Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa PolandTexa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat Ibiza 2003 1.2 3-cylindry trzęsie silnikiem

01 Paź 2011 22:14 39911 58
  • Poziom 9  
    Jak w temacie - ciągle trzęsie silnikiem przez co podczas dodawania gazu jest uczucie jakby nierówno wchodził na obroty. Dopiero na 3-cim biegu podczas jazdy wszystko się normuje i trzęsienie nie jest już odczuwalne.
    Wymieniłem wszystkie poduchy od silnika co bardzo poprawiły sytuację, jednak ciągle na wolnych obrotach trzęsie i podczas ruszania na 1 i 2 biegu...
    Wszystko zaczęło się po wymianie pierścieni. Nie zaznaczyłem sobie pozycji wałka wyrównoważającego więc moje pytanie czy może to być winą trzęsienia. Wałek ten ma wgłębienie na zębatym kole więc ustawiłem je jak najbliżej wgłębienia na kole zębatym od wału.
    Rozrząd ustawiony na blokady ale początkowo walczyłem bez blokad...:)
    Wspomnę iż podczas całej naprawy zsunął sie silnik z lewarka i opadł nisko dlatego też wymieniłem poduchy od silnika (2) i 1 od skrzyni.
    Prosiłbym o jakąś podpowiedz, co mogłoby być przyczyną ciągłego trzęsienia silnikiem...
    Z góry dziękuję...
  • Texa PolandTexa Poland
  • Moderator na urlopie...
    Najpierw to podaj cóż to za "potwora" masz tam pod maską, skoro tak to ukrywasz (silnik i numer jego).
  • Poziom 9  
    Silnik - 1,2l/4V SIMOS3 00HS4342
    AZQ - chyba...
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 14  
    rozrząd na blokadach?
  • Poziom 9  
    tak ale najpierw walczyłem bez i próbowałem ustawić parę razy bo ciągle się trząsł. Ostatecznie wymieniony Łańcuch i napinacz.
  • Poziom 14  
    kolego a nie przestawiłeś wału o 180 stopni,bo miałem tak już jak mi młody przeje...bał rozrząd na wale

    Dodano po 1 [minuty]:

    rozumiem że chodzi na wszystkich cylindrach?
  • Moderator na urlopie...
    Źle ustawiony rozrząd (najprawdopodobniej). Tam jest kłopot z zablokowaniem odpowiednio wał (koło zamachowe) i sądzę, że Ci się przestawiło właśnie to ustawienie. Zakładam również, że na wałkach miałeś specjalne blokady...
  • Poziom 9  
    Bardzo prawdopodobne, ale czy trzęsienie byłoby nie odczuwalne powyżej 3-go biegu jeżeli byłby przestawiony o 180 stopni?
  • Poziom 14  
    tak.na wysokich obrotach było wszystko ok.

    Dodano po 45 [sekundy]:

    a na wolnych wariuje?
  • Poziom 9  
    Tak jak wcześniej wspomniałem próbowałem sam bez blokad i za pierwszym razem jak wymieniłem uszczelniacze było dobrze. Po wymianie pierścieni na bank go przestawiłem i już za każdym razem mi się trząsł.
    Pojechałem na warsztat i mechanik ustawił na blokady - wymienił łańcuch na nowy i napinacz. Silnik ciągle się trząsł ale jakby mniej niż po moim zabiegu. Mechanik powiedział że to poduchy. Wymieniłem jest troche lepiej ale ciągle się trzęsie...
  • Moderator na urlopie...
    autolucas napisał:
    kolego a nie przestawiłeś wału o 180 stopni,bo miałem tak już jak mi młody przeje...bał rozrząd na wale

    W tym silniku jeśli tak zrobisz, to w ogóle go nie uruchomisz :D (nie zgadujemy!).
  • Poziom 9  
    Czy jest może jakiś schemat jak ustawić wałek wyrównoważający?
  • Poziom 14  
    kolego a dlaczego młody ode mnie z warsztatu go uruchomił?ma kosmiczne moce?

    Dodano po 3 [minuty]:

    kolego zeimp nie zamierzam podważać twojego autorytetu,ale nie pisz mi że się nie da bo to przerabiałem.pzdr
  • Moderator na urlopie...
    autolucas napisał:

    kolego a dlaczego młody ode mnie z warsztatu go uruchomił?ma kosmiczne moce?

    Widocznie więcej szczęścia, niż rozumu! Koło na wale korbowym jest bez klina i w momencie montowania koła pasowego, wał się przestawi na 100%! Za dużo tego przerobiłem, żebyś mi tu kity wciskał. Muszą być blokady, inaczej nie ma szans zrobić to poprawnie!
  • Poziom 9  
    No tak ale tu ciągle nie ma nic na temat wałka wyrównoważającego.
    Jeżeli rozrząd byłby dobrze ustawiony to jedynym winowajcą mógłby być ten wałek tak?
    Dostałem gwarancję na rozrząd więc mogę podjechać na ten warsztat co mi ustawili rozrząd na blokady i po wiedzieć że jest może kopnięty o 180 stopni...
    To co mi proponujecie...?
  • Moderator na urlopie...
    mimokd napisał:
    To co mi proponujecie...?

