Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ABS Ford Mondeo MK1 1995 rok

04 Paź 2011 21:43 3599 16
  • Poziom 10  
    Witam,

    posiadam samochód Ford Mondeo MK1 1995 rok, napęd 4x4 Hatchback.

    Mój problem polega na tym że nie działa mi ABS wraz z kontrolą trakcji.
    Po wymianie dwóch czujników, jednego z przodu na używany ale fabryczny, drugiego z tyłu na zamiennik chiński kontrolki gasną po odpaleniu auta.. ale tylko na chwilę. ABS nie działa niestety wcale. Nawet jak kontrolki nie świecą.

    Kiedy odłączę czujnik z tyłu (ten chiński) ABS działa.

    Teraz trochę danych z moich pomiarów.
    Czujnik z tyłu stary sprawny posiada oporność 1300 Ohm. Podczas obracania kołem jego oporność zmienia się o około 20 Ohmów.
    Natomiast nowy czujnik z tyłu posiada oporność o ile dobrze pamiętam około 1400 Ohm. A podczas obracania kołem zmienia się tylko o około 2 Ohmy! :/

    Teraz tak, wieniec wyskrobałem do żywego metalu.. Nie ma tam rdzy. Ale nic to nie pomogło.. Nowy czujnik dopasowałem tak, że jest zaraz nad wieńcem. Przerwa jest minimalna..

    Proszę o pomoc.. Bo mi się już pomysły skończyły..
    Może czujnik musi się namagnesować w zwrotnicy?

    Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Tak tylko napisałem.. bo jak wkładam czujnik w zwrotnicę to oporność jego się zmienia delikatnie.. Więc pomyślałem... :p
  • Poziom 42  
    Parametrem pracy czujnika jest napięcie a nie oporność. Do pomiaru takiego napięcia służy oscyloskop nie omomierz...
  • Poziom 10  
    Ok, przyznam że nie sprawdzałem go pod tym kątem.. Czyli przyczyną może być czujnik? Pomimo tego że jest nowy? Powinienem kupić używaną zwrotnicę z oryginalnym czujnikiem?
  • Poziom 27  
    Albo nowy, ale markowy, a nie marki KRZAK
  • Poziom 10  
    Nie ma nowego do mojego modelu.. :/ Już nie produkują. Dla tego kombinuję.
  • Poziom 10  
    Chciałem odświeżyć bo temat pilny :/

    Z góry dziękuję za pomoc.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Raczej jakieś rozwiązanie. Może ktoś się zna na temacie i podrzuci jakiś pomysł. Możliwe że potrzeba jakiś specjalny czujnik w którym oporność będzie się zmieniać o około 20 Ohm tak jak w pozostałych oryginalnych? Być może prąd indukowany też jest większy i przez to nie działa? Ale czym w takim razie różniły by się te czujniki? I gdzie dopaść odpowiedni czujnik?
  • Poziom 42  
    Czy ja piszę w suahili? Oscyloskop, wiesz co to
    ? Taki telewizorek tylko inny.... On pokaze co dolega twoim czujnikom
  • Poziom 17  
    Kolego, podpiąć pod diagnostykę, sprawdzić, które koło wywala błąd (ewentualnie inny element) i wtedy szukać rozwiązania.
  • Poziom 10  
    Dobrze.. problem jest w lewym tylnym kole. Zostal tam zamontowany nowy czujnik (zamiennik) do forda. Niestety o delikatnie innym numerze katalogowym, ponieważ katalogowego już nikt nie produkuje. Oporność ma podobną do innych. Niestety nie miałem dostępu do oscyloskopu ale zajmę się tym w najbliższych dniach. Wygląda chyba na to że czujnik jest uszkodzony, pomimo że ma oporność. Jeszcze zmierzę czy generuje napięcie podczas obrotu kołem bo tyle mogę zrobić miernikiem i napiszę o efektach.

    Pozdrawiam
  • Poziom 17  
    Sprawdź jeszcze odległość czujnika od zębatki.
  • Poziom 10  
    Witam, odległość jest około 0,5 mm. Natomiast pomiar miernikiem który zrobiłem wykazał przy bardzo małej prędkości obrotu koła około 0,4V na starym czujniku, natomiast na nowym nie wyindukowało się żadne napięcie.
    Czy pomimo posiadanej prawidłowej oporności czujnik może być uszkodzony? Bo chyba na to wygląda..?
  • Poziom 17  
    Musi indukować napięcie. Na tym to wszystko polega. Jeżeli to chińska podróbka, to już widziałem takie przypadki.
  • Poziom 10  
    Dziękuję.. w takim razie czujnik jest do d**y. Może mi szanowny sprzedawca wymieni na sprawny ;) Jak rozwiążę temat to napiszę.

    Dziękuję Wszystkim za pomoc. Pozdrawiam.


    Witam, odświeżam temat ponieważ uporałem się z problemem..

    Czujnik był jednak dobry. Wystarczyło zamocować go o 90° obróconego i już odczyty się wzmocniły. Oporność zaczęła zmieniać się nie o 3-5 Ω ale o 30-70Ω. Wszystko działa :)

    Pozdrawiam!