Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

STIHL MS 250 na wysokich obrotach po chwili się dławi i pluje paliwem z filtra.

08 Paź 2011 20:04 36270 43
  • Poziom 17  
    Witam , mam Stihl-a ms 250 z 2003 roku używaną sporadycznie i ostatnio podczas cięcia drzewa zauważyłem spadek mocy.Dzisiaj wyczyściłem jej gaźnik i po odkręceniu go zauważyłem przez gardziel gaźnika że pierścień na tłoku ten dolny wystaje jedną krawędzią z otworu dolotowego cylindra i jest kawałek miejsca bez pierścienia , podejrzewam że padły pierścienie i stąd moje pytanie, jaka jest średnica tłoka i grubość pierścieni w tym modelu z 2003 roku.
    Bo są 42 i 42,5 średnicy oraz pierścienie o grubości 1,2 i 1,5. Gdyby ktoś wiedział to proszę o pomoc , przynajmniej jaka jest tam średnica tłoka.Poza tym po dodaniu gazu, na wysokich obrotach, pluje paliwem z filtra powietrza.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 17  
    Wszystko fajnie i pięknie tylko nie mam klucza serwisowego do tej piły (z tego co widzę to TORX tylko nie wiem jaki rozmiar). Klucz kupie dopiero jutro na serwisie wraz z częściami. Piła była kupiona nowa prze zemnie w autoryzowanym sklepie Stihl-a w Polsce, więc rozmiar tłoka powinien wynosić 42,5 a grubość pierścieni to nie wiem, (na pierwszy montaż chyba oryginalnie są o grubości 1,2 ) jeśli nie mam racji to proszę mnie poprawić.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 17  
    Rycho T napisał:
    Jeżeli tłok ma średnicę 42.5mm, to pierścienie są 1.2mm.

    Tzn. jeśli tłok ma średnice 42 to pierścienie 1,5 , a jak tłok jest 42,5 to pierścienie 1,2.
    Czy dobrze myślę? Bo jak na razie to i tak nie rozbiorę tej piły bo nie mam klucza a części bym kupił już jutro razem z kluczem i wtedy ją rozkręcił pozakładał i poskładał.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 17  
    Witam ponownie , pierścienie wymienione oraz oringi na wale , tłok bez rys i cylinder również , piła działa tak jak powinna tylko że jak czyściłem gaznik to wykręciłem śrube H a ona była z kołpakiem ograniczającym i nie wiem jak go teraz ustawić gaznik standardowo (regulacja zasadnicza).
  • Poziom 27  
    Bez kołpaka 1 1/2, z kołpakiem 3/4.
    Dla czystego sumienia proszę zanieś do jakiegokolwiek serwisu żeby ustawili silnik na 14 tyś max obrotów. Bo szkoda kasy wsadzonej w części, a 10 zł za regulacje, to nie majątek.
  • Poziom 17  
    caber napisał:
    możliw za zawór igłowy sie blokuje, i leje paliwo, non stop, ale wtedy gasła by na jałowych,

    Witam po prawidłowym ustawieniu piła nadal pluje paliwem z gaźnika a ponadto, na jałowych obrotach, podczas zmiany pozycji lubi zgasnąć lub nabrać większych obrotów ale niekiedy jest ok. , gdy stoi w jednej pozycji też jest ok.
  • Poziom 27  
    To może być wina membranek lub złego składu mieszanki L. Ponadto plucie w tył paliwa jest częstym objawem przy uszkodzonej dyszy głównej
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 17  
    Rycho T napisał:
    nie pozostał żaden ślad

    Tak jak wcześniej pisałem tłok wraz z cylindrem bez zarysowań , wszystko byłoby dobrze gdyby nie ten gaznik bo moc jest.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 17  
    Chodzi mi głównie o trwałość , który jest lepiej wykonany i bardziej wytrzymały , a z tego co wiem rozstaw śrub regulacyjnych jest taki sam.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 17  
    To teraz już niewiem czy kupić walbro czy zama , a ten zama to ten kołpak juz ma fabrycznie prawidłowo ustawiony czy trzeba regulować , no i co z tymi pierscieniami?
  • Poziom 9  
    pierwsze to żaden gaźnik nie jest wytrzymały na ciągłe manipulowanie przy nim, a niektóre nowe modele można zniszczyć już przez wykręcenie i wkręcenie dysz regulacyjnych.W mojej opinii Walbro zawsze było lepsze od Zamy.
    czy trzeba regulować skład mieszanki po zmianie gaźnika -Tak zawsze trzeba wyregulować. masz silnik dwusuwowy smarowny olejem który jest podawany razem z benzyną, tak więc niewłaściwy zbyt ubogi w paliwo skład mieszanki paliwowo powietrznej spowoduje szybsze zużywanie się silnika. Często bardzo szybkie. To mniej więcej jakbyś nie nalał oleju do benzyny. Oczywiście zbyt bogata mieszanka tez jest szkodliwa.
    Z tego co piszesz wynika że nie potrzebujesz nowego gaznika, a ustawienia pogiętej w trakcie demontażu dzwigni zaworka iglicowego. Potem należy sprawdzić szczelność układu.
    zakładam że nie masz obrotomierza, więc proponuję byś zaniósł sprzęt do najbliższego serwisu. Nie sądzę byś potrzebował jakiekolwiek części natomiast po ustawieniu gaznika należy sprawdzić stabilność obrotów a w razie potrzeby szczelność komory korbowej, do której jak piszesz zaglądałeś.
  • Poziom 17  
    Witam , ostatnio miałem okazje rozebrać gaznik przy tej mojej pile no i załączam zdjęcia membranki , czy ona jest dobra ?Dzwigienkę od zaworu iglicowego wyrególowałem bo była ugięta w dół tzn. nie była na równi z brzegami gaznika , tylko jeszcze jej nie testowałem po tym zabiegu no i co z tą membranką?

