Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Clio II 1.2 sterowanie pompką paliwową

artur150 03 Paź 2011 20:48 2399 10
  • #1 03 Paź 2011 20:48
    artur150
    Poziom 10  

    Witam, samochód clio II 2003 r. 1.2 8V - ostatnio zwróciłem uwagę na to, że przekręcając kluczyk w pozycję zapłon nie działa pompka paliwowa (nie jestem pewien jak było kiedyś). W innych samochodach np. VW polo 1.0 2001 jak przekręcam kluczyk to pompka działa przez ok 1-2 sek i wyłącza się. W clio tak się nie dzieje przy pierwszym przekręceniu kluczyka a np. za każdym kolejnym razem (jeżeli przerwy są krótsze niż 2-3 sek) pompka załącza się na ok. 1-2 sek. Jeżeli odczekam ok 5 sek i znowu przekręcam kluczyk to pompka już nie chodzi. Nie mam żadnych problemów z zapalaniem tylko zastanawiam się czy tak ma być czy po prostu coś się zepsuło (?). Ktoś ma takie autko i zauważył coś takiego?
    pozdrawiam
    Artur

    0 10
  • #2 03 Paź 2011 20:50
    dylan1
    Poziom 18  

    jeśli auto jeździ to tak ma być. nie które auta vw maja włączanie przekaźnika pompy po otwarciu drzwi.

    0
  • #3 03 Paź 2011 20:53
    milejow
    Poziom 42  

    dylan1 napisał:
    jeśli auto jeździ to tak ma być. nie które auta vw maja włączanie przekaźnika pompy po otwarciu drzwi.

    Taaaa, żeby się lżej otwierały:D

    0
  • #4 03 Paź 2011 20:55
    artur150
    Poziom 10  

    no właśnie tym bardziej mnie to zaniepokoiło bo w VW pompka działa jak się drzwi otworzy i kluczyk przekręci a u mnie ani nie działa na drzwi ani na kluczyk. Trochę dziwne. A po co w takim razie po drugim i każdym następnym przekręceniu pompka włącza się na chwilę? W książce napraw napisano, że właśnie za pierwszym razem ma pompka działać. I to mnie właśnie zdziwiło.

    0
  • #5 03 Paź 2011 20:59
    dylan1
    Poziom 18  

    milejow napisał:
    dylan1 napisał:
    jeśli auto jeździ to tak ma być. nie które auta vw maja włączanie przekaźnika pompy po otwarciu drzwi.

    Taaaa, żeby się lżej otwierały:D



    zejdź na ziemie, powiedz ze nigdy seata nie widziałeś...:idea:

    0
  • #6 03 Paź 2011 21:58
    milejow
    Poziom 42  

    Na ,,ty,, już jesteśmy, nie przypominam sobie? To prawda, seata z pracującą pompą po otwarciu drzwi nie widziałem/pompy nie słyszałem

    0
  • #7 04 Paź 2011 11:01
    artur150
    Poziom 10  

    no akurat w VW tak jest, że otwierasz drzwi a pompka sie włącza :-)

    Co do sprawy clio to sprawdziłem na przekaźniku pompy paliwa, że napięcie pojawia się za każdym przekręceniem kluczyka ale masa (sterownik łączy z masą zasilanie cewki przekaźnika) nie pojawia się za pierwszym przekreceniem kluczyka a przy drugim przekreceniu juz tak (i wtedy pompka działa). Czy to normalne że sterownik nie łączy masy przy pierwszym przekręceniu w pozycję zapłon? Czasem nawet podczas pierwszego przekrecenia słychać (po dłuzszym postoju) że pompka dostaje sygnał ale tylko przez ok. 0,1 s i nie zdąży się zakrecić. Cos chyba jest nie tak, ktoś ma jakies sugestie?
    pozdrawiam

    0
  • #8 04 Paź 2011 20:31
    bartek_j
    Poziom 35  

    Niektore PSA tez maja wlaczanie pompki po otwarciu drzwi.

    0
  • #9 04 Paź 2011 20:34
    artur150
    Poziom 10  

    może ktoś wie o co chodzi z tym sterowaniem pompką paliwa w clio? Czy to jest normalne że nie załącza się przy pierwszym przekręceniu kluczyka?
    pozdrawiam
    Artur

    0
  • #10 04 Paź 2011 23:05
    bartek_j
    Poziom 35  

    nie kombinuj, tak ma być,
    załącza się jak przychodzi do sterownika informacja że silnik się kręci.
    Cóż, jak widać różni producenci różne rozwiązania..

    0
  • #11 05 Paź 2011 13:28
    artur150
    Poziom 10  

    myslałem że się coś popsuło, ale skoro tak ma być i samochód chodzi to może faktycznie tak ma być.
    Temat do zamknięcia.

    pozdrawiam
    Artur

    0