Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zawór EGR. Znaczenie błędu. Opis działania zaworu. Seat Ibiza 2002 rok 1.2 12V.

02 Gru 2004 12:08 12187 6
  • Poziom 12  
    Witam Posiadam autko Seat Ibiza 2002r. 1.2 12V

    Ostatnio zapaliła mi się kontrolka od silnika, podpiąłem go do kompa i pokazało mi 3 błędy 17811, napisane było ze to coś z zaworem EGR, więc wymontowałem ten zawór, wyczyściłem i założyłem spowrotem, jednak zadnych efektów.

    Zaraz po dopaleniu silnika wywala ten sam błąd, Czy ktoś wie co dokładnie oznacza ten błąd?
    Może ma ktoś dokładny opis działania zaworu. Jak mozna sprawdzic czy jest on sprawny?

    Dane spisane z zaworu
    PIERBURG
    SPAIN BC8
    7 22785 07 03T 085
    03D 131 503 B

    Dzięki za wszelkie sugestie
  • Poziom 27  
    Sprwadź połączenia czy są w porządku. A czy wcześniej przed montażem tego zaworu wykasowałeś ten błąd
  • Poziom 11  
    Wlasnie
    Moze ktos napisze jak wyglada sekwencja pracy zaworu EGR?

    I czy ktos ze skutkiem pozytywnym go wyczyscil?

    Opel Astra 1.4 16v ecotec-ile nowy kosztuje?
    Pozdr.Darek
  • Poziom 34  
    17811 ? Numery błędów związane z EGR mieszczą się bodajże w zakresie 0400 do 0409. 17811 nie występuje w moich materiałach.
  • Poziom 12  
    Ja często czyściłem te zawory w Oplach.Ostatnio kilka razy w Corsie 1.0 12 v i zawsze z pozytywnym skutkiem.No chyba że zawór był uszkodzony elektrycznie ,to trzeba było go wymienić.W Corsie 1.0 12 v zawór jest też firmy PIERBURG.Czyściłem go w tym samym samochodzie 4 razy w ciągu roku.W końcu powiedziałem znajomym żeby kupili nowy bo coraz częsciej się zacinał,a jego demontaż jest kłopotliwy gdyż jest wmontowany w pokrywe od układu chłodzenia i za kazdym razem trzeba spuszczać płyn z układu.Jeśli u ciebie czyszcenie nie pomogło to może zawór jest uszkodzony elektrycznie.
  • Poziom 12  
    A znasz moze sposób na sprawdzenie czy elektryka zaworu jest sprawna?
  • Poziom 34  
    Sprawny zawór powinien mieć rezystancję 30 do 40 omów. Jeśli znacząco się różni to jest uszkodzony.