Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Metal Work Pneumatic
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Moduł C.D.I YAMAHA WR200 czym zastąpić?

kwrobert17 08 Paź 2011 17:06 5363 13
  • #1 08 Paź 2011 17:06
    kwrobert17
    Poziom 13  

    Witam, jak w temacie, mam yamahe wr200. Chwilami gubiła iskre, przerywała na wysokich aż w końcu zdechła na amen... :cry: Napięcie z cewki wychodzi, impulsator sprawny, cewka zapłonowa tez... Więc wychodzi ze padł moduł. Jedyny jaki znalazłem to tylko oryginał za 360 dolarów... Wpadłem na pomysł przeszczepienia modułu od innej maszyny. Kiedyś robiłem simsona na module. I moje, może troche głupie, pytanie brzmi czy dało by sie go zaadoptować do tej maszyny? Czy nie wytrzyma takich obrotów? Ewentualnie od czego mozna zastosowac? Z góry dziękuje za wszystkie odpowiedzi i Pozdrawiam

    0 13
  • Metal Work Pneumatic
  • #3 11 Paź 2011 15:55
    bartek_j
    Poziom 35  

    Taniej i prościej (na próbę) podłączyć moduł od chińskiego skutera 4t. Nawet jakieś wyprzedzenie ma ;). Ale raczej cudownie to to działać nie będzie... Pewnie w orginalną charakterystykę wyprzedzenia nie trafi.
    Poza poszukiwaniem na rynku części uzywanych możesz jeszcze próbować reanimować ten moduł.

    0
  • #4 11 Paź 2011 19:31
    kwrobert17
    Poziom 13  

    Tak własnie myslałem że szału to z tym modulem nie bedzie... Ten moduł ma nawet wyjscie na serwomotor od uchylnego kanału wydechowego (2 suw)... Próbowałem go rozciąć i zobaczyc co tam jest, ale niestety japończycy zadbali zeby tam nie grzebać... Mianowicie jest cały zalany taką gumą... chyba ze by porozcinał na kawałeczki tylko później problem z poskładaniem tego... moduł jeszcze nigdy nie rozcinalem, jak macie jakies wskazówki to prosze o porady

    1
  • Metal Work Pneumatic
  • #5 12 Paź 2011 08:43
    bartek_j
    Poziom 35  

    Jak gumą zalany to da radę wydłubac.
    A, to 2suw jest, jakoś mi się ubzdurało że to 4suw ;)

    0
  • #6 12 Paź 2011 09:59
    jack63
    Poziom 42  

    Pewnie że 2T, ale mocno wysilone i ze zmienną "długością" wydechu.
    Osobiście starałbym się upewnić na 200%, że to moduł (a w zasadzie sterownik) jest uszkodzony. Szczególnie trzeba się przyłożyć do sprawdzania cewki ładującej. One z reguły padają. Impulsatory wiele rzadziej. Stwierdzenie że:

    Cytat:
    Napięcie z cewki wychodzi, impulsator sprawny, cewka zapłonowa tez...

    to stanowczo za mało! Najpierw pomiary rezystancji i napięcia bez obciążenia. potem lepiej podłączyć jakieś proste CDI i sprawdzić cewkę "bojem". Pisałem o module od Simsona bo myślałem, ze go masz pod ręką.
    Ostatecznie pozostaje powolne, żmudne i bardzo delikatne wydłubywanie masy zalewowej. Ryzyko uszkodzenia jakiegoś elementu schowanego pod masą występuje, ale za 360$ warto go podjąć.
    I tak masz szczęście, że masa zalewowa nie jest "betonowa". :D

    0
  • #7 12 Paź 2011 10:56
    kwrobert17
    Poziom 13  

    Rezystancje cewki, impulsatora i cewki WN oczywiście sprawdziłem na samym początku. Mam manual do tego motoru i z tamtąd wynika że rezystancja jest w granicach normy. Napięcie tez mierzyłem z cewki bez obciążenia, ale juz nie pamiętam dokładnie ile było jak kopałem. Jak cewka posiada dobra rezystancje to może byc uszkodzona? Bo wydaje mi się to dość dziwne. Cewke WN kabel i fajke przekładałem do innego modelu i działała bez problemu. Żadnych przerw w obwodach nie ma. Modułu od simsona faktycznie nie mam ale moge miec od kolegi bo ma simsona ale ma problmy z gaźniekiem wiec i tak nie jeździ. Tylko jeszcze takie pytanie czy jak podłącze taki prosty moduł czy od simsona czy od chińczyka to on to wytrzyma? Nie chciał bym mu go upalić bo wiem ze z tymi modułami od simsonów to różnie bywa.

