dolotu). Doświadczony mechanik może postawić diagnozę po 200m jazy testowej a ty możesz rozbierać silnik w nieskończoność.
    Pozdrawiam
  • #39
    mimokd
    Level 10  
    Może i zadaję głupie pytania, ale tu o mechanika jest dosyć trudno. Walnąłem babola i silnik źle pracuje więc prubowałem to uratować i dałem na warsztat do ustawienia rozrządu (bo niestety blokad nie zakupiłem i już miałem dosyć tego auta).
    Pytam bo byłem w paru miejscach i wszędzie tylko gdybają a tyle to sam mogę sobie zrobić...

    "Z pytań które zadajesz wnioskuje ze to nie jest twoja branża"

    No na pewno nie jest ale nie jest to też pierwszy samochód który robiłem a dopiero tu mam problem.

    Ja tylko chciałem jakąś podpowiedź, nie oczekiwałem od razu rozwiązania problemu.
    Wychodzi na to, że forum jest od przechwalania a nie pomagania...

    Można było podpowiedzieć, że np. koło na wale - coś sensownego...
  • #40
    wiciu
    Level 12  
    Problem w tym że podpowiedzieć = zgadywać. Przyczyn może być wiele.... nawet nie wiemy czy twój silnik pracuje na wszystkie cylindry.
    Forum jest po to abyśmy mogli sobie pomagać na wzajem ale czasami się nie da :/
  • #41
    mimokd
    Level 10  
    Silnik pracuje na wszystkich cylindrach, stopień ciśnienia jest identyczny, cewki na 99% są dobre, komputer nie pokazuje żadnych błędów, nowe pierścienie i zaczęły się schody...
    Praca silnika równa ale trzęsie silnikiem i głośniej chodzi niż powinien bo porównywałem z tym samym modelem.
    Rozrząd podobno dobrze ustawiony a wałek balansowy ustawiony na punkty tyle że w przypadku pół księżyca jest on w górze w przeciwieństwie do schematu który jest powyżej bo na kole jest tylko jeden punkt.
    Jeszcze jutro wsadzę nowe świece i zobaczę czy coś się zmieni...
    Tak czy owak dzięki za zainteresowanie, dam znać czy coś się zmieni...
  • Helpful post
    #42
    wiciu
    Level 12  
    jeśli silnik chodzi na wszystkie cylindry, równo i nie ma wypadania zapłonów to nie ma sensu zmieniać świec. Czy rozrząd jest ok możesz sprawdzić pośrednio w odczytach z ecu
    fuel trim lub lambda correction, z tego co pamiętam znajdziesz to na kanale trzydziestym "z groszami" (30-39) a powinno być miedzy -8 a +8 %.
    Jeśli balans będzie obrócony o 180 stopni to będzie przyczyną wibracji.
  • #43
    mimokd
    Level 10  
    Dzięki wielkie jutro to sprawdzę...
  • #44
    mimokd
    Level 10  
    Sprawdzałem Vag-iem ale nie jestem pewien tej pozycji:
    silnik - bloki pomiarowe:
    32 - lambda pierwsza wartość 4,2% a druga 0%.
    Czy to oznacza że rozrząd jest w porządku a może nie tą wartość sprawdzałem?
  • #45
    wiciu
    Level 12  
    Nie mam teraz jak sprawdzić nr bloku ale cala grupa 3x dotyczy lambdy wiec chyba będzie ok. Dla 100% pewności możesz połączyć się przez protokół EOBD a tam opisy wartości powinny być dokładniej opisane. Jeśli ten parametr będzie w granicach które Ci podałem to rozrząd jest ok i wszystko raczej wskazuje na "uszkodzenie" mechaniczne np. wałek balansowy.
  • #46
    mimokd
    Level 10  
    Sprawdziłem dziś jeszcze raz i wyszło na 32 kanale - 10,4%, nie mam pojęcia dlaczego jest inaczej niż wczoraj. Na pozostałych kanałach jest poniżej 8%.
    Testowałem to parę razy dla pewności.
  • #47
    radza0
    Level 2  
    I jak tam z tym silnikiem problem rozwiązany
  • #48
    mimokd
    Level 10  
    Jak na razie za daleko się nie posunąłem i jutro jadę na warsztat co mi rozrząd ustawiali żeby sprawdzili równoważący bo sam się już nie chcę dotykać...
    Świece wymieniłem i tak jakby chodzi trochę lepiej, a co ciekawe to stare miały lekko czerwony nalot. Nie wiecie czym to może być spowodowane?
  • #49
    radza0
    Level 2  
    Napisz czy silnik na wolnych obrotach pracuje równo i na jakich obrotach się utrzymuje bez gazu
  • #50
    mimokd
    Level 10  
    Na wolnych obrotach pracuje równo (700), tylko trzęsie autem i jak dodaje się gazu to czuć wibracje silnika.
  • #51
    wojcza
    Level 11  
    Witajcie
    Czy problem został jakoś rozwiązany. Mam identyczny w moim Polo 2003 AWY 1.2 6v. Rozrząd, kompresja , brak błedów w silniku a trzesie na wolnych obrotach 704-736 obr/min
  • #52
    mimokd
    Level 10  
    Nawiązując do mojego tematu, to był ścięty klin na wałku wyrównoważającym.
    Poza tym wszystko było ustawione ok. Klin naprawiony - trzęsienie znikło...
    Życzę powodzenia z twoim autem...
  • #53
    wojcza
    Level 11  
    Ok,dzieki. Sprawdze czy u mnie ie stalo sie to samo.

