Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Megane 97r klima, światła mijania nie działają

Pójdę boso 08 Paź 2011 23:28 3604 16
  • #1 08 Paź 2011 23:28
    Pójdę boso
    Poziom 20  

    Witam, stałem się nieszczęsliwym posiadaczem meganki. Kupiłem i było ok, jeździłem 3 tygodnie bez problemów i w nocy mało mi było światła. Wyjąłem reflektor i znajdywały się tam niebieskie żarówki H1 (reflektory 2x H1). Zmieniłem je na OSRAM Night breaker plus czy jakoś tak i różnica była, ale od 3 dni światła nie zapalały się od razu, czasami gasły, szczególnie zauważałem to w środku nocy, po chwili zapalały i było ok, a czasami nie zapaliły się przez godzinę i jeździęłem na przeciwmgłowych. Teraz w ogóle się nie zapalają, zamieniłem więc długie z mijania, że nie mam teraz długich. Sprawdziłem bezpieczniki, wymieniłem niepotrzebnie manetkę od świateł i kierunków, ale u kumpla sprawdziłem w jego samochodzie, tylko że rocznik chyba 96 i ta moja i ta nowa jest sprawna ale u mnie nie działa. Wychodzi na to, że prąd nie dochodzi do tej manetki. Jak to sprawdzić? Światła migały nie ważne czy jechałem, czy stałem, czy silnik był uruchomiony czy zgaszony, migały kiedy chciały.

    0 16
  • #2 09 Paź 2011 00:11
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 09 Paź 2011 01:04
    Pójdę boso
    Poziom 20  

    Z tym, że mój sprawny bo u kupla w megance mój działał a ja kupiłem nowy niepotrzebnie który z resztą też działa...

    0
  • #4 09 Paź 2011 08:18
    saly
    Poziom 32  

    Jak długie są i tylko krótkich nie ma to zwykle przełącznik, piszesz że masz nowy. Sprawdź kostki do przełącznika, ślady przegrzań. Wtyk w skrzynce bezpieczników.

    Dodano po 0 [sekundy]:

    Jak długie są i tylko krótkich nie ma to zwykle przełącznik, piszesz że masz nowy. Sprawdź kostki do przełącznika, ślady przegrzań. Wtyk w skrzynce bezpieczników.

    0
  • #5 09 Paź 2011 10:49
    milejow
    Poziom 42  

    Zamieniałeś długie z mijania i nie masz teraz długich??? To wychodzi, że masz popalone żarówki

    0
  • #6 09 Paź 2011 11:19
    Pójdę boso
    Poziom 20  

    milejow jesteś wspaniały! Ale nie w tym rzecz, bo gdy zamieniłem długie z mijania (zamieniłem kabel plusowy) to mijania mi świecą, więc żarówki mimo spalenia są ok. Długich nie mam dlatego, że kabel od długich jest wykorzystany do zasilenia świateł mijania, więc jadąc gdzieś, świeci mi się na desce niebieska ikonka świateł drogowych a mimo to palą się mijania. Kontrolka na desce od mijania mi nie świeci, wcześniej świeciła lub migała wraz ze światłami, ale lewa lampa jest podłączona właśnie z ową kontrolką, do kostki nie dochodzi prąd, wtyk w skrzynce bezpieczników.. nie sprawdziłem, ale czy mogę bezpiecznie podać 12V na bezpieczniki od krótkich by zobaczyć, czy będzie działać? Sterowanie światłami jest tylko za pomocą przełącznika jak np w polonezie czy steruje tym jeszcze jakiś "komputer"?

    0
  • #7 09 Paź 2011 11:54
    milejow
    Poziom 42  

    Żadnego komputera, nawet nie ma przekaźnika. Jeżeli manetka sprawna to szukaj przerwy na odcinku manetka-kostka żarówki mijania

    0
  • #9 09 Paź 2011 16:11
    15darekvw
    Poziom 27  

    Na początek to sprawdz czy dochodzi ci napięcie na kostki zasilające światła mijania(lampy),a potem sprawdzaj manetki itd.

