Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

kia carnival - przeróbka CRDI na TDI, czy się da

macieku 05 Oct 2011 08:37 9757 24
  • #1
    macieku
    Level 11  
    No właśnie ........ jak w tytule czy ktoś trenował taką operację. Teoretycznie "na oko" i na razie bez dogłębnego rozpoznania tematu wygląda że się da bo blok ten sam a pompa od tdi jest na linkę gazu a nie sterowanie elektroniczne. Jeżeli pasuje mocowanie pompy to powinno działać (oczywiście wtryskiwacze wraz z przewodami też do wymiany).
    Pompa do tdi z kompletem wtrysków to grosze w porównaniu do regeneracji pompy i wtrysków CR. W naszych warunkach (paliwo "różnej" jakości) TDI jest bezpieczniejsze bo więcej zniesie. Jeżeli sie nie da to dlaczego ? Na razie teoretycznie roztwarzam ....... :-) /ale mam już powoli dość boksowania się z serwisami od CR/
  • #2
    bartek_j
    Level 35  
    Jaka pompa od TDI jest na linkę co ty tworzysz?
  • #3
    macieku
    Level 11  
    bartek_j wrote:
    Jaka pompa od TDI jest na linkę co ty tworzysz?

    Na razie badam temat czy da się przeprowadzić taką przeróbkę stąd moje pytanie. Nie miałem cernivala w wersji tdi więc być może się mylę w kwestii linki.
  • #4
    andexp
    Level 21  
    Pompa wtryskowa Bosch jest na linkę, więc dochodzi inny pedał gazu. Sprawdziłbym jeszcze numery tłoków czy nie ma różnicy. Mocowanie pompy powinno pasować. Dobrze mieć także pozostały osprzęt (przewody egr itp.) Jeszcze przeróbka instalacji elektrycznej, sterowanie egr itd. Teoretycznie powinno się udać, ale rzeczywistość wszystko zweryfikuje. Próbowałeś pytać na forum KIA?
  • #5
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Co z tego że blok silnika jest taki sam, skoro głowica będzie całkowicie inna? Kolega andexp wyskoczył jak filip z konopii z EGR, on tutaj jest najmniej ważny - a gdzie sterowanie turbiny? Po co chcesz wracać do średniowiecza? Sterowanie manualne ( mechaniczne) to sporo mocy mniej i większe zużycie paliwa. Gdzie tu "TDI" ? Będziesz miał co najwyżej TD z intercoolerem.
  • #6
    wopor
    Level 32  
    Skoro polecieli na księżyc to i to się da, tylko po co? mam troszke info na temat sterowania i mechaniki silnika J3TCI, co konkretnie masz za problem z tym silnikiem CRDI?
  • #7
    macieku
    Level 11  
    problem stary jak świat :-)
    diagnoza - regeneracja pompy i wtrysków, a że jest to problem powracający w CR - szczególnie delphi to wolałbym "wrócić do średniowiecza" i mieć święty spokój. Paliwo u nas jest jakie jest i tankowanie na "dobrych stacjach" nic nie załatwia bo też można nalać wody z mułem.
    Regeneracja/naprawa pompy plus wtrysków to przyjemność od 4500 w górę więc wykombinowałem że za połowę tych pieniędzy wsadzę stare zasilanie i święty spokój bo żadnej elektroniki sterującej. A że carnivala używam raczej tylko do ciągania przyczepy kampingowej to litr czy dwa więcej spalania nie robi mi wielkiej różnicy.
  • #9
    macieku
    Level 11  
    bardzo dzięki :-)
    A teraz rozparzmy przez chwilę rzecz teoretycznie:
    1) wymieniam pompę, przewody i wtryski na bosha
    2) zaślepiam EGR-a - żeby uprościć sprawę i nie jestem niewolnikiem nowej sekty pod nazwą ekologia a Euro 3 zachowuję z racji daty urodzenia auta :-)
    3) zostawiam stary sterownik/komputer żeby sterował wentylatorami i innymi .......... no właśnie co steruje wentylatorami bo może jest to bardziej mechaniczne - czyli czujnik i przekaźnik .

    I jestem ciekaw czy będzie działać ........ dam znać jak się to zakończy :-)
  • #10
    wopor
    Level 32  
    Witam, wczytaj się w info masz tam dość precyzyjnie omówione w pliku EMS jak sterowany jest ten poprzednik crdi a plik SIL podaje troszke mechaniki a w szczególności te wałki wyważajace, powodzenia.
  • #11
    andexp
    Level 21  
    Wentylatorami steruje sterownik poprzez przekaźniki. Co z turbiną? Jeżeli masz turbo z zmienną geometrią to będziesz zmuszony zamontoważ starego typu z zaworem upustowym na wydechu. Musisz mieć także sprawną pompę i wtryski. Dużo zabawy bez gwarancji sukcesu. Samochód z pewnością uruchomisz, ale jak z jego funkcjonalnością?
    Idea do realizacji dla kogoś kto ma dużo wolnego czasu i samozaparcia. Podejrzewam, że w pespektywie przeróbka ta wyjdzie drożej niż zrobienie porządku z układem wtryskowym.
  • #12
    MSWOLA
    Level 19  
    Jeśli pasowało by mocowanie pompy boscha do bloku, oraz mocowanie wtrysków w głowicy to ja bym się wiele nie zastanawiał.
    Quote:
    Gdzie tu "TDI" ? Będziesz miał co najwyżej TD z intercoolerem.

