Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Simson S51 nie pali gdy jest ciepły

08 Paź 2011 22:36 10734 9
  • Poziom 11  
    Witam mam problem z simsonem nie chce palić gdy się zagrzeje. I nie wiem co mu jest. Gdy jeżdżę nim do pracy 15 km i zatrzymuje się w sklepie by coś kupić to gdy chcę jechać dalej muszę go palić na pycha a niekiedy innego dnia zapali mi na kopniak bez problemu. Co mu może być wymieniłem kondensator wyczyściłem gaźnik, świece też zmieniłem , myślę że to może być wina cewki. Czekam na porady
  • Poziom 10  
    Platynki w jakim są stanie i świeca zapłonowa? Przerwy są odpowiednie? Cewkę zawsze można podmienić i zobaczyć jak się będzie zachowywać. Mam simsona 5 lat i przy takim właśnie problemie problem tkwił właśnie w tym ;)
  • Poziom 11  
    platynki są w dobrym stanie, świeca ma 2 miesiące
  • Poziom 10  
    Tak jak wspomniałem sprawdź przerwy, ewentualnie zmniejsz/zwiększ. Kondensator zamontowałeś tak jak w oryginale na statorze czy np od malucha?
  • Poziom 11  
    na oryginalnym i na tym co mam teraz czyli od malucha tam samo jest. A jaka ma być przerwa i to się sprawdza jak tłok jest u samej góry. Słyszałem że przerwa ma być na blaszkę z puszki po piwie
  • Poziom 10  
    Przerwa na platynkach ma być ustawiona na 0.4mm w momencie otwarcia platyn czyli przed 1.8mm przed GMP (50ccm), lecz w 70% simsonach które robiłem przerwę musiałem ustawić mniejszą. Świece najlepiej ustawić na wyczucie, czyli jak najlepiej będzie chodzić.
  • Poziom 11  
    GMP czyli górny martwy punkt, a mógłbyś mi dać na pw swoje namiary np gg bo by było lepiej
  • Poziom 12  
    patik1994 napisał:
    Przerwa na platynkach ma być ustawiona na 0.4mm w momencie otwarcia platyn czyli przed 1.8mm przed GMP (50ccm)

    W jaki sposób "w momencie otwarcia platyn" pojawi się na stykach od razu odstęp 0,4mm?

    Odstęp na stykach 0,4mm nie ustawia się ani w GMP ani innym ściśle określonym, tylko ma to być maksymalne rozwarcie styków. Ustawia się to poprzez obrót płytki przerywacza, po wcześniejszym zluzowaniu śruby, którą jest przykręcony.
    Generalnie im mniejsza przerwa, tym silniejsza iskra choć bez przesady.
    Jednak skoro na zimnym silniku zapala bez problemów, to na ciepłym ta sama moc iskry też powinna mu wystarczyć (przerwa przecież się nie zmienia po nagrzaniu).
    Przyczyną może też być złe: ustawienie zapłonu albo regulacja gaźnika.
  • Poziom 10  
    Wiem, pomyliło mi się, ale wszystko już obgadane na gg.

    Niekoniecznie bo poprzez nagrzanie może być słabsza iskra poprzez uszkodzoną cewkę W/N lub cewkę zapłonową na stotorze.

    Ustawienie zapłonu może sprawdzić owszem ale raczej nie będzie to przyczyną. Gaźnik najpierw niech dobrze przeczyści i sprawdzi jak będzie, bo czasami może się nie znać na ustawianiu.
  • Użytkownik usunął konto