    1
  • #8 12 Paź 2011 11:30
    jack63
    Poziom 42  

    Rezystancja cewki nawijanej cieniutkim drutem jest tylko bardzo orientacyjną informacją o jest sprawności, a w zasadzie niesprawności jak mocno odbiega od normy. Dużo bardziej miarodajna jest indukcyjność, ale mierzona po wyjęciu statora z pola magnetycznego wirnika.
    Jednak nawet ona nic nie powie gdy uszkodzenie występuje pod wpływem temperatury i/lub wyższego napięcia pracy.
    Tak w sumie to nie napisałeś czy jakakolwiek iskra jest???
    Sądzę, że bez obaw możesz sprawdzić cewkę ładującą modułem od Simsona napędzając wirnik kopnikiem i sprawdzając jaką szczelinę powietrzną przebija napięcie dawane przez układ zapłonowy. Jak przebije 8 mm od kala WN do masy to wszystko poza sterownikiem jest OK. Wtedy możesz zabierać się za bardzo delikatne i powolne małymi porcjami wydłubywanie masy zalewowej.
    Jak masz wciąż obawy o moduł Simsona lub jego właściciel ceni go sobie nad życie, to za kilka zł możesz zrobić sobie pająka prostego modułu w celu prób.
    Poczytaj: Link
    Tam masz schemat prostego modułu CDI.
    Jak możesz to podaj wynik pomiaru napięcia dla cewki ładującej.

    0
  • #9 12 Paź 2011 14:27
    kwrobert17
    Poziom 13  

    Iskry nie ma wcale, nawet palec w fajke wkładałem:D Koło magnesowe zdjąłem i nie zauważyłem nic niepokojącego. Jednak nie mam miernika indykcyjnosci. Spróbuje załatwić ten moduł od simsona na próbe jak powiedziałeś. Chyba ze faktycznie sobie go ceni to zrobie tego pająka. Jasne, podam to napięcie jak zmierze jeszcze raz w piątek po południu. Nie chce podawać teraz bo nie mam pewnosci czy dobrze pamiętam

    0
  • #10 16 Paź 2011 14:45
    kwrobert17
    Poziom 13  

    Zmierzyłem napięcie i jest ok 12-15V AC przy kopaniu. Obracałem wałem wiertarką to wtedy było ok 30V. Zrobiłem tego pająka na próbę i ku mojemu zaskoczeniu działa! :) Rozciąłem stary moduł i wydłubałem z grubsza całą gumę. Zajęło mi to z 4h... masakra po prostu. Staram się reanimować ale kiepsko mi to idzie jak na razie... Sprawdzałem tranzystory diody tyrystor i kondensatory i wychodzi że są dobre. Są tam dwa scalaki, jeden sterownik tego serwomotoru od kanału wydechowego i drugi 42 pinowy czyli pewnie cały "mózg". Dostałem też moduł od Yamahy TZR 50 ma oznaczenie 5WX-00 4ZF. Chciał bym go podłączyć i spróbować odpalić, ale nie mogę nigdzie znaleźć oznaczeń wyprowadzeń do tego... Złącze jest 8 pinowe, wygląda on tak: Moduł C.D.I YAMAHA WR200 czym zastąpić?

    1
  • #11 18 Paź 2011 14:22
    jack63
    Poziom 42  

    Coś niskie te napięcia. Nie wiadomo jak to mierzyłeś? Jakie podaje manual?
    Co to znaczy że pająk działa? Zapala czy tylko pojawiła się iskierka? Ew. na jaką max odległość skacze?
    Zamieść schemat swojego motoru. Łatwiej będzie dyskutować. Zamieść ostre zdjęcie "odgumowanego" modułu.
    Aby podłączyć drugi moduł trzeba znowu schematu lub kogoś kto go ma i go zamieści.

    0
  • #12 21 Paź 2011 23:20
    kwrobert17
    Poziom 13  

    Napięcie mierzyłem bez obciążenia. Nie mam w manualu podanego napięcia jakie powinno być. Pająk działa czyli daje iskre. Przeskakuje na te ok 8mm oraz po podłączeniu swiecy również iskra sie pojawia. Nie odpalałem na tym ale jutro spróbuje czy w ogóle "zagada". Zdjęć modułu niestety nie zamiaszcze ponieważ własiciel go wziął. Zamieszczam tylko schemat instalacji z manuala (jedyny jaki tam jest)
    Moduł C.D.I YAMAHA WR200 czym zastąpić?

    1
  • #14 23 Paź 2011 21:32
    kwrobert17
    Poziom 13  

    Poskładałem motor z tym pająkiem, nawet zapalił ku mojemu zaskoczeniu :) ale szałowo nie chodził, nie chciał się wkręcać i zalewał świece co chwile i gasł. Ale ważne że zapalił. Jak dostane z powrotem moduł to zrobię zdjęcia i zamieszczę ale nie mam pojęcia kiedy to będzie.

    0
  Szukaj w 5mln produktów