Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ciągnik Sam. Czy można wykorzystać most Żuka do przedniego napędu?

07 Paź 2011 10:28 17740 14
  • Poziom 8  
    Buduję ciągnik Sam z silnikiem od Lublina. Napęd na cztery koła. Ciągnik łamany w połowie jak k 150.
    Zastanawiam się jak wykonać napęd na cztery koła i czy most od Żuka będzie pasował?
    Chodzi głównie o kierunek kręcenia się piast.
    Czy jest możliwość odwrócenia dyfra?
  • Poziom 8  
    to znaczy jeżeli można jaśniej. Jak to zrobić. nie wiem jeszcze co zamontować za skrzynią biegów. aby rozłożyć napędy i zmniejszyć prędkości.
  • Poziom 18  
    bhpiter napisał:
    nie wiem jeszcze co zamontować za skrzynią biegów. aby rozłożyć napędy i zmniejszyć prędkości.

    Najtaniej to kupić reduktor od Stara 66 lub 660 .Posiada przełożenie szosowe oraz terenowe a przy okazji rozdziela napęd przód tył .Chyba że masz dostęp do parku maszyn .
  • Poziom 37  
    A od GAZ-a 69, ARO, Muscel lub UAZ-a 469?
  • Poziom 18  
    Zico63 napisał:
    A od GAZ-a 69, ARO, Muscel lub UAZ-a 469?

    Też dobry pomysł i nawet byłby bardziej poręczniejszy i lżejszy niż od Stara
  • Poziom 8  
    Mam znajomego który zajmuje się kasacją aut. Popytam. Jeżeli chodzi o wagę to ciągnik ma ważyć około 2 ton. Chyba lepiej będzie od stara reduktor. Dla tego zastanawiałem się nad mostami od stara 200 bo koleś ma takie na złomie. Koła w ciągniku i tak będą przerabiane na większe. Jutro podjadę do niego i zobaczymy.
  • Pomocny post
    Poziom 29  
    Jeśli możesz to zastosuj wytrzymalszy most niż w Żuku, jeśli z przodu nie będzie żadnego ładowacza to może być, ale tylko w takim przypadku. Inaczej podczas przejazdu przez nierówności z obciążeniem most się złoży.
  • Poziom 21  
    Możesz dać jakieś zdjęcie jak poradziłeś sobie z rozdziałem napędu przy łamańcu bo sam się nad tym zastanawiam.
  • Poziom 37  
    Chyba jak najprościej: wał napędowy z z przegubem krzyżakowym dokładnie pod osią łamania ciągnika.
    Lub z dwoma przegubami i odcinkiem "A" z dość dużym zakresem zmiany długości (wielowypust o wzdłużnym przesuwie). Rozwiązanie znane z czeskiego traktorka:
    Ciągnik Sam. Czy można wykorzystać most Żuka do przedniego napędu?
    Wówczas nieuniknione wyboczenie wału jest kompensowane wysuwaniem się na wielowypuście.
  • Poziom 8  
    Zico tak jak piszesz. To rozwiązanie ma racie bytu. to samo jest w łk1 takie remontuje. Jak myślisz mosty od stara 200 będą dobre.
  • Pomocny post
    Poziom 37  
    Wytrzymałość będzie dobra ale "200" to szosowy, szybki. Może chodzi o 244 lub 266? Ale jeszcze mi przyszły do głowy portalowe mosty z Pragi V3 - podnoszą prześwit i mają zwolnice co zmniejsza obciążenie wałów.
  • Poziom 8  
    tych mostów nie ma koleś. Od stara 266 są na allegro drogie szukałem też od 660 znalazłem ale 600 zł za sztukę a chciałem ograniczyć koszta. poszukam jeszcze od tej pragi. Czytałem też o mostach od ify mają też zwojnice.
  • Pomocny post
    Poziom 18  
    I są dużo wytrzymalsze niż od Stara , ale są szybsze niż od Stara .Musiał byś także mięć rozdzielacz od ify bo ma większe przełożenie niż ten star-owski. Most od ify w 50 można bez problemu odwrócić bo korki do oleju są umieszczone góra - dół posiada podwójne kontrolki oleju , cylinderki hamulcowe wraz z mocowaniami także można odwrócić (projektant już to przewidział ) Mosty od Pragi są trudniej dostępne w Polsce ,musiał byś szukać na południu kraju lub w Czechach .Ostatnio na złomie w Rzeszowie widziałem mosty od Stara 660 i gość chciał za nie 650 zł ,złom jest ostatnio drogi i ciężko będzie Ci znaleźć coś taniej.
  • Poziom 8  
    Witam ponownie. Co do mostów żuka to zdecydowane. Z ciągnika wyjdzie ładowarka mała do 700kg. udźwigu. Potrzebuje tylko informacji na tema obrotów mostu żuka bo mam możliwość wykorzystania napędu hydraulicznego.
    Mam pompy o dużej wydajności i silniki hydrauliczne. Jeden z nich zamontowałem tymczasowo bratu w bronie biernej. Na niskim biegu dawał radę tylko pompa słaba w ciągniku.
    Te silniki chciałem bezpośrednio zamontować przy moście.
    Co do dużego ciągnika mam silnik hydrauliczny o dużej wydajności z reduktorem.
    Jestem w trakcie załatwiania mostów bardzo wytrzymałych. od maszyny dalej na razie nie mogę powiedzieć.