    Podłączyć pod tester diagnostyczny.
  • Poziom 9  
    U mnie koło na wale korbowym jest na klinie...

    Dodano po 1 [minuty]:

    Jestem za granicą i z tym testerem diagnostycznym będzie duży problem...
  • Poziom 14  
    wszystko się zgadza tylko że on rozebrał rozrząd bez blokowania go,ale składał na blokady,po odpaleniu samochód chodził i można nim było jeździć tylko szarpał na niższych obrotach i na wolnych bujało silnikiem,przestawiłem wał o 180 stopni i było zajebiś...cie,ale dobra nie kłóćmy się tylko pomyślmy jak tu pomóc koledze.pzdr

    Dodano po 1 [minuty]:

    kolego kółko zębate masz na klinie?
  • Moderator na urlopie...
    Koło na wale faktycznie ma klin, ale nie ma do czego go ustawić i musi być blokada. Śruby mocujące koła rozrządu muszą być poluzowane, zamontowane blokady w końcach wałków, założony i naprężony łańcuch i dopiero dokręcamy wszystko z odpowiednim momentem, a na końcu wyciągamy blokady - nie inaczej.
    Skoro dają Ci gwarancję na rozrząd, to raczej jest prawidłowo (?), dlatego warto by podłączyć pod kompa, bo przyczyn może być więcej.
  • Poziom 9  
    Jakie mogłyby być inne przyczyny trzęsienia silnikiem...?
  • Poziom 15  
    wypalony któryś zawór wydechowy np
  • Poziom 9  
    Tylko po wymianie uszczelniaczy wszystko było dobrze ale dalej brał olej.
    Jak wymieniłem pierścienie to już nie mogłem ustawić, więc wypalony zawór tak po wymianie pierścieni to mało prawdopodobne...?

    Jeżeli chodzi o "tester diagnostyczny", to macie na myśli komputer np zwykły VAG - bo to mam pod ręką, ale komp błędów nie pokazuje...
  • Moderator na urlopie...
    Pomiar ciśnienia w cylindrach, był robiony? Może przy eksperymentach z rozrządem, ugiąłeś któryś z zaworów... Vag wystarczy, a nawet wskazany :D
  • Poziom 9  
    A w tych silnikach nie ma tak że zawory się nie spotykają?
    Myślałem że jedyną kolizyjną rzeczą jest wałek wyrównoważający bo jak kręciłem na sucho za każdym razem opór stawiał tylko wałek ...
    Jak mam sprawdzić Vag-iem silnik, bo jak wybieram opcje silnika to nie ma żadnych błędów...

    Dodano po 1 [minuty]:

    Apropo wałka odważnik blokuje się z tłokiem... To oczywiście moje rozumowanie...:)

    Dodano po 1 [minuty]:

    No i jutro zrobię pomiar ciśnienia i dam znać...
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Zdecydowanie pomiar kompresji i próba olejowa. Jak wymieniłeś pierścienie, mogłeś strzelić jakiegoś babola. Raczej tutaj bym szukał. Rozumiem, że pierścienie wymieniane ze względu na ginący olej? Ile brał tego oleju i jak wyglądało to "z poziomu rury wydechowej"? Dymienie? Jaki kolor spalin?
    Coś mi się tu w ogóle nie podoba. Pomiar kompresji konieczny.
  • Poziom 9  
    Przed wymianą pierścieni bardzo mocno brał olej i dymił na fioletowo oraz czuć było wyraźnie zapach palonego leju. Cały kolektor ssący był zaklejony olejem a wydech był czarny.
    Po wymianie pierścieni nie bierze już oleju i w ogóle nie dymi ani nie czuć żadnego zapachu.
    Pierścienie olejowe były całkowicie "wyjechane".
  • Moderator na urlopie...
    Pawel wawa napisał:
    Zdecydowanie pomiar kompresji i próba olejowa. Jak wymieniłeś pierścienie, mogłeś strzelić jakiegoś babola. Raczej tutaj bym szukał. Rozumiem, że pierścienie wymieniane ze względu na ginący olej? Ile brał tego oleju i jak wyglądało to "z poziomu rury wydechowej"? Dymienie? Jaki kolor spalin?

    Paweł to nie ta liga! :D
    mimokd napisał:
    Przed wymianą dymił na fioletowo
    Pierścienie olejowe były całkowicie "wyjechane"

    No :D ! I dobrze zrobiłeś, bo teraz nie dymi :D
    Echhh...
  • Poziom 9  
    To co może być skoro Vag nic nie pokazuje...?
  • Poziom 2  
    czy tylko na niskich obrotach trzęsie
    czy jak zwiększasz obroty to trzęsienie ustaje