Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Corsa D 1.3 CDTi odpala i gaśnie

Ozobywatel 04 Paź 2011 20:30 13483 5
  • #1 04 Paź 2011 20:30
    Ozobywatel
    Poziom 2  

    Witam wszystkich forumowiczów.

    Mam problem z Oplem Corsą D 1.3 CDTi 75 KM 2007r. przebieg 52250km prawdziwy.

    Samochód po przejechaniu kilkuset metrów gaśnie, jest problem z odpaleniem (nie kręci). Czasami zapali się kontrolka auta z kluczem, a po zgaszeniu silnika pojawia się na liczniku kilometrów literka F, a po chwili insp4.

    Od początku. Do samochodu miesiąc temu została zalana benzyna (niestety), po czym samochód trafił do ASO Opla. Wymieniony filtr paliwa, przeczyszczony układ. Tankowanie ON do pełna, po tym zostało zrobione jakieś 400km bez najmniejszego problemu.
    Po ponownym zatankowaniu do pełna, auto odpaliło za 10-tym razem (nie kręciło, nie słychać pompy wstępnej). W momencie kiedy zaczęła pracować pompa wstępna odpalił, do końca dnia pracował bez zarzutu, zrobił 120km. Wieczorem po godzinnym postoju samochód zaczął gasnąć podczas jazdy (niezależnie od obrotów czy prędkości) i później jest problem z odpaleniem. Cisza, silnik nie kręci, w momencie kiedy słychać pompę wstępną można odpalić, w momencie kiedy pompa wstępna się wyłącza, silnik gaśnie.
    2 lata temu również był problem z tym silnikiem, pomogło przeczyszczenie komputera, ale wtedy silnik często nie odpalał (tak samo nie kręcił), jak odpalił to jechał, teraz są dodatkowe objawy (gaśnie).

    Proszę o podpowiedzi, gdyż obecnie nie mam możliwości pojechania do profesjonalnego mechanika (jestem z samochodem na terytorium Danii). Zależy mi tylko na jako-takim poskładaniu auta, byle tylko dojechać nim do Polski.

    2 5
  • #2 04 Paź 2011 20:52
    tzok
    Moderator Samochody

    Bez komputera może być ciężko - zacznij od sprawdzenia obwodu zasilającego pompę wstępną, w dalszej kolejności czujniki położenia wału (obrotów silnika) oraz wałka (fazy) i czujnik ciśnienia na listwie wtryskowej.

    Jak Ci się nie uda - szukaj pomocy w serwisie FIATa, powinien być tańszy niż Opla i powinni lepiej znać ten silnik.

    0
  • #3 05 Paź 2011 09:32
    Mad Max
    Poziom 23  

    Samą pompę też by wypadało sprawdzić-benzyna wcale nie musiała wyjć jej na zdrowie, no i sprawdzić dlaczego nie działa - czy przyczyną jest brak zasilania pompy czy też mechanicznie się blokuje.

    0
  • #4 05 Paź 2011 17:04
    Ozobywatel
    Poziom 2  

    Dziękuję Wam za podpowiedzi. Błąd Insp4 to podobno "woda w filtrze paliwa". Na początku wymienię filtr paliwa razem z czujnikiem, mam nadzieję że to pomoże.

    0
  • #5 05 Paź 2011 19:43
    tzok
    Moderator Samochody

    Zgadza się - możesz dodatkowo odczytać kod błędu (nie potrzeba do tego żadnego sprzętu w Oplu) - zapewne będzie P2264. Wodę można spuścić z filtra, nie trzeba go wymieniać.

    Niemniej trochę dziwne że unieruchamia to silnik.

    -1
  • #6 06 Paź 2011 21:45
    Ozobywatel
    Poziom 2  

    Ok, zamontowałem stary filtr po wylaniu z niego wszystkich płynów wszystkimi otworami, po czym uruchomiłem silnik. Pracował 30s, zgasł. tak jeszcze 3 razy, za ostatnim razem po zgaszeniu z okolic baku wydobyły się dziwne dźwięki (jakby bąbelki?) i od tego czasu trup nieboszczyk.

    EDIT 18.10.2011

    Auto poszło do dobrego i taniego warsztatu. 3 dni sprawdzali, nie wiedzą co się dzieje.
    Auto poszło do autoryzowanego serwisu Opla (serwisów Fiata w promieniu 50km nie stwierdzono) i mówią że jest jakiś błąd w komputerze i nie wiedzą jaki (!) i jeśli mają się dowiedzieć to muszą siedzieć i sprawdzać, a za każdą godzinę sprawdzania miałbym zapłacić 400 DKK (teraz to ~250zł) więc auto w najbliższym tygodniu wróci do Polski na lawecie.

    Przypomina się tylko aukcja sprzed czterech lat, bo takie właśnie emocje mam teraz do tego samochodu:
    http://archi.inosak.org/db/item286148416_1.html

    0