    0
  • #10 10 Paź 2011 11:23
    Pójdę boso
    Poziom 20  

    Napisałem już, że napięcie nie dochodzi do manetki. Z tym, że jak były zwykłe żarówki to było ok, teraz jak nie używałem mijania, tylko długich (zamienione kable z długich na mijania) to zauważyłem, że kontrolka znów pali się na desce od mijania jak powinna, wsadziłem normalne żarówki i świeciły wczoraj cały czas, wsadziłem nigth breaker plus (żarówki osram) no i znów mam niewielkie problemy. Taki wniosek wyciągnąłem, że jak nie mam żarówek osram ani nie mam żadnych to problem z prądem sam się naprawia... Może ktoś to wyjaśnić? Osram nie pobiera wcale więcej prądu, napięcie na bezpiecznikach pojawia się wtedy, kiedy zapala się zielona kontrolka na desce. Pracuje również regulacja wys świecenia.

    0
  • #11 10 Paź 2011 11:54
    car centre
    Poziom 18  

    pento18cm napisał:
    Napisałem już, że napięcie nie dochodzi do manetki.


    Chyba coś mieszasz z tym, że napięcie ci nie dochodzi do manetki. Mówisz przecież, jeśli dobrze rozumiem, że na starych żarówkach wszystko jest ok. Więc napięcie do manetki dochodzi. Jeśli jednak napięcie do manetki ci nie dochodzi to pod pokrywą wycieraczek po lewej stronie masz "ukryty" bezpiecznik 40A zasilania manetki (tak przynajmniej jest w megane z 99roku). Ale gdyby ten bezpiecznik był spalony to by ci też pozycyjne nie chodziły i długie więc nie sądzę żebyś miał problem z zasilaniem manetki. Zresztą jakbyś miał problem z zasilaniem manetki to byś auta nie odpalił (jeśli instalacja jest tak jak z megane z 99roku) bo zasilanie do manetki jest razem z zasilaniem pięcioamperowego bezpiecznika w skrzynce bezpieczników który to zasila sterownik.
    Dobrze rozumiem, że ci na starych żarówkach światła drogowe i mijania chodzą normalnie a problem jest tylko na tych nowych?

    0
  • #12 10 Paź 2011 12:08
    Pójdę boso
    Poziom 20  

    Trochę namylone tu ale to nic. Wyjaśniam.
    Można opisać to tak, że samo się naprawia po czasie, wtedy, gdy nie używam świateł mijania. Jeżeli one gasną mi na żarówkach osram, a zaczyna się od migania, czasami przerwy na kilka sekund itp, to jeżeli zmienię na zwykłe żarówki to sprawa nie zostanie rozwiązana. Na oczekiwanie aż problem się naprawi to światła mijania nie mogą być używane jakiś czas ale mimo to manetka ustawiona na wł podczas jazdy.
    Ze zwykłymi żarówkami problem ten miałem tylko raz ale trwał on z 20 sekund. Jednak sami wiecie jak świecą żarówki "hid gówno ksenon" z niebieskim szkłem. Teraz, gdy mijania zamieniłem z długimi aby jakoś jeździć to po kilku godzinach jazdy pojawiła się kontrolka mijania na desce co było dla mnie zaskoczeniem, nie zmieniałem kabli jakiś czas żeby problem nie wystąpił, jednak po czasie brakowało mi długich więc zrobiłem wszystko z powrotem no ale problem występuje od nowa tak jakby było tam coś co zabezpiecza instalacje przed awarią i np odcina prąd, w tym momencie nawet napięcie nie dochodzi do manetki a tym bardziej na bezpiecznik. Czy jak zewre na próbę bezpiecznik z +12 to nie będzie niczemu to zagrażało?