    Dodano po 41 [minuty]:

    Dzięki za podpowiedź ale u mnie w silniku są tylko dwa koła zębate. Jedno od wałka rozrzadu a drugie od w. korbowego. Czy Ty przypadkiem nie masz wersji 12 zaworowej?
    Nie widzę nigdzie wałka wyrównoważającego????

    Dodano po 1 [godziny] 22 [minuty]:

    Ok, dzięki. Znalazlem go, sorry za zamieszanie. Powiedz proszę jak go ustawic jak wrzuce blokady w rozrzad
    To polksiezyc ma byc do dolu? Sa na nim jakieś znaki? No i jeszcze jedno pytanko. Co dokładnie trzeba zrzucic aby sie do niego dostac? Miska wystarczy?
  • #54
    wojcza
    Level 11  
    Witajcie
    Rozebrałem w drobny mak ten mój silniczek. Wychodzi mi na to że ktos zle złożył silnik poprzednio,wałek balansowy jest odwrócony o 180 stopni do tego co jest wczesniej na rysunku. Czy posiadacie jakies siły dokręcania dołu silnika (wał , korby)?
  • #55
    zeimp
    Moderator on vacation ...
    wojcza wrote:
    Czy posiadacie jakies siły dokręcania dołu silnika (wał , korby)?


    W tym silniku nie jest dopuszczalne luzowanie/odkręcanie dołu... Jeżeli popuścisz te śruby, to powinieneś już wymienić blok silnika ( z resztą wał korbowy również). Dlatego nie otrzymasz podpowiedzi...
  • #56
    Josey
    Level 13  
    w mojej polówce też tak trzęsie na wolnych obrotach. Mechanicy mówią ze te trzy cylindry tak muszą mieć.....
  • #57
    wojcza
    Level 11  
    Dawno już to było informuję iż złożyłem ten silniczek z (odwóciłem wałek balansowy o 180 stopni) i problem ręką odiął :) Zupełnie inne auto, zrobiłem 15000 km , zero brania oleju... Auto już sprzedałem ale do dzisiaj się zastanawiam jak można skręcić silnik w fabryce z tym błędem. (Nie było widać aby wcześniej ktoś przy nim grzebał...)
  • #58
    Mirek Handlarz
    Level 1  
    Witam pragne odswierzyc temat gdyz mam problem z tym walkiem
    A mianowicie po zlozeniu silnika walek piszczy i nie moge sie tego pozbyc
    Jedna rzecz mnie zastanawia... czy po skreceniu tego walka z trybem i ustawieniu go na znaki ma on prawo przesowac sie do przodu lub do ttlu bo u mnie tak jest a wydaje mi sie to nie logiczne . A problem z piszczeniem juzz mnie oglupil nie mam pomyslu co jest nie tak silnik 1.2 12v CGPA
    Pomozcie prosze
  • #59
    adam196511
    Level 10  
    Witam.
    Mam u kolegi podobny problem z tym wałkiem balansowym po wymianie łańcuszka przez autoryzowany serwis w Fabii 1 AWY
    Kilka lat temu wymieniali łańcuszek i od tej pory mu trzęsie silnikiem.
    Wszystko sprawdziłem i z bezradności zacząłem szukać w google.
    Natrafiłem na ten temat
    Pytanie więc takie jak obrócić ten wałek.
    Wyjąć kółko wału i obrócić wałkiem?