Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Meriwa. Domykanie szyb pilotem?

SEILOR 07 Oct 2011 21:38 4227 6
  • #1
    SEILOR
    Level 17  
    Choć podobny temat był już na Forum poruszany, to nie do końca mój problem jest taki sam...
    A więc od początku.
    Opel Meriva 2006 r. Przednie szyby elektryczne działają poprawnie, dłuższe przyciśnięcie przycisku sterowania szybą, powoduje całkowite otwarcie ( zamknięcie ) szyby.
    Przy zamykaniu samochodu pilotem i przytrzymaniu przycisku dłużej, szyby zaczynają się zamykać , ale przycisk muszę mieć cały czas wciśnięty.
    Ideałem byłoby, aby zamykały się same, bo trzymanie przycisku do pełnego zamknięcia jest trochę uciążliwe.
    Co by na to poradzić?
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • #2
    mody1
    Level 16  
    Dołożyć dodatkową centralkę z dłuższym impulsem kilkusekundowym na domykanie szyb i przewód zamykania z centralnego podać na przwód sterujący domykanie.Lub elektronik co zmontuje Ci układ,który każdorazowo będzie przedłużał sygnał zamykania drzwi
  • #3
    SEILOR
    Level 17  
    mody1 wrote:
    Dołożyć dodatkową centralkę z dłuższym impulsem kilkusekundowym na domykanie szyb i przewód zamykania z centralnego podać na przwód sterujący domykanie.Lub elektronik co zmontuje Ci układ,który każdorazowo będzie przedłużał sygnał zamykania drzwi


    Drogi Kolego...
    Chyba niezbyt uważnie przeczytałeś to co napisałem !!!
    Przycisk zamykania szyb naciśnięty na czas dłuższy niż 600 ms powoduje, że szyba zamyka się do końca mimo zwolnienia przycisku !!!!
    Ponadto , cały proces zamykania szyby trwa max 4-5 sek....
    Co do elektronika który " zmontuje mi układ , który każdorazowo będzie przedłużał sygnał zamykania drzwi" to potrafię to zrobić sam ( z zawodu jestem elektronikiem) .
    I niewielką sztuką jest mnożenie kolejnych układów ( bo i po co) skoro pożądane funkcje realizuje któryś z modułów.. Problem polega na tym, aby te funkcje logicznie połączyć.
    Nie opisywał bym tego problemu , gdybym dysponował algorytmem działania i schematem modułu ( chyba nadwozia) ...
    Tak więc bardzo Ci dziękuję za "cenne rady" ...ale wolał bym konkretne ( ale inne) rozwiązanie ..
  • #4
    emeryt2
    Level 42  
    Czy ta usterka wystąpiła na oryginalnym module komfortu , czy też dokładałeś jakąś elektronikę.? Był odpinany na dłużej akumulator?
  • #5
    SEILOR
    Level 17  
    Nic nowego nie dokładałem... i akumulatora nie odłączałem co było wcześniej, nie wiem, bo samochód mam od tygodnia....a czy zawiera on moduł komfort, tego nie wiem ....
  • #6
    ele5
    Conditionally unlocked
    emeryt2 wrote:
    Czy ta usterka wystąpiła na oryginalnym module komfortu , czy też dokładałeś jakąś elektronikę.? Był odpinany na dłużej akumulator?

    Emeryt piłeś coś? Jaka usterka, w każdym oplu czy Vw lub Audi trzeba trzymać przycisk pilota aby domykały się szyby...
    Tylko i wyłącznie rozwiązanie jakie proponuje kolega w drugim poście.Nie ma innej opcji.

    Dodano po 2 [minuty]:

    SEILOR wrote:
    mody1 wrote:
    Dołożyć dodatkową centralkę z dłuższym impulsem kilkusekundowym na domykanie szyb i przewód zamykania z centralnego podać na przwód sterujący domykanie.Lub elektronik co zmontuje Ci układ,który każdorazowo będzie przedłużał sygnał zamykania drzwi


    Drogi Kolego...
    Chyba niezbyt uważnie przeczytałeś to co napisałem !!!
    Przycisk zamykania szyb naciśnięty na czas dłuższy niż 600 ms powoduje, że szyba zamyka się do końca mimo zwolnienia przycisku !!!!
    Ponadto , cały proces zamykania szyby trwa max 4-5 sek....
    Co do elektronika który " zmontuje mi układ , który każdorazowo będzie przedłużał sygnał zamykania drzwi" to potrafię to zrobić sam ( z zawodu jestem elektronikiem) .
    I niewielką sztuką jest mnożenie kolejnych układów ( bo i po co) skoro pożądane funkcje realizuje któryś z modułów.. Problem polega na tym, aby te funkcje logicznie połączyć.
    Nie opisywał bym tego problemu , gdybym dysponował algorytmem działania i schematem modułu ( chyba nadwozia) ...
    Tak więc bardzo Ci dziękuję za "cenne rady" ...ale wolał bym konkretne ( ale inne) rozwiązanie ..
    Innego rozwiązania NIE MA!!

    Dodano po 5 [minuty]:

    SEILOR wrote:
    Nic nowego nie dokładałem... i akumulatora nie odłączałem co było wcześniej, nie wiem, bo samochód mam od tygodnia....a czy zawiera on moduł komfort, tego nie wiem ....
    Nie ma modułu komfortu w tym aucie.
  • #7
    SEILOR
    Level 17  
    Problem rozwiązałem bez modułu komfortu...
    Po prostu zainstalowałem alarm Seo Perfect .... i po problemie...
    Szyby domykają się tak jak chciałem !!!