Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Aprilia Sr 50 ditech przerywa

domis1515 06 Paź 2011 20:27 17027 3
  • #1 06 Paź 2011 20:27
    domis1515
    Poziom 7  

    Witam mam problem z Aprilią sr ditech strasznie przerywa gdy dam manetkę do końca. Na początku myślałem że to pompa paliwa ale rozebrałem skuter i pompa chodziła więc wymieniłem świece przez chwilie skuter chodził tak jak powinien i znowu zaczął sie przycinać ale nie tak często jak na poczatku. Czy to możliwe że moduł może być zepsuty? Prosze o jakie kolwiek informacje.

    1 3
  • #2 06 Paź 2011 21:05
    wiesiek3d
    Poziom 29  

    No to powiem Ci że ten silnik to duży problem, wiem z autopsji.

    1. Sprawdzić kompresor powietrza min. ciśnienie to 4 bar - częsty przypadek złej pracy
    2. Kompresja w cylindrze wartości nie pamiętam - następny powód złej pracy
    3. Zanieczyszczony wtrysk w głowicy.

    We wszystkich tych przypadkach jest zakopcona świeca

    Te silniki są bardzo czułe na te sprawy i nie działają właściwie gdy zwykły gaźnikowiec będzie pracował prawidłowo.

    0
  • #3 07 Paź 2011 15:35
    domis1515
    Poziom 7  

    Właśnie swieca nie jest zakopcona, a myślę że kompresje ma bo odpala bez problemu i ma moc. Możliwe że to może być modłu. Skuter przerywa tak jaby nie dostawał paliwa, ale sprawdziłem pompke paliwa i działa nie wiem jak z wtryskiem.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Możliwe że to może byc moduł?

    Dodano po 1 [minuty]:

    Jak można wyczyścić wtrysk?

    1
  • #4 07 Paź 2011 22:20
    wiesiek3d
    Poziom 29  

    Żeby wyczyścić wtrysk trzeba całego wymontować z głowicy, jest to dość kłopotliwe i należy delikatnie się z nim obchodzić.
    Możliwe że to moduł, spróbuj podmienić na inny inaczej się nie dowiesz.
    Odczytywałeś błędy z komputera ?

    Tu instrukcja:

    Poniższe informacje dotyczą trybu warsztatowego dostępnego w skuterach Scarabeo 50 Ditech oraz SR 50 Ditech.

    Diagnostyka nie jest dostępna jeśli posiadamy ECU Malossi dostarczane razem z zestawem Malossi 70ccm do wtryskowców Aprilii.

    Może również nie działać w sytuacji kiedy wymienialiśmy (lub po prostu odłączaliśmy) ECU lub przepustnicę. Wtedy należy wykonać procedurę resetu czujnika przepustnicy TPS.

    Zarówno w przypadku zastosowania ECU Malossi, jak i wymiany ECU, czy przepustnicy brak diagnostyki objawia się niegasnącą kontrolką wtrysku.

    Uruchamianie diagnostyki:

    1. Na zgaszonym silniku i z kluczykiem w pozycji OFF otwórz maksymalnie przepustnicę (manetka gazu do końca).
    2. Trzymając w pełni otwartą przepustnicę przekręć kluczyk w pozycję ON (nie uruchamiaj silnika!). Kontrolka wtrysku zapali się, a następnie zgaśnie po 2 sekundach.
    3. Cały czas trzymając przepustnicę w pełni otwartą czekaj, aż kontrolka wtrysku zapali się ponownie.
    4. Po ponownym zapaleniu się kontrolki zamknij przepustnicę.

    Odczytywanie błędów:

    W momencie puszczenia manetki gazu i zamknięcia przepustnicy, jeśli ECU znajdzie błędy kontrolka zacznie migać i liczba mrugnięć oznacza kod błędu. Dla przykładu jeśli kontrolka mrugnie 3 razy oznacza to wykrycie błędu nr 3.

