Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra F 1,4 v8 2000r LPG strzelanie i szarpanie przy wiekszej predkosci.

08 Paź 2011 13:22 4657 11
  • Poziom 9  
    Witam.
    Mam kolejną już Astrę F, z którą mam problem. Tym razem jest to jak w temacie. Problemy przy większych prędkościach...

    Problem zaczął się niedawno na trasie Wrocław Bytom (A4 góra Św.Anny) do tego momentu Asterka leciała rewelacyjnie (4-4,5 tys obrotów około 150-160km/h) lecz w pewnym momencie poczułem wibracje na kierownicy i zaczęła walić jak wściekła...
    Od tego momentu prędkość maksymalna to około 80km/h bo mniej więcej przy tej prędkości zaczyna strzelać i szarpać. To strzelanie słychać jakby po prawej stronie przedniego zawieszenia.

    Jako laik sprawdzałem aparat zapłonowy (wymiana na 100% sprawny z 2 Astry tego samego typu)bo spodziewałem się, iż to jakiś problem z nim lub ze świecami tudzież z przewodami jednakże problem nadal występuje.
    Nie ma znaczenia czy jest w danej chwili na Lpg czy benzynie.
    Myślałem też, że to wina obrotów, bo na 5 biegu maks jak 2tys nie przekręcę, żeby nie waliło i auto nie traciło mocy ale na 1-3 zamykam obrotomierz na 4tys a autko zbiera się jak wściekłe (czyt normalnie :) )..

    W końcu siadłem z kumplem tylko tym razem to on za kółko a ja obok i ewidentnie czuć walenie na prawym kole...

    Moje pytanie brzmi czy to problem z tarczą?
    Czy tez z całym układem przeniesienia napędu?
    Zatem?
  • Poziom 17  
    Trzeba by się przejechać samochodem. Piszesz raz że strzela i szarpie, a potem że to zawieszenie. Często z opisu ciężko wywnioskować. Jeżeli uda ci się ustali, czy jest to awaria silnika (brak mocy, szarpanie, praca na 3 lub mniej cylindrów, wtedy możemy szukać dalej.
  • Poziom 9  
    witam
    wczoraj zabrałem sie za przekladanie elementow z blizniaczej wersji rok starszej i metoda "prob i bledow" dala zaskakujacy efekt :
    przegub owszem posiadal luzy (tak mi sie zdaje) ale co dziwniejsze po zamianie walu w obu astrach teraz taki efekt wogole nie wystepuje w zadnej z nich !? jedyna roznica widoczn to po zdjeciu piasty z "uszkodzonym"pregubem okazalo sie ze nie bylo grama smaru a pozalozeniu w drugiej i pozadnym przesmarowaniu wyzej wymienione efekty nie wystepuja i oba autka sa wstanie rozbujac sie do 120-130 km/h na 5 biegu co wczesniej bylomozliwe tylko do 80-90km/h jezcze poczekam az przstanie padac i astre z tym "uskodzonym"przegubm zabiore na autosdrade i tam sprawdze czy po dluzszej jezdzie z duza predkoscia ten efekt sie pojawi...

    Dzieki wielkie za odpowiedzi... odewe sie jak tylko pogoda nad wroclawiem sie poprwi...
  • Poziom 9  
    Witam ponownie ... niestety...
    Ostatnio znalazłem chwile i pogoda sprzyjała aby przetestować wymianę przegubu na większej prędkości... z przykrością stwierdzam iz problem nadal występuje choć pojawia się on tym razem różnie raz przy 80km/h a raz przy 120km/h

    po za tym pojawia się brak mocy na lpg jak i na benzynie... kat wyprzedzenia zapłonu ustawiony na znaki pod osłoną paska klinowego bo ten na kole zamachowym nie był czytelny..
    po za tym autko idzie nieźle na pierwszych biegach defekt występuje tylko przy 4-5 biegu i w/w prędkościach...

