Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

DAF LF 45 Awaria zegarów??

wlodix 09 Paź 2011 08:19 2453 4
  • #1 09 Paź 2011 08:19
    wlodix
    Poziom 8  

    Witam mam problem jak w temacie ale może od początku. Podczas czyszczenia złącz elektrycznych znajdujących się na przedniej stronie kabiny (przy bezpiecznikach) przez pośpiech nie odłączyłem akumulatorów. Zorientowałem się dopiero po chwili ale było już za późno. Objaw jest taki, że na zegarach wskaźniki ciśnienia w instalacji pneumatycznej ciągle wskazują 0 dodatkowo na wyświetlaczu mruga komunikat o braku ciśnienia w instalacji ( murka w różnej częstotliwości a nie świeci ciągle jak to miało miejsce w czasie przed awarią) oraz kontrolka STOP. Przeszukałem cały obwód ( tak mi się wydaje) od czujników aż po kabinę. I tak odłączanie obwodów nie powoduje zniknięcia komunikatu. Jedynie odcięcie zasilania zegarów ;). Moim zdaniem uszkodzone liczniki. Czy macie może jakieś inne pomysły. Czy mogło coś innego ulec uszkodzeniu. Dodam jeszcze, że w momencie zwarcia wszystkie złącza były odłączone ( te na kabinie) a zwarły się obwody tylko te które są w kabinie. W zasadzie już pogodziłem się z wymianą zegarów ale zanim to zrobię chciałbym jeszcze zasięgnąć porady kogoś bardziej zorientowanego.

    0 4
  • #2 09 Paź 2011 12:38
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    Bardzo ale to bardzo rzadko zegary padają.Jeżeli wskazania zegarów ciśnienia są zero, to czemu zapala się STOP na desce, które to generowane jest inną częścią obwodu w desce??? Mało prawdopodobne, ze taki zbieg okoliczności ma miejsce
    Ja widzę dwie przyczyny: komunikacja miedzy VIC-em a zespołem czujników ciśnienia w APU ( najbardziej prawdopodobne), albo komunikacja pomiędzy VIC-em a DIP-em przez D-CAN. (mało prawdopodobne, bo przecież innych ostrzeżeń oprócz powietrza nie masz).Sprawdź sobie dokładnie wszystkie kable zaczynając od VIC-a kończywszy na samych czujnikach, a nie koncentruj się na kostkach pod pokrywą.Usterka instalacji może być GDZIEKOLWIEK!
    Nierozłączenie klemy akumulatora nie ma tu nic do tego i nie uszkodzi nic w aucie, jeżeli tylko odpinasz kostki i po przeczyszczeniu wpinasz je z powrotem.Akumulator nie ma tu nic do tego.Masz tu schemat VIC-a do LF45.Połączenie czujników z VICem jest na stronie 3-15.
    No chyba że masz na tyle dużo pieniędzy, że możesz sobie pozwolic na zakup DIP-a tylko po to, że dalej jest to samo, a DIP-a zwrócić już nie możesz, bo kto ci go przyjmie!
    VIC jest wewnętrznie zabezpieczony przed uszkodzeniew w przypadku zwarcia na którymś z czujników, i jeżeli zwarłeś coś, to nie uszkadza to VIC-a.Masz gdzieś albo kiepskie połączenie (korozja w kostce itd), albo usterke w instalacji.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Schema VIC+DIP dla LF45 i LF55

    0
  • #3 09 Paź 2011 23:14
    wlodix
    Poziom 8  

    Dziekuje za szybka odpowiedz a gdybym podczas czyszczenia złącza podał napięcie wlasnie do obwodu odpowiedzialnego za informacje o cisnieniu bo wlasnie chyba to miało miejsce w moim przypadku.

    0
  • #4 10 Paź 2011 15:50
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    A to juz nie wiem, gdyz czujniki cisnienia powietrza sá 5-cio voltowe, tzn.przy maksymalny cinieniu 10.5bara sygnal zwrotny jest okolo 4.5Volta.Nie wiem, jaka jest reakcja VIC-a na podanie napiecia 24V.Zapytaj uzytkownika Stary brat, on duzo wie na temat wewnetrznych usterek ECU po zbyt duzych napieciach na czujnikach-on, jako elektronik moze udzielic ci wiázácej odpowiedzi, jak ladnie go poprosisz.

    0
  • #5 10 Paź 2011 19:58
    wlodix
    Poziom 8  

    Jeszcze raz dziękuję bardzo szczególnie za materiały. Bardzo ciężko zdobyć cokolwiek a wiedza o podzespołach elektronicznych w mojej okolicy jest delikatnie mówiąc znikoma. Niestety trzeba samemu się zająć (jeśli oczywiście chcesz zaoszczędzić cokolwiek grosza). Pozdrawiam i dziękuję

    0
  Szukaj w 5mln produktów