Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Super Forteca w Volvo 460 GLE z '94 (nowszy model) - jak? :)

mummmin 01 Dec 2004 23:33 2088 4
Wago
  • #1
    mummmin
    Level 11  
    Witam, mam trzy pytanka...
    Kopalem w archiwum, ale nie znalazlem nic, co rozwiazywaloby moj problem, a jedynie lekko o niego zahaczalo...

    Pozwole sobie wiec zadac trzy pytania...

    Pierwsze dotyczy dwoch czarnych przewodow wychodzacych z centrali...
    Podlaczyc szeregowo, ale gdzie, zeby spelnialo to swoja funkcje odciecia zaplonu (biorac tez pod uwage wbudowana funkcje antynapadu)?
    Czytalem o wpieciu tego w obwod rozrusznika, ale wtedy samochod nie bedzie zatrzymany w razie zadzialania antynapadu...

    Druga kwestia, to rozowy przewod znajdujacy sie w wiazce i w/g schematu podlaczony do stacyjki... gdzie dokladnie go podlaczyc (czy moze, jaka dokladnie pelni on role)?

    I trzecia sprawa, to czesto walkowany temat sterowania centralnym zamkiem...

    http://www.volviak.republika.pl/Nowy-1.jpg

    Pod tym linkiem wkleilem fragment schematu instalacji elektrycznej mojego samochodu.

    3.28 to "Relay, central locking system",
    F12 to "Door lock, central locking system",
    D25 i H30 to "Central locking motor", przy czym samochod wyposazony jest w cztery silowniki, wiec cos ciut chyba jest nie tak...
    G4 to "Central locking switch",
    F12 to "Door lock switch, central locking system", czyli prawdopodobnie wlacznik na konsoli zamykajacy zamki od wewnatrz... nie ma go u mnie, ale chyba jest wyprowadzone podlaczenie.
    F7 to "Keyhole light" i tu juz zupelnie wymieklem...:)

    Moje pytanie numer trzy, to czy moge w ten uklad bezposrednio wpiac sterowanie CZ z centralki alarmu, czy moze musze zastosowac dodatkowe urzadzenia, i jesli tak, to jakie?

    Dzis wlasnie okazalo sie, ze jestem cienki w te klocki, ale nie zamierzam sie poddawac, natomiast licze na Wasza pomoc...
  • Wago
  • #2
    andre772
    Level 14  
    odp1. w zależności od typu auta blokadę podłącza się w układ:
    - pompy wtrysku paliwa,
    - zasilania cewki zapłonowej,
    - przekaźnika rozruchowego uruchamiającego rozrusznik, tutaj nie koniecznie chyba że martwimy się o akumulator,
    nie znam tego auta więc sam musisz zdecydować jeśli to auto ma wtrysk to pompa jeśli nie zasilanie cewki.

    odp2. różowy przewód w fortecy - musisz znaleść przewód który wychodzi z stacyjki i na którym pojawia się napięcie po przekręceniu stacyjki - kiedy zapalą sie lampki.

    odp3.sterowanie centralnym zamkiem - musisz dokupić przekażnik do sterowania centralnym zamkiem ok 20 zł są to dwa przekaźniki w jednej obudowie zalane tworzywem, ten alarm nie może bezpośrednio sterować centralnym zamkiem nie mam przy sobie instrukcji od fortecy ale tam są rysunki jak podłączyć to wszystko razem
  • Wago
  • Helpful post
    #3
    andre772
    Level 14  
    odp3 Spróbuj tak:
    podłącz przewód do masy-obudowy następnie podłącz go na chwilę w miejsce które jest oznaczone na rysunku jako F12 zacisk 3 lub 4 albo bezpośrednio do modułu oznaczonego 3.28 zacisk 6 i 3, na przemian jeśli zamek zareaguje otworzy się lub zamknie, będziesz mógł podłączyć alarm bezpośrednio pod te zaciski przewody biały i brązowy w alarmie,
    alarm podaje impuls masy a więc wszystko powinło pasować i dodatkowy przekaźnik nie będzie konieczny.
    Jeśli obawiasz się zrobienia zwarcia albo czegoś innego podłącz przewód do masy przez żarówkę.
    Sprawdz czy rzeczywisty układ połączeń jest zgodny z rysunkiem.
  • Helpful post
    #4
    kzaw
    Level 27  
    Żeby te 2 czrne kable spełniały swoją funkcję możesz przeciąć przewód od pompy paliwa popielato/czerwony znajdujący się w czarnym 6 polowym złączu konektorowym przekaźnika znajdującego się za schowkiem po stronie pasażera.Przewód różowy podłączasz to przewodu ze stacyjki na którym pojawia się + po przekręceniu stacyjki w pozycję zapłon. Po pierwsze przewód ten w momencie gdy masz uzbrojony alarm wzbudza go gdy zostanie przekręcona stacyjka, po drugie daje sygnał do centrali gdy jest kluczyk w stacyjce i wtedy nie możesz uzbroić alarmu, po 3 musi być podłączony aby można było programować różne funkcje w superfortecy.A co co centralnego zamka to chyba z tego co pamiętam to u ciebie w dzrwiach kierowcy nie ma siłownika tylko jest stycznik, tak że musiałbyś dorzucić siłownik w drzwi kierowcy.
  • #5
    mummmin
    Level 11  
    Dzieki za pomoc :)
    Zobaczymy, co wyjdzie w praniu, ale do roboty zabiore sie z Waszymi wydrukowanymi odpowiedziami w lapie :)