    w planie jest przeszczep skrzyni biegów i sprawdzenie czy tym razem będzie podobnie bo podejrzenie pada iż to ząbki w skrzyni musiały zostać uszkodzony kiedy poprzedni właściciel mia stłuczkę i oberwał właśnie w tę prawą wadliwa stronę...

    jeśli pojawią się jeszcze jakieś sugestie to jestem wdzięczny a na chwile znikam odezwę się jak dokonam przeszczepu skrzyni biegów (prawdopodobnie za tydzień bo teraz z czasem krucho)...
  • Poziom 27  
    może przełóż koła na tył, albo weź z tej drugiej Astry
  • Poziom 9  
    problem kol odpada..
    ostatnio przelozylem kola zimowe 13" ktore dostalem wraz z autkiem na letnie 14" i to nie zmienia nic chyba tylko jedynie wskazania na liczniku gdyz przeklamanie wzgledem nawigacji wynosi na zimowkach 10-13km/h a na letnich 4-7km/h :(
  • Poziom 10  
    Witam miałem ten sam problem z oplem astrą F 1.4 c14nz na wyższych biegach szarpanie,po sprawdzeniu wszystkiego co mogło mieć wpływ na ten objaw okazało się że winny jest komputer, po wymianie i jazdy na benzynie co prowadzi do adaptacji komputera autko chodzi bez szwanku.
  • Poziom 9  
    o proszę :) tylko teraz pytanie czy wymiana komputera będzie łatwa bo mam druga asterke na przeszczepy i tam zawsze byl problem z falowaniem obrotów ale to wina silnika (biedak ma 300 000 i juz jest tak nieszczelny ze szok :P )

    po za tym Kosmita69 u mnie ten problem wystąpił gdy przegoniłem asterke ze 100km po autostradzie i zamykając cały czas licznik na 150-160 wówczas to zaczęły się te cyrki z nią dziać...
  • Poziom 10  
    wymiana komputera nie jest trudna odłącz akumulator, podepnij drugi ja wstawiłem komputer od opla corsy 1.2 do 1.4 i bez problemów działa twój rocznik może mieć imobilajzer a o tym nie pisałeś obecnie mam 2 takie komputery które podstawiałem ale imobilajzer blokował benzyne a na gazie pracował rewelacyjnie, na starym komputerze szarpanie występowało tak samo jak i na gazie jak na benzynie który okazało się że jest uszkodzony i jeszcze ważne sprawdz masę pomiędzy silnikiem - akumulatorem i komputerem.
  • Poziom 9  
    z tego co na obecna chwile mi wiadomo to wadliwa asterka miala autoalarm zalozny fabrycznie nic o immobilajzerze nie wiedzieli wlasciciele wiec raczej nie powinno byc problemow ale w przyrodzie wszystko jest mozliwe...

    PS wybaczcie dzis piswonie ale odpisujez pracy na kiepskiej klawiaturze :(
  • Poziom 9  
    kosmita69 napisał:
    wymiana komputera nie jest trudna odłącz akumulator, podepnij drugi ja wstawiłem komputer od opla corsy 1.2 do 1.4 i bez problemów działa twój rocznik może mieć imobilajzer a o tym nie pisałeś obecnie mam 2 takie komputery które podstawiałem ale imobilajzer blokował benzyne a na gazie pracował rewelacyjnie, na starym komputerze szarpanie występowało tak samo jak i na gazie jak na benzynie który okazało się że jest uszkodzony i jeszcze ważne sprawdz masę pomiędzy silnikiem - akumulatorem i komputerem.


    No Mistrzuniu :)
    dziś podmieniałem komputery z mojego dawcy organów i faktycznie po teście na autostradzie chodzi silnik bez problemów tylko ten immobilajzer faktycznie blokował paliwko ale gaz rewelka dodam jeszcze iż silnik pracuje dużo przyjemniej niż na wadliwym kompie :) i nieco lepiej się zbiera :)

    jednym słowem podpowiedź raczej zdała egzamin chyba że wkrótce coś jeszcze się ujawni :)

    PS. kosmita69 stoje ci dobre pifko :)