Żeby wyczyścić wtrysk trzeba całego wymontować z głowicy, jest to dość kłopotliwe i należy delikatnie się z nim obchodzić.
Możliwe że to moduł, spróbuj podmienić na inny inaczej się nie dowiesz.
Odczytywałeś błędy z komputera ?
Tu instrukcja:
Poniższe informacje dotyczą trybu warsztatowego dostępnego w skuterach Scarabeo 50 Ditech oraz SR 50 Ditech.
Diagnostyka nie jest dostępna jeśli posiadamy ECU Malossi dostarczane razem z zestawem Malossi 70ccm do wtryskowców Aprilii.
Może również nie działać w sytuacji kiedy wymienialiśmy (lub po prostu odłączaliśmy) ECU lub przepustnicę. Wtedy należy wykonać procedurę resetu czujnika przepustnicy TPS.
Zarówno w przypadku zastosowania ECU Malossi, jak i wymiany ECU, czy przepustnicy brak diagnostyki objawia się niegasnącą kontrolką wtrysku.
Uruchamianie diagnostyki:
1. Na zgaszonym silniku i z kluczykiem w pozycji OFF otwórz maksymalnie przepustnicę (manetka gazu do końca).
2. Trzymając w pełni otwartą przepustnicę przekręć kluczyk w pozycję ON (nie uruchamiaj silnika!). Kontrolka wtrysku zapali się, a następnie zgaśnie po 2 sekundach.
3. Cały czas trzymając przepustnicę w pełni otwartą czekaj, aż kontrolka wtrysku zapali się ponownie.
4. Po ponownym zapaleniu się kontrolki zamknij przepustnicę.
Odczytywanie błędów:
W momencie puszczenia manetki gazu i zamknięcia przepustnicy, jeśli ECU znajdzie błędy kontrolka zacznie migać i liczba mrugnięć oznacza kod błędu. Dla przykładu jeśli kontrolka mrugnie 3 razy oznacza to wykrycie błędu nr 3.
Jeśli komputer wykryje więcej niż jeden błąd po wyświetleniu pierwszego kontrolka zgaśnie na 4 sekundy, a następnie będzie się palić ciągłym światłem 4 sekundy. W tym momencie rozpocznie się wyświetlanie 2 błędu itd.
Cała sekwencja kończy się w momencie powtórnego wyświetlenia pierwszego błędu.
Resetowanie komputera, czyli usuwanie błędów:
Resetowanie komputera lub też inaczej usuwanie błędów polega na wyczyszczeniu pamięci ECU. Dzieje się to po przejściu 4 kompletnych cykli wyświetlania błędów.
Np.: [5-7-10] [5-7-10] [5-7-10] [5-7-10 reset] - liczby oznaczają tu przykładowe numery błędów, nawiasy kwadratowe rozdzielają poszczególne sekwencje.
Tabela błędów:
(wkrótce szczegółowe opisy usterek i ich usuwania)
Błąd nr 1 - przegrzanie silnika
Uszkodzony termostat
- Sprawdź, w razie potrzeby wymienić
Uszkodzony radiator
- Sprawdź
Uszkodzony przewód chłodzenia (w LC)
- Sprawdź, w razie potrzeby wymień
Błąd nr 2 - awaria czujnika pick-upa
Zamienione przewody czujnika pick-upa
- Sprawdź okablowanie
Uszkodzone przewodów
- Sprawdź przewodzenie (R = 0 Ohm) między czujnikiem pick-upa, a ECU (przewód niebieski do białego oraz przewód niebieskozielony do białozielonego
- Sprawdź otwarcie obwodu (R = nieskończoność) między czujnikiem pick-upa, a masą.
Złącza
- Sprawdź złącza
Przetworniki
- Sprawdź oporność pomiędzy biegunami + i pick-upa. Powinna wynosić R = 385 Ohm.
Błąd nr 3 - nieprawidłowy sygnał z czujnika (1 i 2) położenia przepustnicy TPS
Śruba regulacji otwarcia przepustnicy
- Sprawdź śrubę
Niewyregulowana linka gazu na kierownicy
- Wyreguluj linkę gazu
Błąd nr 4 - nieprawidłowy sygnał z czujnika (1) położenia przepustnicy TPS
Zamienione przewody czujnika przepustnicy
- Sprawdź połączenia przewodów
Złącza
- Sprawdź złącza
Błąd nr 5 - nieprawidłowy sygnał z czujnika (2) położenia przepustnicy TPS
Błąd nr 6 - Awaria czujnika (1) położenia przepustnicy TPS
Zamienione przewody czujnika przepustnicy
- Sprawdź połączenia przewodów
Złącza
- Sprawdź złącza
Błąd nr 7 - Awaria czujnika (2) położenia przepustnicy TPS
Błąd nr 8 - Awaria czujnika (1 i 2) położenia przepustnicy TPS
Błąd nr 9 - Nieprawidłowe napięcie ładowania
Błąd nr 10 - Awaria pompy oleju
Błąd nr 11 - Awaria wtryskiwacza powietrza (wtryskiwacza bezpośredniego)
Błąd nr 12 - Awaria wtryskiwacza paliwa (wtryskiwacza pośredniego)
Błąd nr 13 - Awaria układu zapłonu
Błąd nr 14 - Awaria pompy paliwa
Błąd nr 15 - Osiągnięcie limitu maksymalnych obrotów
Błąd nr 16 - Błąd w dostarczaniu prądu do ECU
Błąd nr 17 - Przekroczenie progu wariatora
Błąd nr 18 - Awaria czujnika temperatury (za niski prąd)
Błąd nr 19 - Awaria czujnika temperatury (za wysoki prąd)
Błąd nr 20 - Błąd czujnika temperatury
Błąd nr 21 - Awaria kontrolki wtrysku
Błąd nr 22 - Awaria ECU - połączenia przewodów
Błąd nr 23 - Awaria czujnika ciśnienia atmosferycznego