Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

najprostsze zagadnienia domowej sieci :-)

2martin2 04 Paź 2011 18:52 1321 2
  • #1 04 Paź 2011 18:52
    2martin2
    Poziom 8  

Witam
    jeżeli idzie o zagadnienia sieciowe to jestem kompletnie zielony (czytaj: totalnym laikiem) a czeka mnie ''operacja'' podłączenia i skonfigurowania tegoż routera tp-link td-W8950ND.Chciałbym podłączyć kompa kablem i bezprzewodowo konsolę i teraz tak,mam parę pytań czysto teoretycznych gdyż działania praktyczne podejmę za 2-3 dni jak już będę router posiadał (został zamówiony). Chciałbym spytać jeżeli podłączę konsolę przez wi-fi i załóżmy że sieć będzie otwarta (teoretycznie) to jak to wygląda gdyby ktoś chciał się podłączyć ''na jana'',zasięg takiej sieci to mniej więcej ile,jedna klatka w bloku czy np 2 bloki stojące blisko siebie(''przydatną opcją wielu routerów,jest możliwość ograniczenia ich mocy nadawania.W przypadku niewielkiego mieszkania, nie ma potrzeby aby sieć WiFi była dostępna dla wszystkich sąsiadów'') a może całe województwo - taki głupi joke.

a jeżeli tylko konsola będzie podłączona przez wi-fi a komp normalnie kablem,to gdyby ktoś się podłączył to co?miałby dostęp do jakichś plików systemowych konsoli?czy do kompa też?mógłby sobie przeglądac dane na kompie?czy może miałby tylko dostęp do internetu na swoim kompie,bez żadnej ingerencji w moje sprzęty?zaznaczam,że praktycznie w ogóle się w tej dziedzinie nie orientuję :-) więc te pytania mogą się komuś wydać banalne lub nawet głupie heh

chciałbym też spytać o zabezpieczenia,pierwsza rzecz to chyba zmiana domyślnego loginu i hasła rotera?