    Jeśli komputer wykryje więcej niż jeden błąd po wyświetleniu pierwszego kontrolka zgaśnie na 4 sekundy, a następnie będzie się palić ciągłym światłem 4 sekundy. W tym momencie rozpocznie się wyświetlanie 2 błędu itd.

    Cała sekwencja kończy się w momencie powtórnego wyświetlenia pierwszego błędu.

    Resetowanie komputera, czyli usuwanie błędów:

    Resetowanie komputera lub też inaczej usuwanie błędów polega na wyczyszczeniu pamięci ECU. Dzieje się to po przejściu 4 kompletnych cykli wyświetlania błędów.

    Np.: [5-7-10] [5-7-10] [5-7-10] [5-7-10 reset] - liczby oznaczają tu przykładowe numery błędów, nawiasy kwadratowe rozdzielają poszczególne sekwencje.

    Tabela błędów:
    (wkrótce szczegółowe opisy usterek i ich usuwania)

    Błąd nr 1 - przegrzanie silnika

    Uszkodzony termostat
    - Sprawdź, w razie potrzeby wymienić

    Uszkodzony radiator
    - Sprawdź

    Uszkodzony przewód chłodzenia (w LC)
    - Sprawdź, w razie potrzeby wymień

    Błąd nr 2 - awaria czujnika pick-upa

    Zamienione przewody czujnika pick-upa
    - Sprawdź okablowanie

    Uszkodzone przewodów
    - Sprawdź przewodzenie (R = 0 Ohm) między czujnikiem pick-upa, a ECU (przewód niebieski do białego oraz przewód niebieskozielony do białozielonego
    - Sprawdź otwarcie obwodu (R = nieskończoność) między czujnikiem pick-upa, a masą.

    Złącza
    - Sprawdź złącza

    Przetworniki
    - Sprawdź oporność pomiędzy biegunami + i pick-upa. Powinna wynosić R = 385 Ohm.

    Błąd nr 3 - nieprawidłowy sygnał z czujnika (1 i 2) położenia przepustnicy TPS

    Śruba regulacji otwarcia przepustnicy
    - Sprawdź śrubę

    Niewyregulowana linka gazu na kierownicy
    - Wyreguluj linkę gazu

    Błąd nr 4 - nieprawidłowy sygnał z czujnika (1) położenia przepustnicy TPS

    Zamienione przewody czujnika przepustnicy
    - Sprawdź połączenia przewodów

    Złącza
    - Sprawdź złącza

    Błąd nr 5 - nieprawidłowy sygnał z czujnika (2) położenia przepustnicy TPS

    Błąd nr 6 - Awaria czujnika (1) położenia przepustnicy TPS

    Zamienione przewody czujnika przepustnicy
    - Sprawdź połączenia przewodów

    Złącza
    - Sprawdź złącza

    Błąd nr 7 - Awaria czujnika (2) położenia przepustnicy TPS

    Błąd nr 8 - Awaria czujnika (1 i 2) położenia przepustnicy TPS

    Błąd nr 9 - Nieprawidłowe napięcie ładowania

    Błąd nr 10 - Awaria pompy oleju

    Błąd nr 11 - Awaria wtryskiwacza powietrza (wtryskiwacza bezpośredniego)

    Błąd nr 12 - Awaria wtryskiwacza paliwa (wtryskiwacza pośredniego)

    Błąd nr 13 - Awaria układu zapłonu

    Błąd nr 14 - Awaria pompy paliwa

    Błąd nr 15 - Osiągnięcie limitu maksymalnych obrotów

    Błąd nr 16 - Błąd w dostarczaniu prądu do ECU

    Błąd nr 17 - Przekroczenie progu wariatora

    Błąd nr 18 - Awaria czujnika temperatury (za niski prąd)

    Błąd nr 19 - Awaria czujnika temperatury (za wysoki prąd)

    Błąd nr 20 - Błąd czujnika temperatury

    Błąd nr 21 - Awaria kontrolki wtrysku

    Błąd nr 22 - Awaria ECU - połączenia przewodów

    Błąd nr 23 - Awaria czujnika ciśnienia atmosferycznego

    1