    Montując pompę np. od transita 2.5td będziesz miał "TDI" na linkę. Wtryski oczywiście muszą być od silnika z bezpośrednim wtryskiem. Ważną rzeczą jest też czy wtryski skierowane są prostopadle w tłok czy pod pewnym kątem.
    Turbina może zostać ta sama (nawet prościej i lepiej) tylko w kolektorze ssącym należy zamontować zawór, który będzie upuszczał ciśnienie np: powyżej 2.5 bara
    Jak to mówią "potrzeba jest matką wynalazków"
    Gdyby tak mocowanie jakiejś pompy pasowało do bloku oploskich silników to już dawno wywaliłbym VP44
  • #13
    macieku
    Level 11  
    Podsumowując ............. niestety się nie da :-(
    A nie da się bo:
    1) inna głowica (w drobiazgach ale inna) - kanały chłodzenia i inne w innych miejscach
    2) inna średnica wtrysków (dziura/mocowanie w głowicy)
    3) w CRDI pasek rozrządu jest na 1 wału więcej niż w tdi czy też odwrotnie wiec inna prędkość obrotowa czy jakoś tak
    4) magicy od pomp i wtrysków wymienili mi jeszcze chyba 5 pozycji niezgodnych.

    Skończyło się to tak że kia poszła do lokalnego magika od crdi i innych wtrysków :-)
    jak odbiorę i pojeżdżę to dam wykonawcom rekomendację lub jej nie dam (na forum oczywiście)
  • #14
    bonjovi171
    Level 1  
    Witam :)
    Podsumowując wszystkie odpowiedzi a zwłaszcza tą ostatnią to te magicy na niczym się nie znają mam też takiego carnivala 2.9 crdi też miałem takie problemy miałem już tego dość aż się wkurzyłem i zaryzykowałem taką przeróbkę i się da jest to do zrobienia i nie jest wcale takie skomplikowane jak to oni tam mówili tylko trzeba chcieć oczywiście jest spadek mocy ale chodzi tak samo jak 2.9 tdi głowica owszem różni się od tdi ale mocowanie wtrysków jest takie samo mocowanie pompy wtryskowej też nie pasuje trzeba wywierci otwory do mocowania pompy. jestem mechanikiem z zawodu ale tam gdzie się uczyłem to nic się nie nauczyłem jestem samoukiem i lepiej się znam niż jacyś specjaliści po wykształceniu wyższym. I da się przerobi tylko trzeba chcieć Pozdrawiam
  • #15
    waldis75
    Level 11  
    Witam. bonjovi171 czy możesz dokładniej opisać co i jak z tą przeróbką? Albo podać numer telefonu do siebie, napisałem do ciebie e-maila, ale bez odzewu. A może jeszcze ktoś z kolegów przerabiał ten temat i może mi pomóc, chodzi mi o szczegóły, bo przerobić się podobno da, bo rozmawiałem też z jednym gościem co handluje częściami do carnivala i on mówi że sam ma tak przerobionego, tylko troche daleko odemnie żeby podjechać i zobaczyć.
  • #16
    waldis75
    Level 11  
    Witam ponownie. A więc tak, już wiem na 100% że takiego CRDI da się przerobić na TDI .Rozmawiałem z trojgiem ludzi którzy to robili. Wtryski pasują , do mocowania pompy trzeba wywiercić dziury i nagwintować żeby wkręcić szpilki, z turbiną i jej sterowaniem nie ma żadnego problemu bo jest sterowana mechanicznie i gruszka od upuszczania ciśnienia jest podłączona do przewodu doładowywującego i jak ciśnienie jest za duże to upuszcza, a nie jak to ktoś wcześniej napisał że sie nie da. Jak sie zabiore za przeróbke i skończe to opisze dokładnie co i jak. W razie pytań pisać.
  • #17
    waldis75
    Level 11  
    No wiec tak, pompa i wtryski zamontowane, auto odpala i chodzi. Teraz jeszcze elektryka, regulacja i poskladać wszystko do kupy. Dam znać jak skończe i jak potestuje w jeżdzie.
  • #18
    waldis75
    Level 11  
    Witam ponownie. Auto przerobione, przejechało już ponad 1000 km i wszystko gra. Jest troche spadek mocy i dynamiki, ale tragedi nie ma, podobno można jeszcze troche dawką paliwa ruszyć, ale tego jeszcze nie testowałem. Spalanie raczej takie samo jak przed przeróbką, choć to auto żony więc dokładnych danych nie powiem,ale ostatni wyjazd na wczasy załadowany na full tzn. 4 dorosłe osoby trójka dzieci, bagażnik do wysokości zagłówków, torby między fotelami i bagażnik na dachu też do pełna i prędkość na autostradzie 130-140 no i wiadomo poza autostradą jak się uda i spalanie w okolicach 9 l/100km więc myśle że przy tej masie i pojemności wynik dobry. Teraz coś o przeróbce. Więc tak potrzebujemy: pompe od TDI najlepiej razem z kołem na pasek zębaty i mocowaniem do bloku, wtryski, rurki do wtrysków, pedał gazu z linką. Zeby zamocować pompe musimy w odlewie znajdującym sie z przodu silnika wywiercić trzy otwory i nagwintować i wkręcić szpilki, w kolektorze ssącym też wywiercić otwór nagwintować i wkręcić dysze ( ja użyłem od samochodowej instalacji gazowej) i podłączyć tam wężyk od pompy ten który jest na górze, zamocować wtryski ( pasują bez problemu) założyć rurki, zmienić pedał gazu i przeprowadzić linke i podłączyć plus ze stacyjki pod elektrozawór pompy, podłączyć paliwo ustawić pompe i możemy śmigać. Jeśli ktoś potrzebuje dokładnych instrukcji prosze pisać tutaj lub na e-mail. Mając choć troche wiedzy o mechanice nie powinno to nikomu sprawić problemu. Zalety takiej przeróki to koniec z trybem awaryjnym, traceniem mocy i wszystkimi innymi bolączkami CRDI no i nie jest już czuły na jakość paliwa. Jeśli ktoś sie nie czuje na siłach to moge na życzenie wykonać taką przeróbke. Pozdrawiam.
  • #19
    stoomkie
    Level 1  
    Waldis, jestem pod wrazeniem!

