Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
W2 Usługi badań i pomiarów
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sterowanie serwo DC sterownik PLC

08 Paź 2011 14:54 3424 6
  • Poziom 2  
    Witam! Mój problem jest następujący otóż wraz z kumplem robimy pracę inżynierską o temacie: Sterowanie hamulcem wodnym. Hamulec ten jest integralną częścią hamowni silnikowej której opór w stosunku do silnika, którym jest opór hamulca jest regulowany przepustnicą która wpuszcza mniej lub więcej wody do hamulca. Przepustnica jest sprzęgnięta z serwo silnikiem prądu stałego. Silnik ten ma moc ok 600W i jest zasilany 110V. Jaki układ sterowania tym silnikiem byłby odpowiedni. Napięcie musi być zmieniane w miarę jak rośnie opór hamulca, a także w momencie zrównania się oporu silnika i hamulca przepustnica musi zatrzymać się w danym położeniu aby można było odczytać wartości i wyliczyć moment obrotowy itp. Wszystko musi być sterowane za pośrednictwem sterownika PLC. Z góry dzięki za pomoc.
  • W2 Usługi badań i pomiarów
  • Poziom 27  
    Rozumiem, że moment hamujący zależy od położenia przepustnicy. Opis dość chaotyczny, więc mogę się mylić...
    W takim razie nie obędzie się bez regulatora DC 4Q. Do tego pozycjonowanie, więc sprzężenie z enkoderem bądź resolwerem.

    pozdrawiam
  • W2 Usługi badań i pomiarów
  • Poziom 2  
    Jeśli chodzi o sprzężenie to owy silnik posiada potencjometr i w zależności od oporu można odczytać położenie przepustnicy. Ten regulator steruje prędkością a mi zależy na sterowaniu napięciem tzn im jest ono większe tym większy opór będzie mogła pokonać przepustnica ponieważ im większy moment od silnika podłączonego pod hamownie tym trudniej jest przesunąć się przepustnicy.
  • Poziom 27  
    anakin89 napisał:
    Ten regulator steruje prędkością...

    Nie tylko..

    anakin89 napisał:
    mi zależy na sterowaniu napięciem tzn im jest ono większe tym większy opór będzie mogła pokonać przepustnica ponieważ im większy moment od silnika podłączonego pod hamownie tym trudniej jest przesunąć się przepustnicy.


    Wynika z tego, że chcesz regulować momentem silnika poruszającego przepustnicą w funkcji napięcia (wartości zadanej). W takim razie wystarczy regulator 1Q z regulowanym ograniczeniem prądu.
    Pozycję przepustnicy będziesz odczytywał z potencjometru jako wartość analogową. Jaką rolę w tym wszystkim ma pełnić PLC?


    pozdrawiam
  • Poziom 2  
    No PLC jest z góry narzucony przez promotora. Dlatego nie bardzo wiem jak to ugryźć myślałem o układzie zasilacza sterowanego tyrystorami ale nie bardzo wiem jak tym sterować za pośrednictwem PLC
  • Poziom 27  
    anakin89 napisał:
    No PLC jest z góry narzucony przez promotora. Dlatego nie bardzo wiem jak to ugryźć myślałem o układzie zasilacza sterowanego tyrystorami ale nie bardzo wiem jak tym sterować za pośrednictwem PLC

    No to może Pan (Pani) Promotor określą, co mieli na myśli zadając temat.....
    Z ciekawości, co to za uczelnia...?
    Z PLC możesz podać wartość zadaną do regulatora DC, ale równie dobrze możesz podawać ją z potencjometru, bądź zadajnika z pomiarem cyfrowym....
    Możemy tu sobie gdybać po próżnicy......

    Odpowiedź na swoje pytanie otrzymałeś w poprzednim moim poście. Mogę jeszcze dodać, że do swojego celu możesz użyć jakiegokolwiek regulatora prądu stałego o odpowiedniej wydajności. Nie musi to być zasilacz tyrystorowy. Możesz posłużyć się nawet autotransformatorem regulowanym z prostownikiem.

    pozdrawiam
  • Użytkownik usunął konto