Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Courier 1.6 D - utrudniony rozruch silnika.

Przemo-P21 02 Paź 2011 20:07 3575 10
  • #1 02 Paź 2011 20:07
    Przemo-P21
    Poziom 16  

    Witam.

    Problem jak w temacie -bardzo mało informacji a i doświadczenia mało z tym silnikiem.
    A oto fakty - schodzi paliwo i to pewnie jest przyczyną trudności z uruchomieniem. Samochód z 2000 r., silnik wolnossący 1.6 D - wg mnie puszcza zaworek zwrotny na ssaniu (jeśli jest - to gdzie?).

    Może ktoś ma jakieś bliższe informacje na temat tego układu, np. kod silnika itd...

    Tak przy okazji - za filtrem paliwa jest coś takiego na kształt tłumika pulsacji ciśnienia z przyłączem elektrycznym (na załączonym rysunku) - co to jest?
    Ford Courier 1.6 D - utrudniony rozruch silnika.
    Pozdrawiam niedzielnych pracoholików i proszę o pomoc...

    0 10
  • #2 02 Paź 2011 20:29
    skalsky5000
    Poziom 20  

    Mam takiego Couriera tylko 1,8D i też miałem problemy z odpalaniem,musiałem długo kręcić..Dopiero wymiana wtryskiwaczy i akumulatora przywróciła auto do używalności.Ta kostka do którego idą przewody to podgrzewacz paliwa i przyjrzyj się mu bo u mnie coś popuściło na tych zaciskach do rurek i zapowietrzał się .

    0
  • #3 02 Paź 2011 21:12
    Przemo-P21
    Poziom 16  

    skalsky5000 napisał:
    Mam takiego Couriera tylko 1,8D i też miałem problemy z odpalaniem,musiałem długo kręcić..Dopiero wymiana wtryskiwaczy i akumulatora przywróciła auto do używalności.Ta kostka do którego idą przewody to podgrzewacz paliwa i przyjrzyj się mu bo u mnie coś popuściło na tych zaciskach do rurek i zapowietrzał się .


    Ok dzięki - jedno już wiem, że to "coś" jest podgrzewaczem paliwa - jest szczelny i drożny (jaka powinna być rezystancja grzałki?) - po jego wymontowaniu i połączeniu "na krótko" problem zapowietrzania nadal istnieje...

    0
  • Pomocny post
    #4 02 Paź 2011 21:22
    skalsky5000
    Poziom 20  

    Możesz jeszcze założyć gruszkę do podpompowania paliwa z zaworkiem i przezroczyste wężyki będziesz widział ewentualne powietrze.Ja mam uszczelniony cały układ a po kilku dniach i tak w wężykach jest trochę powietrza ale narazie pali bez zastrzeżeń wiec nie ruszam nic.

    0
  • #5 03 Paź 2011 19:02
    Przemo-P21
    Poziom 16  

    Pomysł z gruszką wydaje się być ciekawy i chyba to zastosuję, tym bardziej że jest w niej zaworek zwrotny. Zawsze to jednak "poprawianie fabryki". Zastanawiam się jednak co może być przyczyną schodzenia paliwa z filtra bo już wiem na pewno że to się dzieje (założyłem przezroczysty wężyk i widać to wyraźnie). Wygląda to na jakąś nieszczelność - wycieków paliwa jednak nie widać. Co jest w zbiorniku tego courierka - czy jest tam jakiś zaworek zwrotny, który popuszcza?

    Przy okazji małe sprostowanie - silnik jest 1.8 D, wprowadzono mnie w błąd...

    0
  • #6 04 Paź 2011 23:32
    jordan1985
    Poziom 15  

    Może przepuszczać pompa wtryskowa i dlatego tak się dzieje , że paliwo schodzi.

    0
  • #7 06 Paź 2011 03:48
    anaba255
    Poziom 17  

    Sprawdz, ewentualnie wymień wężyki przelewowe na wtryskach, możesz założyć zaworek zwrotny na przewodzie doprowadzającym paliwo do pompy. Trochę powietrza w przewodach może być.

    0
  • #8 08 Paź 2011 20:51
    jordan1985
    Poziom 15  

    Jak to nie pomoże to wygląda na to , że pompa cienka jest tak jest u mnie

    0
  • #9 09 Paź 2011 12:15
    toku74
    Poziom 31  

    Popraw wszystkie złącza paliwowe, a w razie konieczności wymień przewody i zaciski. To że nie ma wycieków paliwa nie oznacza że jest szczelny w sensie- nie zapowietrzy się.

    0
  • #10 11 Paź 2011 12:30
    MinisterQ
    Poziom 18  

    Przemo-P21 napisał:
    Pomysł z gruszką wydaje się być ciekawy i chyba to zastosuję, tym bardziej że jest w niej zaworek zwrotny. Zawsze to jednak "poprawianie fabryki".


    Nawet się nie zastanawiaj, tylko zakładaj - problemy z cofaniem się paliwa znikną, i przy okazji z rozruchem. Grucha przy okazji pozwoli Ci łatwo odpowietrzyć układ jak będziesz np. wymieniał filtr paliwa.
    To jest niemalże standard w tych fordach - zawór w pompie puszcza paliwo i zapowietrza pompę/układ. Nie ma sensu tego naprawiać, bo nowy zawór po jakimś czasie będzie się zachowywał tak samo.

    0
  • #11 09 Lis 2011 21:55
    Przemo-P21
    Poziom 16  

    Założyłem "gruszkę" i problem zniknął - tak więc dziękuję za wszystkie rady, te trafione i nietrafione... Myślę że temat (choć zamknięty) pomoże innym walczyć z problemem - pozdrawiam kolegów z "Elektrody". :D

    0
  Szukaj w 5mln produktów