Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Potrzebuję pomocy w regulacji, stag-50, Daewoo Lanos 1.4

09 Oct 2011 13:44 3984 17
  • Level 11  
    Witajcie!

    Potrzebuję pomocy w regulacji instalacji II gen. w Lanosie 1.4. Instalacja to Stag-50, Lovato 92 i mikser 34mm. Miałem problem ze zbyt ubogą mieszanką na wysokich obrotach, zrobiłem trochę ładu w sterowniku bo gazownicy straszne bzdury tam powpisywali. Musiałem trochę odkręcić większą śrubę na parowniku. Print screen z programu:

    Potrzebuję pomocy w regulacji, stag-50, Daewoo Lanos 1.4

    Mam taki problem że na wolnych krokowiec jest nisko - ok. 60, jak zwiększę obroty to jest ubogo i po chwili zaczyna falować, a krokowiec na 3000obr. ma jakieś 130 kroków. Przy schodzeniu z obrotów jest za to przez jakiś czas bogato i dopiero po 2s. zaczyna falować.

    Co z tym fantem zrobić? Może jest jakiś błąd w ustawieniach sterownika? Czy problem leży w reduktorze?

    Pozdrawiam i z góry dziękuję!
  • Level 11  
    Nikt nie potrafi mi pomóc?

    Dostałem taką sugestię że reduktor może być zbyt mocno odkręcony na by-passie a zakręcony na tej większej śrubie i stąd taka rozbieżność w ustawieniach krokowca na wolnych obrotach i na 3000rpm. Co sądzicie?

    Czyli może nieco dokręcę by-pass i odkręcę śrubę napięcia membran, aż będzie pracował koło 70-90 kroków zarówno w 900rpm jak i 3000?
  • Level 24  
    Zrob tak zakrec bypass czyli srube mosiezna ,zDejmij waz do aktuatora , podlacz na krotko elektrozawory tak zeby gaz zaczal leciec z reduktora(oczywiscie nagrzany ) i zacznij skrecac sruba naprezenia (szara z boku reduktora- naprezenie membran)tak zeby gaz przestal syczec.Oczywscie rob to najlepiej na otwartym powietrzu .Potem lekko odkrec te srube zeby gaz ledwo co syczal.Poskrecaj waz i odlacz kable od elektrozaworow .Odpal silnik .Moze nie byc wolnych wiec lekko odkrec srube naprezenia- tak zeby pracowal w miare normalnie.Potem zrob autoadaptacje sterownika.Poprawnie wyregulowany gaz to aktuator na wolnych obrotach i na srednich pracujacy w podobnym polozeniu blisko PWA(u ciebie bedzie to pozycja aktuatora dla 900 i dla 3000)z nieduzym rozrzutem krokow wystarczajym do oscylacji napiecia sondy lambda.
    Przykladowo u mnie Felicia 1.3MPI , Lovato rge 92 , mikser 31,5mm, BRC Just: PWA aktuatora mam ok 84kr i zakres pracy +-10kr zarowno na wolnych jak i na srednich obr.
    U Ciebie zmienilbym przelaczanie na obroty opadajace .
  • Level 11  
    Ok, dzięki za poradę. A muszę to robić w ten sposób? Nie lepiej na pracującym silniku przykręcać śrubę bypass (licząc obroty w razie czego) i stopniowo odkręcać napięcie membran, tak aż na wolnych i wyższych dojdę do okolic 80 kroków? Chodzi mi o to co daje taka regulacja ze zdjętym wężem, czy nie lepiej robić to monitorując na bieżąco jak się zachowuje sonda i aktuator?

    Co do przełączania, to dzięki - zrobię tak, podobnie jak ustawię funkcję cut-off, ale najpierw chciałbym dojść do ładu z podstawowymi rzeczami.

