Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Połączenie komórek w excelu

wrybel 10 Oct 2011 16:44 1818 10
  • #1
    wrybel
    Level 8  
    Witam

    Proszę o pomoc w następującej sprawie. Chciałbym w excelu połączyć ze sobą komórki w dwóch oddzielnych arkuszach na zasadzie,że w jednej mogę na bieżąco wpisywać i kasować dane a w drugiej są sumowane operacje z wcześniejszego wpisania i trwale zachowywane.

    Z góry dziękuje za pomoc.
  • #2
    ak6
    Level 31  
    wrybel wrote:
    trwale zachowywane.

    Rozwiń to.
    Czy dane mają być zachowane nawet po zmianie parametrów? A nowe dane zapisane np w innej komórce?
  • #3
    wrybel
    Level 8  
    Tak, jedna komórka ma służyć tylko do wpisywania danych i od razu przerzucać swoją zawartość do drugiej komórki gdzie dane będą trwale zachowane. np. arkusz1 będzie miejscem gdzie będę wpisywał cenę * ilość danego produktu a w arkuszu2 w komórce zarezerwowanej dla tego produktu pojawi się obliczona wartość i potem znowu wpisuje dla tej samej pozycji jakąś wartość i ona ma zostać dodana do tej wpisanej za pierwszym razem.
  • #4
    ak6
    Level 31  
    Musisz dokładniej sprecyzować o co ci chodzi. Najlepiej na jakimś przykładzie z podziałem na komórki i arkusze. Bo tak się nie dogadamy.
  • #5
    wrybel
    Level 8  
    W arkuszu1, A1cena, A2 ilość, A3=A1*A2. W arkuszu2, A1= A3[arkusz1] i ta wartość ma zostać zapisana trwale, gdy wyczyszczę komórkę A3. Potem kolejny raz wpisze wartość do komórki A3 i ona ma zostać dodana do tej co już jest w A1.
  • #6
    Januszf777
    Level 27  
    Witaj.
    A co ma się dziać w przypadku ponownej zmiany wartości komórki A3 w arkuszu1?
  • #7
    wrybel
    Level 8  
    Nowa wartość ma zostać dodana do komórki A1 w arkuszu2 i również zapisana.
  • #8
    wrybel
    Level 8  
    Czy ktoś orientuje się czy taka operacja jest w ogóle możliwa ??
  • #9
    adamas_nt
    Moderator of Programming
    Tak, oprogramowując zdarzenie w VBA (Np zmiana). Nasuwa się oczywiście szereg pytań: Co, jeśli się pomylisz? Skąd będziesz wiedział za tydzień skąd się wzięła taka a nie inna liczba, etc.
  • #10
    wrybel
    Level 8  
    W sumie racja, nie pomyślałem o możliwych błędach i ich korektach. Chyba faktycznie było by lepiej gdyby wpisywane liczby były zapisywane w jakimś arkuszu. Dzięki za dobrą myśl.
  • #11
    braciszek0
    Level 13  
    można na przykład tak:
    Arkusz 1
    komórka a1 z formułą np =DZIŚ()
    komórka b1 to cena
    komórka c1 to ilość
    komórka d1 formuła =b1*c1
    komórka e1 wstawiamy button (makro do buttona poniżej opiszę)
    Arkusz 2
    wiersz 1 kolumny A,B,C,D opisane jak w arkuszu 1
    komórka e1 formuła =ile.niepustych(a:a)+1

    Teraz będzie makro do butona:
    Code: vb
    Log in, to see the code


    To jeżeli chodzi o arhiwum wpisów.
    W przypadku kasowania danych z Arkusza 2 wystarczy usunąć cały wiersz.