Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra G 1.6 16v słabo przyspiesza, mały V max

07 Paź 2011 10:23 13163 23
  • Poziom 9  
    Na wstępie witam Wszystkich.
    Mój problem dotyczy auta OPEL ASTRA 1.6 16V '98, ozn. silnika X16XEL, auto posiadam od roku, od razu po kupnie założyłem Gaz (sekwencja Zenith), problem pojawił się kilka miesięcy temu. Auto przy agresywnym ruszeniu (choć raczej tak nie jeżdżę) najpierw zaczyna się lekko dławić i dopiero zaczyna przyspieszać w miarę normalnie (jak na 1.6 16v) do ok. 3,5 - 4 tyś. obr bo w tym zakresie zaczyna być odczuwalny spadek mocy, delikatne dławienie - dziwne bo zawsze od tych obrotów auto się dopiero 'budził':cry: Co dziwne czasem auto jeździ normalnie-choć bardzo rzadko ale jak już się tak dzieje to po ponownym odpaleniu znów zamulone... poza tym ciężko jest mu dojść czasem nawet do 140km/h
    Przedstawię poniżej co był sprawdzane lub wymienione:
    - diagnoza Techem i Op-com'em brak błędów
    - przeprowadzona techem jakaś aktualizacja stera
    - rozrząd wymieniony po kupnie sprawdzany potem jeszcze 2 razy
    - klin na kole od rozrządu sprawdzany
    - wydech został wymieniony (cały począwszy od siatki z przodu) co dziwne po tym zabiegu auto na chwilę zaczęło jeździć normalnie do PIERWSZEGO ODPIĘCIA KLEMY???
    - cewka zapłonowa wymieniona - nowa BERU- bo padła na jeden cylinder 2 tyg temu
    - wymieniony EGR bo raz zaczął pojawiać się błąd (Egr był najpierw zaślepiany potem wymieniony)
    - podkładany drugi Map Sensor, czujnik położenia przepustnicy, czyszczona przepustnica
    - oczywiście wymienione świece (filtry itp. naturalnie na bieżąco)
    Jeśli ktoś ma jakieś pomysły bardzo proszę żeby się nimi podzielił:D
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    z tego co patrzyli to moi znajomi (dwóch techem i jeden op-com'em) to nic ciekawego nie zauważyli ale może na coś położyć szczególny nacisk?
    Jeden z nich stwierdził że musi być to usterka mechaniczna bo ten system za dobrze się samodiagnozuje żeby coś pominął ale jakoś nie mam do tego przekonania
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Pewnie masz rację ale z drugiej strony nie oglądali tego ludzie bez pojęcia i gdyby było to takie proste to pewnie już byłoby naprawione. Kolega który postawił na tłumiki (mimo że środkowy wymieniłem sam a tylny wymienił Pan od którego kupowałem auto jakieś 2 tyg przed sprzedażą) pracował kilka lat w ASO opla i stwierdził że nie było się do czego przyczepić poza tym tłumikiem(a tak szczerze to objawy są podobne do zapchanego tłumika) więc go wymienił i tak jak napisałem auto zaczęło jeździć bardzo dobrze jednak tylko do pierwszego odpięcia klemy tj. jakieś 2 tyg. po wymianie tłumików. Dodam tak w woli ścisłości:
    katalizator wycięty w zamian strumienica (wymieniona także po raz drugi przy wymianie tłumików)
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Podejrzewam że większość rzeczy można sprawdzić miernikami bo po to one są jednak nie jest to chyba tutaj tematem
  • Poziom 12  
    A pompa paliwa jakie daje ciśnienie?

    Dodano po 2 [minuty]:

    Objawy takie same na benz i gazie?
  • Poziom 9  
    Pompa nie sprawdzana - objawy na benzynie i gazie to samo
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Sprawdzone zostało to co w opisie na początku raczej więcej nic.
    Jak masz kakieś sugestie co sprawdzić to się nimi podziel:)
  • Poziom 1  
    Miałem to samo w vectrze z tym samym silnikiem to najprawdopodobniej cewka zapłonowa niestety jest zespolona na wszystkie cylindry więc jest dość droga
    Pozdrawiam
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    koledzy jak chcecie pomóc to najpierw przeczytajcie od początku, zarówno rozrząd, klin sprawdzone, cewka wymieniona na BERU!!! a moja jazda do zamulonych nie należy tzn. nie należała do momentu defektu auta. Chcę podmienić sterownik, dam znać jak to zrobię
  • Poziom 12  
    Wieszają się zawory kolega Motronic ma rację.Można kupić chemię do czyszczenia nagarów na zaworach i sprawa się wyjaśni.Pozdrawiam.
  • Poziom 9  
    Odnośnie nagaru, to ok. 3tyg. temu wymienione zostały uszczelniacze, co prawda robił to mój znajomy mechanik i wymieniał je bez ściągania głowicy (auto standardowo bierze olej - po wymianie trochę mniej) czy mógł zobaczyć nagar? Nic na ten temat nie wspominał. Jaką chemię mam kupić?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Rozumiem. To jaki środek kupić?
  • Moderator Samochody
    Jak już się tego czepiać to najlepiej kupić nową uszczelkę pod kolektor wydechowy i tam zajrzeć, koszt niewielki tylko roboty trochę. Ale nie sądzę żeby to była przyczyna.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 2  
    Mam ten sam problem tylko, że z 1.6 8v. Sprawa wieszania się zaworów raczej odpada, ponieważ u mnie przy wymianie uszczelki pod głowicą założono nowe uszczelniacze zaworów, czyszcząc je i docierając gniazda.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 2  
    Przyganiał kocioł garnkowi. Dodam tylko jeszcze, że w mojej Astrze problemu nie ma dopóki silnik nie osiągnie temp. 30 st. i przełączy się na gaz. Wtedy im silnik ma wyższą temp., tym spadek mocy jest bardziej wyczuwalny. Na benzynie i gazie to samo.
  • Użytkownik usunął konto