Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat Cordoba 1.9 TDi 110KM AFN turbina?

08 Paź 2011 18:27 6849 12
  • Poziom 2  
    Witam.
    Mam problem z turbiną w swoim aucie (tak mi się wydaje).
    Podczas jazdy, gdy depnę w gaz to tuż po zmianie biegu na wyższy, auto ma zawieszkę i nie ma przyspieszenia.
    Dopiero po chwili trzymania gazu (około 3-4 sek.) auto dostaje odejścia.
    Jest to Seat Cordoba Vario 1.9 TDi, fabrycznie miał 110 KM ale ma chip i zwiększyłem na prawie 140 KM. Silnik AFN.
    Zmieniłem wszystkie przewody, które są pod ciśnieniem (ale dwa są łączone złączkami).
    Czy to ma wpływ?
    Czy coś z turbiną?
    A może jeszcze coś innego?
  • Poziom 29  
    A może diagnostyka,logi?
  • Poziom 39  
    Jestem ciekaw jak to chipowałeś skoro nawet turbo nie umiesz sprawdzić ;) A może tak zawiecha to właśnie efekt takiego dłubania w sofice?
  • Poziom 2  
    decybel91 napisał:
    Jestem ciekaw jak to chipowałeś skoro nawet turbo nie umiesz sprawdzić ;) A może tak zawiecha to właśnie efekt takiego dłubania w sofice?


    Wiesz chip zakładany był w serwisie , który tylko tym się zajmuje.Wstawiłem , zapłaciłem i odebrałem auto. Tyle mego udziału w tym zabiegu.
    Chyba wiedzą co robią???
    Było wszystko OK , od paru tygodni mam taki problem . Jestem świeżym użytkownikiem Disla , zawsze miałem benzyne , dziś rano zdziwiło mnie to iż po odpaleniu auta stałem na parkingu około 10 mni. chciałem ruszyć doś szybko i ....?
    Seat zerwał się ,poczm puścił chmurę dymu (czarny) i zgasł.
    A jeszcze jedno jak można sprawdzić te kody i odczytać je???
    z góry dzięki .
  • Poziom 39  
    Ciekawe czy rorzad nie skoczył. Patrz docisniesz takiego i coraz to nowe fakty się ujawniają.
  • Poziom 2  
    decybel91 napisał:
    Ciekawe czy rorzad nie skoczył. Patrz docisniesz takiego i coraz to nowe fakty się ujawniają.

    Rozrząd ,sprzęgło , skrzynia , kąt nachylenia wtrysków było robione siedem miesięcy temu . Jakieś inne rady ??? Oddać turbinę do regeneracji ???
  • Poziom 39  
    magkar81 napisał:
    kąt nachylenia wtrysków było robione siedem miesięcy

    Mógłbyś wyjaśnić co to jest?
  • Poziom 17  
    hehe chyba autor miał na myśli kąt wtrysku. Swoją droga sztanga pracuje lużno zaciąga na maksa po odpaleniu auta? Jeśli wiesz o czym mówię. Może być milion powodów, przepływka, N75, podciśnienie a raczej jego brak, zacięcie sztangi turbiny, uszkodzenie aktuatora (potocznie gruszki podciśnieniowej) itd itp. Proponuje oddać auto do warsztatu bo gorzej możesz zepsuć niż jest. Auto rano mogło zgasnąć po gwałtownym ruszeniu bo podparło zawory, lub przeładowało ostro turbo.
  • Poziom 26  
    ...wygląda raczej na nieszczelność w dolocie za turbiną
  • Poziom 39  
    magkar81 napisał:
    Jestem świeżym użytkownikiem Disla , zawsze miałem benzyne , dziś rano zdziwiło mnie to iż po odpaleniu auta stałem na parkingu około 10 mni. chciałem ruszyć doś szybko i ....?
    Seat zerwał się , po czym puścił chmurę dymu (czarny) i zgasł.


    Czytać ze zrozumieniem!
  • Poziom 12  
    Tak wiem stary temat ale może się komuś przyda.
    Czyszczenie turbiny jak kto woli to nazywać regeneracja, zapieka się olej i przepustnica się nie otwiera jak trzeba lub się zacina i samochód jest dławiony np. zbyt dużą ilością paliwa w stosunku do powietrza. Samochód musi być ganiany turbina się nagrzewa i nagar/zapieczony olej się jest w stanie wypalać.
    Jest to jedna z przypadłości tego silnika.
  • Poziom 12  
    kazdy silnik TDI jak sie jeżdzi nim na niskich obrotach tak bedzie miał, poza tym kto widział żeby zimnemu dieslowi cisnać.. zabójstwo silnika, chyba ze ktoś swojego autka nie lubi....
  • Poziom 31  
    Ludzie jaki olej? jaka przepustnica wszyscy wiedzą ,a nikt nie wie w czym rzecz?