    0
  • #13 11 Paź 2011 18:35
    Pójdę boso
    Poziom 20  

    Z moich obserwacji wynika, że jeżeli podłącze żarówki i włączę mijania (sytuacja ze wczoraj) to zgasły po około 2 sekundach i nie zapaliły Się już. Z uwagi na to, że codziennie pokonuje 120km często w nocy potrzebowałem długich więc mijania właczam pstryczkiem od przeciwmgłowych. Jakieś rozwiązanie jest. Natomiast po godzinie jazdy, dwóch widzę na desce, że zapala się kontrolka mijania, czyli powinny działać, ale podłączając żarówkę nawet 21W no to niestety ale gaśnie wszystko po kilku sekundach, tak jakby było zabezpieczenie przeciążeniowe którego nie ma. Zwarcia być nie może, bo przecież sprawy toczyłyby się inaczej, przerwy też być chyba nie może no bo skoro na postoju wymieniam to drgania nie mają wpływu na działanie, sprawdziłem bezpieczniki od spodu, obudowa wygląda jak nowa, nie jest nic nigdzie wypalone. Nie wiem co dalej.

    0
  • #14 11 Paź 2011 18:39
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    To zostaje ci tylko powiesić czerwoną wstążeczkę na lusterku. Skrzaty się boją i uciekają, a widać taki ci się zalęgł w aucie.
    Zamiast oglądać, to probówka w łapę i RZETELNIE sprawdzić element po elemencie, doprowadzając uprzednio instalację do porządku. Nie tylko oglądać.

    0
  • #15 11 Paź 2011 20:18
    milejow
    Poziom 42  

    Sprawdź bezpieczniki(w szczególności 60A) i ich gniazda pod maską, obok akumulatora, wszystkie mają być zasilone stale. Do manetki powinny dochodzić dwa stałe plusy, oba czerwone, jak byś nie miał zasilania na manetce to nie było by żadnych świateł

    0
  • #16 12 Paź 2011 06:21
    saly
    Poziom 32  

    Ta skrzynka z grubymi bezpiecznikami koło akumulatora lubi gnić, w szczególności blaszki tych grubych bezpieczników korodują i bezpiecznik niby cały, a nóżka zgnita. Może tam tobie przerywa przy większym poborze.
    Obwód jest tak prosty w działaniu, podobne buduje się na PRACY TECHNICE w podstawówce.
    Kup sobie kilka małych żarówek i załóż przed manetką drugą za manetką, na bezpiecznikach i na kablach do żarówek świateł. Jak przestanie ci działać to zerknij która żarówka z tych małych nie świeci i już będziesz wiedział czego brakuje.
    Naprawdę nie warto już się o tym rozpisywać, bo zaraz będzie doktorat.

    0
  • #17 12 Paź 2011 22:39
    car centre
    Poziom 18  

    Jakie ty w końcu masz napięcia na kostce świateł w reflektorze w momencie gdy ci światła mijania nie działają? Jak ci światła mijania nie działają to masz 12V na styku świateł mijania w kostce w reflektorze czy nie? Jeśli masz 12V na styku od świateł mijania a żarówka nie świeci to wtedy masę sprawdź czy jest dobra (zwłaszcza czy styk do karoserii nie jest zaśniedziały). Jeśli zasilanie 12V masz do świateł mijania i masa dobra a światła mijania nie świecą a żarówka jest dobra to sprawdź jakie jest napięcie w tym momencie (normalnie nie powinno być ale sprawdź bo może w tym jest problem) na styku świateł drogowych. Po włączeniu świateł mijania powinieneś mieć na styku świateł mijania 12V a na drogowych zero, a po przełączeniu na drogowe - na drogowych 12V a na mijania zero. Jeśli po włączeniu świateł mijania będziesz mieć napięcie 12V na styku świateł mijania i jakieś napięcie w tym samym momencie na styku drogowych to masz manetkę do wymiany. Być może ona czasami działa dobrze a czasami nie. W momencie gdy ją podłączałeś do meganki kumpla, jak piszesz na wstępie, mogła działać przypadkiem a później już nie. Zresztą wychodzi na to że w twoim samochodzie ona właśnie raz działa raz nie. Najlepiej to zrób odwrotnie: zamiast podłączać swoją do kumpla daj kumplowi swoją na kilka dni a ty weź jego na kilka dni (nie na chwilę) to może coś nowego się dowiesz.

    0