    Pozdrawiam!
  • Moderator of Cars
    gdw wrote:
    Chodzi mi o to co daje taka regulacja ze zdjętym wężem

    U siebie tak ustawiłem to później tylko pół obrotu musiałem odkręcić żeby było idealnie. :)
    No i bypass na początek całkowicie zakręcony. Jak będą zbyt duże rozbieżności to i tak trzeba kombinować z dobraniem bardziej odpowiedniego miksera.
  • Level 11  
    Z tego co się zdążyłem zorientować to mikser 34mm jest do tych silników odpowiedni, także o to bym się nie martwił. Czyli co, zdjęcie węża od reduktora jest jedynym słusznym sposobem?
  • Level 11  
    Bypass zakręciłem, membrany odkręciłem o pół obrotu. Teraz na wolnych ma ciągle bogato (krokowiec 50 kroków), przy wzrastaniu obrotów znów ubogo, po chwili faluje.

    Co robić? Mikser za duży? Czy może jakaś nieszczelność w dolocie (chociaż to raczej wykluczam). Chyba że reduktor do regeneracji, bo mam wrażenie że membrany się zbytnio nie ruszają, a ilość gazu jest zależna tylko od krokowca (na wolnych 60, na wysokich 120 kroków).
  • Level 24  
    W sumie jak na 1.4 to mikser 34mm jest spory .Sprobuj dac na wlot powietrza przed mikserem gdzies zwezke z butelki taka na 30mm i wtedy reguluj- jesli sie bedzie dalo to masz odpowiedz czy mikser ok.
  • Level 11  
    To jaki mikser powinien być przy tym silniku? 28-30mm? No ale nawet na tym 34mm powinno to chyba jako tako chodzić poprawnie, czy może się mylę i tu jest pies pogrzebany? Zostaje albo reduktor do regeneracji albo zmiana miksera.
  • Level 24  
    Zaloz jakas zwezke na dolot i probuj wyregulowac - jesli bedzie sie dalo to mikser jest zbyt luzny.Ta proba nic cie nie kosztuje a cos bedziesz wiedzial wiecej.Mikser o srednicy 33mm to ja wyjalem z Omegi 2.0 .
  • Level 11  
    A gdzie dać na próbę tą zwężkę? Mogę dać w rurę przy puszce filtra powietrza? Czy musi być tuż koło miksera? Bo wolałbym go nie wyciągać z dolotu bo guma już nie pierwszej młodości. Zwężkę zrobić z jakiegoś plastiku?
  • Level 14  
    coś ty nie dawaj żadnej zwężki, może napisz jak się silnik zachowuje czy stwarza jakieś problemy, czy w ogóle masz TPS podłączony bo coś prostą kreskę jego wykres daje a to on on odpowiada za dodatkowe otwarcie krokowca przy przyspieszaniu.
  • Level 11  
    Krokowiec jest dobrze podpięty. Na zgaszonym silniku odkręcałem przepustnicę na maksa i na komputerze gazowym dawał prawie 5V. Ale przecież krokowiec i tak już się za bardzo otwiera, więc po co mi jeszcze dodatkowe otwarcie?
  • Level 14  
    przecież jednym z twoich problemów jest to że jest ubogo przy dodaniu gazu mylę się?
  • Level 11  
    Reduktor Lovato zregenerowany, dużo syfu było w środku, śruba spustowa była aż zatkana. Ale niestety jeśli chodzi o mój problem to niewiele to dało. Teraz będę zmieniał mikser, bo podobno 34mm to za duży do takiego silnika. Jaki radzicie? 28mm czy 30mm?
  • Level 11  
    Tylko boję się czy nie będzie problemu z regulacją na strumieniowym, skoro na 34mm mam problemy. A 32mm to nie będzie zbyt mała różnica wielkości względem obecnego? W sensie czy to coś da, czy będzie jakaś różnica?
  • Level 24  
    Bedzie roznica ,pisalem Ci wyzej zebys zwezka jakas na dolocie zasymulowal mniejszy mikser i zobaczyl jak sie wsio zachowuje - prosto i tanio - jesli pomoze tzn bedzie sie dalo wyregulowac to wtedy zmieniasz mikser na mniejszy .A co do strumieniowego to wcale nie jest tak rozowo jak zachwala producent- mialem zalozony i aktuator schodzil sporo nizej niz na 31mm mikserze(na takich samych nastawach reduktora po prostu przekladka i sprawdzenie jak sie zachowuje aktuator) - wniosek ze dlawi dolot bardziej niz w/w mikser 31mm.