Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Aprilia Sr 50 ditech przerywa

06 Oct 2011 20:27 21149 3
  • Level 8  
    Witam mam problem z Aprilią sr ditech strasznie przerywa gdy dam manetkę do końca. Na początku myślałem że to pompa paliwa ale rozebrałem skuter i pompa chodziła więc wymieniłem świece przez chwilie skuter chodził tak jak powinien i znowu zaczął sie przycinać ale nie tak często jak na poczatku. Czy to możliwe że moduł może być zepsuty? Prosze o jakie kolwiek informacje.
    [22.06.2021, g.9.00] Zabezpieczenia Internetu Rzeczy (IoT) programowe i sprzętowe. Zarejestruj się za darmo
  • Level 29  
    No to powiem Ci że ten silnik to duży problem, wiem z autopsji.

    1. Sprawdzić kompresor powietrza min. ciśnienie to 4 bar - częsty przypadek złej pracy
    2. Kompresja w cylindrze wartości nie pamiętam - następny powód złej pracy
    3. Zanieczyszczony wtrysk w głowicy.

    We wszystkich tych przypadkach jest zakopcona świeca

    Te silniki są bardzo czułe na te sprawy i nie działają właściwie gdy zwykły gaźnikowiec będzie pracował prawidłowo.
  • Level 8  
    Właśnie swieca nie jest zakopcona, a myślę że kompresje ma bo odpala bez problemu i ma moc. Możliwe że to może być modłu. Skuter przerywa tak jaby nie dostawał paliwa, ale sprawdziłem pompke paliwa i działa nie wiem jak z wtryskiem.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Możliwe że to może byc moduł?

    Dodano po 1 [minuty]:

    Jak można wyczyścić wtrysk?
  • Level 29  
    Żeby wyczyścić wtrysk trzeba całego wymontować z głowicy, jest to dość kłopotliwe i należy delikatnie się z nim obchodzić.
    Możliwe że to moduł, spróbuj podmienić na inny inaczej się nie dowiesz.
    Odczytywałeś błędy z komputera ?

    Tu instrukcja:

    Poniższe informacje dotyczą trybu warsztatowego dostępnego w skuterach Scarabeo 50 Ditech oraz SR 50 Ditech.

    Diagnostyka nie jest dostępna jeśli posiadamy ECU Malossi dostarczane razem z zestawem Malossi 70ccm do wtryskowców Aprilii.

    Może również nie działać w sytuacji kiedy wymienialiśmy (lub po prostu odłączaliśmy) ECU lub przepustnicę. Wtedy należy wykonać procedurę resetu czujnika przepustnicy TPS.

    Zarówno w przypadku zastosowania ECU Malossi, jak i wymiany ECU, czy przepustnicy brak diagnostyki objawia się niegasnącą kontrolką wtrysku.

    Uruchamianie diagnostyki:

    1. Na zgaszonym silniku i z kluczykiem w pozycji OFF otwórz maksymalnie przepustnicę (manetka gazu do końca).
    2. Trzymając w pełni otwartą przepustnicę przekręć kluczyk w pozycję ON (nie uruchamiaj silnika!). Kontrolka wtrysku zapali się, a następnie zgaśnie po 2 sekundach.
    3. Cały czas trzymając przepustnicę w pełni otwartą czekaj, aż kontrolka wtrysku zapali się ponownie.
    4. Po ponownym zapaleniu się kontrolki zamknij przepustnicę.

    Odczytywanie błędów:

    W momencie puszczenia manetki gazu i zamknięcia przepustnicy, jeśli ECU znajdzie błędy kontrolka zacznie migać i liczba mrugnięć oznacza kod błędu. Dla przykładu jeśli kontrolka mrugnie 3 razy oznacza to wykrycie błędu nr 3.

    Jeśli komputer wykryje więcej niż jeden błąd po wyświetleniu pierwszego kontrolka zgaśnie na 4 sekundy, a następnie będzie się palić ciągłym światłem 4 sekundy. W tym momencie rozpocznie się wyświetlanie 2 błędu itd.

