Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Przekładka z Leonardo XL na STAG 100, sprawa wtryskiwaczy

bercik_gsi 04 Paź 2011 01:24 4654 3
  • #1 04 Paź 2011 01:24
    bercik_gsi
    Poziom 15  

    Witam kolegów. Mam Renówkę 19, jednopunktowy wtrysk, 1.8, 95r. 2 tygodnie temu zepsuła mi się centralka Leonardo XL(link do mojego tematu), którą miałem zamontowaną od nowości- ok 3 lat. Próbowałem wszystkiego, nawet przelutowalem podejrzany przekaźnik 12V, ale to nie dało nic. Postanowiłem wymienić cały układ elektr, z zestawów dostępnych na allegro(attuator,sterownik-emulator,wiązka, czujnik, panel ster). Wybór padł na STAG-100. Przy przekładce opieram się na dwóch schematach starym od leo i nowym staga. Wszystko idzie dobrze, ale mam dwa pytanka do was, ponieważ nie chce czegoś schrzanić.
    Przekładka z Leonardo XL na STAG 100, sprawa wtryskiwaczy
    Przekładka z Leonardo XL na STAG 100, sprawa wtryskiwaczy
    1.Czemu w leo sa dwa kable żółte do odcięcia wtrysków a w stagu mam 3 kable a do tego (wg schematu) któraś parę muszę jeszcze sparować.
    Przekładka z Leonardo XL na STAG 100, sprawa wtryskiwaczy
    Wg powyższej tabelki(emulacja wtrysku 1pkt) muszę złączyć dwa przewody:żółty i b.zielony. No dobra, ale w która stronę maja być skierowane? Ponumerowałem te styki na zdj. Ta parka musi iść w stronę komputera samochodu, czy w stronę przekaźników? Przekładka z Leonardo XL na STAG 100, sprawa wtryskiwaczy
    Idąc dalej, zostaje wtedy kabel zielony(przekaźnik emulatora-rozwarty) i to on idzie sam w przeciwnym kierunku do tej pary. Aha no i dlaczego w tabelce oddzielnie jest wypunktowane jeszcze odcinanie pompy i kasowanie błędów ECU. To jeszcze dodatkowo trzeba rozdzielać kable?!
    2. Przy parowniku jest elektrozawór. Z tylu, od butli biegną dwa przewody:sygnał wskaźnika poziomu gazu i plus od wielozaworu. Plus wpada do elektrozaworu przy parowniku a sygnał od wskaźnika łączy się z masa ale łączy się tez przy parowniku z dwoma zlutowanymi kablami biegnącymi do starego leo:biały i zielony. Ze schematu leo wynika ze oba powinny wychodzić z czujnika przy butli. Ale to mi wygląda tak, ze leci kabel od tylu i później rozdwaja się na dwa kable które lecą oddzielnie do starego leo. W stagu jest juz tylko jeden kabel. Wie ktoś czemu w leonardo byly dwa kable od wskaźnika poziomu? Może to dla innych typów wskaźników, albo wielozaworów?

    Bardzo proszę o odpowiedz:)

    0 3
  • Relpol
  • Pomocny post
    #2 04 Paź 2011 11:40
    piotr_gazownik
    Poziom 10  

    Kabel żółty musi iść do komputera a kabel biało-zielony do wtrysku.Kabla zielonego w tym przypadku nie podłączasz.Pamiętaj o rezystorze około 20 omowym,który musi być wlutowany równolegle.To jest rozłączenie wtrysku.
    Do wskażnika rezerwy podłączasz biały.
    W razie problemów strona Firmy AC

    0
  • Relpol
  • #3 04 Paź 2011 11:51
    bercik_gsi
    Poziom 15  

    kolego a czy stag100 nie ma w srodku rezystora, tak aby nie bylo koniecznosci wlutowywania? Wiem ze konieczny jest, bo wtedy komputer moze wywalic blad, tak? Czy cos wiekszego sie stanie jesli nie wlutuje tego opornika?

    0
  • #4 10 Paź 2011 21:54
    bercik_gsi
    Poziom 15  

    Kolego Piotrze dzięki tobie wszystko podłączyłem tak jak trzeba. Wszystko działa i została tylko kwestia poprawnego ustawienia na komputerze. Opornik 20OM w tym wypadku nie był potrzebny,bo komputer auta nie widzi błędu. Mam pytanie odnośnie samego wskaźnika. Poprzednia instalacja Leonardo była zespolona z przełącznikiem LPG/Pb, który jedynie wskazywał rezerwę (obecnie mam pełne wskazanie gazu w nowym przełączniku). Wskaźnik przy butli tez ma jeden kabel. Kiedy podłącze się pod komputer program ACLpg-do STAGa100, parametr dotyczący wskazań gazu, zależnie od ustawienia oporności w programie, zawsze wskazuje ta sama wartość V=5.10 albo 4,72. Czyli pokazuje mi albo pełny albo pusty. Nie idzie tego ustawić inaczej? Trzeba wymieniać wskaźnik przy butli?

    0