    STIHL MS 250 na wysokich obrotach po chwili się dławi i pluje paliwem z filtra. STIHL MS 250 na wysokich obrotach po chwili się dławi i pluje paliwem z filtra.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 17  
    Witam, byłem w serwisie zapytać o te membranki i koszt oryginalnych to 55zł, więc postanowiłem kupić gaźnik na Allegro, czy muszę go regulować w serwisie?
  • Poziom 27  
    Membrany nie muszą być wcale oryginalne, zamienniki wytrzymują tyle samo.
    Jeżeli już się zdecydujesz na wymianę gaźnika to lepiej zrobić regulacje w serwisie.
  • Poziom 17  
    Witam , kupiłem taki gaznik jak na foto; STIHL MS 250 na wysokich obrotach po chwili się dławi i pluje paliwem z filtra.
    oraz założyłem nową uszczelke i jest problem bo piłe ustawiłem następująco , śruba od wolnych obrotów 1 obrót w lewo a od wysokich to tak jak fabrycznie jest kołpak ustawiony i objaw jest następujący , piła odpala ładnie na zimnym potem dodaję gazu to ładnie wchodzi na obroty porżnę nią trochę klocków i przy następnych próbach dodania gazu kończy się to tym że ją zamula i zgaśnie jak nie odejmę gazu i jak się już dobrze rozgrzeje to też ładnie wchodzi na wysokie obroty , dodam że z wysokich obrotów ładnie schodzi na jałowe , problem pojawia się niezawsze.
  • Poziom 27  
    Ze zdjęcia wynika że w tym gaźniku masz jeszcze króciec na pompkę "primer" paliwa, na pewno masz taki gaźnik? 1 powinieneś zaślepić. Taki objaw też będzie jak spadnie przewód impulsowy. uszczelkę pod gaźnik założyłeś otworkiem w uszczelce na otwór w podkładce metalowej?

    STIHL MS 250 na wysokich obrotach po chwili się dławi i pluje paliwem z filtra.
  • Poziom 17  
    Otworek który zaznaczyłeś jest zalutowany fabrycznie a pozatym to wężyk impulsowy założony prawidłowo oraz uszczelka też , tej uszczelki to nie da się zle założyć ponieważ ma na wszystkich 4 rogach dziurki od przewodu impulsowego.
  • Poziom 27  
    W takim razie zubaża się mieszanka, przyczyną może być właśnie nowy gaźnik, lub zła regulacja składu mieszanki "L", niezbyt drożny filtr paliwa, nieszczelnie złożona komora korbowa, dziurawy przewód paliwa, świeca z przebiciem po rozgrzaniu, źle ustawiona przerwa na module zapłonowym, dziurawy przewód impulsowy lub luźny na króćcach, dziurawy łącznik gumowy.
    Tak więc jak już zapewne zauważyłeś, naprawa pilarki jest prosta, jak się ma kilka szkoleń na karku i kilka lat doświadczenia. A w twojej sytuacji to mogę powiedzieć że nie potrzebnie kupiłeś ten gaźnik gdyż nie jest on do tej pilarki.
  • Poziom 17  
    Z tego co napisałeś to nie jestem pewny tych przyczyn; zła regulacja L , filtr paliwa , świeca , zle ustawiona przerwa na module może dlatego ponieważ mam sztukowanego klina na magnecie bo poprzedniego mi ścięło w trakcie pracy piły , a reszta sprawna na 100% , a i dlaczego piszesz że ten gaznik nie pasuje?
  • Poziom 27  
    Przez ten króciec do pompki np. w ms 250 nie ma pompki to i gaźnik może może być nie ten, aczkolwiek odpowiednia regulacja może pomóc.
    A sprawdzałeś już odpowietrznik zbiornika paliwa?
    Potwierdzisz mi ze swojego doświadczenia dlaczego nie odpowiadają Ci prawdopodobieństwa usterek które wymieniłem Ja ?
    Bo Ja z reguły nie bawię się w szukanie, odkręcam świece i przyświecam latarką patrząc na gładź cylindra, jeśli nie widzę rys zatarcia to zakładam przyrządy i sprawdzam szczelność maszyny, jeśli jest szczelna szukam w gaźniku, przewodzie paliwa, filtrze paliwa, odpowietrzniku zbiornika paliwa, świeca i moduł, itd.
    Nie zmieniam gaźnika bo mi się wydaję że to może on.
  • Poziom 17  
    Cylinder ani tłok nie mają rys tzn. że silnik nie jest zatarty , odpowietrznik też jest sprawny , szczelna też powinna być bo są nowe oringi na wale oraz jest uszczelniona pastą czerwoną do silników no i dobrze pracuje na biegu jałowym bez wachań obrotów.

    Dodano po 2 [minuty]:

    A przecież na poprzednim gaźniku dobrze pracowała, poza tym że paliwo leciało do filtra i go zapychało, no i niekiedy po zmianie pozycji na biegu jałowym lubiła zgasnąć, czego na tym gaźniku nie zauważyłem.
  • Poziom 17  
    Witam , dalej jest problem , a więc aby rozwiać kwestię gaznika podmieniłem go z innej pilarki (STIHL MS 230 znajomego) która jest sprawna 100% i na jego gazniku moja piła gasła po zmianie pozycji w dół tłumikiem lub przechylając ją na prawą stronę oraz czasami ją zamulało , a jego piła na moim chodziła dobrze i nic jej się nie działo więc to nie gaznik , więc co to może być , dodam jeszcze że po odpaleniu kiedy jest zimna ma bardzo wysokie obroty aż łańcuch kręci się na prowadnicy , pozdrawiam.
  • Użytkownik usunął konto