    Cała sekwencja kończy się w momencie powtórnego wyświetlenia pierwszego błędu.

    Resetowanie komputera, czyli usuwanie błędów:

    Resetowanie komputera lub też inaczej usuwanie błędów polega na wyczyszczeniu pamięci ECU. Dzieje się to po przejściu 4 kompletnych cykli wyświetlania błędów.

    Np.: [5-7-10] [5-7-10] [5-7-10] [5-7-10 reset] - liczby oznaczają tu przykładowe numery błędów, nawiasy kwadratowe rozdzielają poszczególne sekwencje.

    Tabela błędów:
    (wkrótce szczegółowe opisy usterek i ich usuwania)

    Błąd nr 1 - przegrzanie silnika

    Uszkodzony termostat
    - Sprawdź, w razie potrzeby wymienić

    Uszkodzony radiator
    - Sprawdź

    Uszkodzony przewód chłodzenia (w LC)
    - Sprawdź, w razie potrzeby wymień

    Błąd nr 2 - awaria czujnika pick-upa

    Zamienione przewody czujnika pick-upa
    - Sprawdź okablowanie

    Uszkodzone przewodów
    - Sprawdź przewodzenie (R = 0 Ohm) między czujnikiem pick-upa, a ECU (przewód niebieski do białego oraz przewód niebieskozielony do białozielonego
    - Sprawdź otwarcie obwodu (R = nieskończoność) między czujnikiem pick-upa, a masą.

    Złącza
    - Sprawdź złącza

    Przetworniki
    - Sprawdź oporność pomiędzy biegunami + i pick-upa. Powinna wynosić R = 385 Ohm.

    Błąd nr 3 - nieprawidłowy sygnał z czujnika (1 i 2) położenia przepustnicy TPS

    Śruba regulacji otwarcia przepustnicy
    - Sprawdź śrubę

    Niewyregulowana linka gazu na kierownicy
    - Wyreguluj linkę gazu

    Błąd nr 4 - nieprawidłowy sygnał z czujnika (1) położenia przepustnicy TPS

    Zamienione przewody czujnika przepustnicy
    - Sprawdź połączenia przewodów

    Złącza
    - Sprawdź złącza

    Błąd nr 5 - nieprawidłowy sygnał z czujnika (2) położenia przepustnicy TPS

    Błąd nr 6 - Awaria czujnika (1) położenia przepustnicy TPS

    Zamienione przewody czujnika przepustnicy
    - Sprawdź połączenia przewodów

    Złącza
    - Sprawdź złącza

    Błąd nr 7 - Awaria czujnika (2) położenia przepustnicy TPS

    Błąd nr 8 - Awaria czujnika (1 i 2) położenia przepustnicy TPS

    Błąd nr 9 - Nieprawidłowe napięcie ładowania

    Błąd nr 10 - Awaria pompy oleju

    Błąd nr 11 - Awaria wtryskiwacza powietrza (wtryskiwacza bezpośredniego)

    Błąd nr 12 - Awaria wtryskiwacza paliwa (wtryskiwacza pośredniego)

    Błąd nr 13 - Awaria układu zapłonu

    Błąd nr 14 - Awaria pompy paliwa

    Błąd nr 15 - Osiągnięcie limitu maksymalnych obrotów

    Błąd nr 16 - Błąd w dostarczaniu prądu do ECU

    Błąd nr 17 - Przekroczenie progu wariatora

    Błąd nr 18 - Awaria czujnika temperatury (za niski prąd)

    Błąd nr 19 - Awaria czujnika temperatury (za wysoki prąd)

    Błąd nr 20 - Błąd czujnika temperatury

    Błąd nr 21 - Awaria kontrolki wtrysku

    Błąd nr 22 - Awaria ECU - połączenia przewodów

    Błąd nr 23 - Awaria czujnika ciśnienia atmosferycznego