    Gratuluje pomyslu i zaciecia, bo zdaje sie, ze na forum kiowym probowano Cie zniechecic. Szacun!
    A teraz takie pytanie mam:
    A jaki to tdi jest tym "blizniaczym" (1,9. 2,5...?) i czy moze przekladka calego silnika jest pomyslem mozliwym do przeprowadzenia?

    Powoli szukam auta dla rosnacej rodziny i carnivalka jakos mi pasuje, tyle ze te silniki juz mniej.

    Pozdrawiam i raz jeszcze gratuluje!

    PawelS

    Ps
    W sumie to ofiara ze mnie, bo zapomnialem wspomniec o ktorej wersji mowa. Mi chodzi po glowiecos od 2007 roku w gore.
  • #20
    waldis75
    Level 11  
    Witam. Nie jestem pewien , ale ten model po 2007 roku to chyba już zupełnie inny motor, ale radze jeszcze zapytać na forum. Ja opisałem przeróbke auta od 2002 do 2006. I jeśli mam racje i po 2007 roku siedzi inny motor to obawiam się ze taka przeróbka juz nie będzie możliwa.Ale nigdy nic nie wiadomo. :D A tak na marginesie to nie wiem po co na forum wypowiadają się ludzie którzy nie mają pojęcia o temacie, tak jak w moim przypadku, i zniechęcają innych.
  • #21
    bandi21
    Level 30  
    Starego Carnivala da się przerobić, potwierdzam.Znam nawet kogoś co się w tym wyspecjalizował.Przyjeżdża do mnie takie auto na inne naprawy i jestem pod wrażeniem z jazdy tym autem.Na pierwszy rzut oka wygląda wszystko jak oryginał.Ja prowadząc swój warsztat nie robię takich usług z prostej przyczyny,nie opłaca się mechanikowi.Lepszy zarobek jak naprawię układ CR
  • #22
    waldis75
    Level 11  
    A mógłbym prosić o jakiś namiar,kontakt do tego kogoś? np. tel.
  • #23
    jankon6
    Level 10  
    Witam,mam pytanie jak bardzo jest skomplikowana sprawa z przekładką silnika 2.9 tdi w miejsce silnika crdi.Z góry dziękuję za odpowiedz
  • #24
    jankon6
    Level 10  
    @waldis75 @waldis75 Witam,a czy możliwa jest rzekładka całego silnika z osprzętem z kia carnival 2.9 tdi 2002 rok do kia carnival crdi.Czy jest to bardzo skomplikowana operacja.Oba samochody rocznikowo zbliżone do siebie.Z góry dziękuję za odpowiedz-pozdrawiam
  • #25
    Bartek_BOB
    Level 12  
    Jak ustawić pompę wtryskową, na osprzęcie CRDI? Cały słupek , wtryski i pompa od TD koło zamachowe od CRDI i skrzynia od CRDI