Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

trudności z odpaleniem po wymianie rozrządu

Dragonixen 06 Paź 2011 10:54 2884 13
  • #1 06 Paź 2011 10:54
    Dragonixen
    Poziom 8  

    witam wszystkich.
    jestem nowy na forum i mam nadzieje że wybralem dobry dział na umieszczenie tego tematu
    a wiec tak jakies 3 tyg temu kupilem forda focusa mk1 1,8 lpg+gaz problem jedyny jaki byl to skaczace obroty przy zatrzymywaniu sie, po prostu podnosily sie do 2000 po czym po chwili spadaly do 900, po podlaczeniu pod komputer wyskakiwal blad w katalizatorze,

    udalem sie do mechanika, ktory stwierdzil ze przyczyna moze byc silniczek krokowy badz przepustnica, no i wykonalem standardowo wymiane rozrzadu, wymiana oleju itp. wiec zostal przeczyszczony silniczek krokowy i przepustnica

    i teraz tak problem zaczal sie poniewaz ma on problemy z odpaleniem (wczesniej odpalal od razu i nie dlawil sie) po czym zaczyna sie dlawic, jesli nie doda sie gazu nie ma szans na odpalenie, a pozniej jak sie zatrzymuje dalej zaczyna sie dlawic, sytuacja taka utrzymuje sie przez ok 10 minut a pozniej juz zaczyna jezdzic jak nalezy, obroty nie skacza i przyznam ze dostal znacznie lepszego kopa.

    ale co po tym jak sa takie problemy z odpaleniem dodatkowo cos zaczelo syczec slychac to w lewym gornym rogu maski a wczesniej tego nie bylo- mechanik sie upiera ze moze to byc kolektor,

    i teraz moje pytanie czy przyczyna moze byc zle wymieniony rozrzad?? czy wina moze lezec gdzie indziej ?? bardzo prosze o pomoc!!

    0 13
  • #2 06 Paź 2011 14:15
    Jackall
    Poziom 26  

    Stawiałbym na błędny montaż silniczka lub przepustnicy, albo uszkodzenie któregoś z tych elementów podczas nieumiejętnego/niedbałego czyszczenia.

    0
  • #3 06 Paź 2011 14:21
    Dragonixen
    Poziom 8  

    hmm..bylem pewien ze problem moze byc z rozrzadem bo to glownie od niego wszytsko na poczatku zalezy a co do silniczka i przepustnicy to po przeczyszczeniu powinny lepiej chodzic...mechanik mowil ze silniczek no to juz do wymiany by sie nadawal, ale zeby az taka roznica na niekorzysc byla po przeczyszczeniu to watpie :(

    1
  • #4 06 Paź 2011 14:23
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 06 Paź 2011 14:26
    Dragonixen
    Poziom 8  

    tak ale kase on juz za to skasowal i wydaje mi sie ze w ramach gwarancji powinien to zrobic a nie ze kolejnemu bede musial za to placic....:(

    0
  • #6 06 Paź 2011 14:41
    Jackall
    Poziom 26  

    To syczenie to słychać jako ssanie, czy dmuchanie? może jakiś wężyk spadł, lub się przetarł.
    Jeżeli okaże się faktycznie, że to rozrząd źle ustawiony, to przychylam się do rady Rebuso

    0
  • #7 06 Paź 2011 14:48
    Dragonixen
    Poziom 8  

    raczej dmuchanie slyszalne bylo przy wstepnym odpalaniu silnika najpierw polecialo takie syczenie a pozniej zaczal odpalac, nie mam pojecia co to moze byc mechanik zwala na kolektor choc wczoraj jak szukal to znalazl jeden kablek ktory wymienil ale dalej syczalo, to jest tragedia zapozyczasz sie zeby kupic autko, a pozniej jeszcze kasuja mechanicy za cos co za przeproszeniem spier.....:((

    0
  • #8 06 Paź 2011 15:00
    Jackall
    Poziom 26  

    Jeżeli dmuchanie to z wydechowego raczej, a wtedy po uruchomieniu nasilałoby się. Trudno mi coś wymyślić, tak na odległość, bez powąchania pomacania auta. Poczekaj do wieczora, może bardziej doświadczeni koledzy się wypowiedzą, jak już powracają z pracy i zasiądą do neta. :)

    0
  • #9 06 Paź 2011 15:05
    Dragonixen
    Poziom 8  

    wiesz nie jestem pewny na 1000% czy to syczenie czy dmuchanie, nie jestem mechaikiem i nawet podstawowe sprawy w aucie to dla mnie czarna magia, dlatego kierowalem sie do osoby poleconej mi ale jak widac moglem sie troche przeliczyc:(((

    0
  • #10 06 Paź 2011 15:51
    PCcepuk
    Poziom 19  

    czy sytuacja taka jest na benzynie czy na LPG ?? i czy tylko przy zimnym silniku ??

    0
  • #11 06 Paź 2011 15:53
    Dragonixen
    Poziom 8  

    sytuacja taka i na benzynie i na lpg, i faktycznie ma miejsce na zilnym silniku bo jak sie pojezdzi tak z 10 minut to jest ok

    Proszę natychmiast poprawić pisownię, użyj przycisku "pisownia", pamiętaj o wielkich literach oraz znakach interpunkcyjnych, dotyczy wszystkich postów w tym temacie. Nie kasować wpisów moderacyjnych.[P]

    0
  • #12 06 Paź 2011 18:59
    ociz
    Moderator Samochody

    Komuś kto znajduje w Fordach lub VW silnik krokowy to ja bym nawet nie pozwolił sprawdzić poziomu oleju.

    0
  • #13 06 Paź 2011 21:29
    toku74
    Poziom 31  

    Poszukaj co "syczy". Najprawdopodobniej "lewe powietrze" ciągnie i przy odpalaniu może kuźlować. Jak to zlokalizujesz i usuniesz,a problem będzie to poszukamy. Mechanik może mieć rację co do kolektora jeżeli jest plastikowy, a auto na gazie jeździ. Jakiś "strzał" mógł go uszkodzić.

    0
  • #14 07 Paź 2011 06:46
    Dragonixen
    Poziom 8  

    tak tylko mnie denerwuje jedna rzecz ze wcześniej on odpalał niemal ze na dotyk po prostu miodzio tylko tyle ze obroty od czasu do czasu mu fiksowały ale rzadko a teraz po tych wymianach jest tragedia wiec ewidentnie wina leży w tym co było robione przy aucie..:((((

    0
  Szukaj w 5mln produktów