Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Diesel wspomagany parą Film

Mateusz9595 15 Paź 2011 18:40 54342 127
  • #31
    robokop
    Moderator Samochody
    Panowie, jakie chłodzenie tłoków parą? Zejdźcie na ziemię. Woda jest w stanie odebrać ciepło - na skutek czego odparuje właśnie. A para w co się zamieni? Zresztą tłoki w większości turbodiesli są chłodzone, poprzez natrysk oleju od spodu na ich denka. Jedyny jakiś tam efekt to obniżenie temperatury spalin, nieznaczna zmiana ich składu i ewentualnie różnica w pracy silnika, na skutek wypełnienia objętości cylindra nie palną parą wodną.
  • Relpol przekaźniki
  • #32
    jankolo
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Nieśmialo przypominam, że dyskutujemy o wprowadzeniu PARY do mieszanki paliwowo-powietrznej a nie o wtrysku WODY do cylindrów. To - zdaje mi się - nie jest tożsame.
  • #33
    Mateusz9595
    Poziom 10  
    A czy para wodna znajdująca się w cylindrze odbierając ciepło występujące podczas spalania nie zwiększy swojej objętości i wspomoże ruch tłoka ?
  • #34
    zimny8
    Poziom 33  
    Mateusz9595 napisał:
    Według mnie para wodna nie rozbija się na tlen i wodór tylko odbiera ciepło uzyskane ze spalania ON i gwałtownie zwiększa swoją objętość w cylindrze dzięki temu wspomaga rozprężanie gazów i powoduje zmniejszenie zużycia paliwa
    Tu może być trochę prawdy, zawiesina (mokra para) po dostaniu się do cylindrów, rzeczywiście rozpręży się w stan przegrzania, mogłoby to spowodować wzrost ciśnienia w cylindrach ? nie, bo żeby przegrzać parę potrzeba energii co obniży temp. co spowoduje niższe ciśnienie i wyjdzie jak zawsze czyli d..a.
  • Relpol przekaźniki
  • #35
    jankolo
    VIP Zasłużony dla elektroda
    zimny8 napisał:
    zawiesina (mokra para) po dostaniu się do cylindrów, rzeczywiście rozpręży się w stan przegrzania

    Przecież - zdaniem "wynalazcy" i wyznawców - doprowadzać należy parę PRZEGRZANĄ.
  • #37
    jankolo
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Mateusz9595 napisał:
    Pewien użytkownik forum agrofoto założył tą instalację do swojego ciągnika rolniczego.

    Jedyne, co można powiedzieć, to że ten użytkownik NAPISAŁ ŻE ZAŁOŻYŁ tą instalację. Szczególnie intrygujące jest, że sam nie może wejść na swoją własną stronę na której rzekomo znajduje się opis tej instalacji.
    Pozwolę sobie na kilka cytatów z tego, jakże wiarygodnego, opisu:

    Tam następuje proces spalania i w kilka setnych sekundy następuje rozbicie pary wodnej na tlen i wodór.A tlen i wodór jest mieszaniną wybuchową

    bodajże są dwie metody aby rozbić wodę na tlen i wodór. jedna to znana ze szkoły zwana jonizacją a druga to do końca nie mogę pojąć i ma to coś wspólnego z ciśnieniami. naczytałem się o tym w necie

    druga teoria dlaczego mniej silnik spala paliwa to mgła wodna chłodzi proces spalania w cylindrze co powoduje dłuższy czas spalania a zarazem delikatniejszy nacisk na tłok

    czasie II wojny światowej niemcy do czołgów dodawali wody do powietrza


    Pierwszy cytat nie pochodzi od wykonawcy tej "instalacji" tylko od jednego z dyskutantow.
  • #38
    Mateusz9595
    Poziom 10  
    Przeczytaj kolego dalej a nie sam początek. Na drugiej stronie jest link do tematu.
  • #39
    jankolo
    VIP Zasłużony dla elektroda
    W którym jest dokładnie ten sam opis co umieszczony na pierwszej stronie.
  • #40
    zimny8
    Poziom 33  
    jankolo napisał:
    Przecież - zdaniem "wynalazcy" i wyznawców - doprowadzać należy parę PRZEGRZANĄ.
    Jeśli tak to wypisz wymaluj będzie to maszyna parowa i nic więcej :). Podstawowych praw fizyki nie złamiecie, (choćby żelazna zasada zachowania energii), a jeśli ktoś koniecznie chce wierzyć w cuda radzę zająć się fizyką na poziomie kwantowym, tylko tam rzeczywiście dzieją się dziwne rzeczy.
  • #41
    MSWOLA
    Poziom 18  
    Tego się nie da.
    Tego niewolno.
    To niemożliwe.
    Puknij się w czoło.
    itp.
    Szlak mnie trafia jak czytam takie wypowiedzi.

    Na frytkowym też się nie dało, ale jak się akcyzę zapłaci to już się da. Jak będziemy na wodzie jeździć to też się da ale dopiero po odwiedzinach w UC.
    Szlak mnie trafia jak czytam takie wypowiedzi.
    Setki ludzi na świecie robi takie rzeczy i coś w tym musi być, no chyba że robią to z nudów i nadmiaru pieniędzy.
    Dawno temu też myślałem nad tym.
  • #42
    jankolo
    VIP Zasłużony dla elektroda
    MSWOLA napisał:
    Szlak mnie trafia

    Szlag, jeżeli już.

    MSWOLA napisał:
    Na frytkowym też się nie dało, ale jak się akcyzę zapłaci to już się da.

    Masz na myśli technikę czy przepisy?

    MSWOLA napisał:
    Jak będziemy na wodzie jeździć to też się da ale dopiero po odwiedzinach w UC.

    Przecież na wodzie już jeździliśmy - były samochody parowe.

    MSWOLA napisał:
    Setki ludzi na świecie robi takie rzeczy i coś w tym musi być, no chyba że robią to z nudów i nadmiaru pieniędzy.

    Jak na ilość jeżdżących samochodów to te "setki" stanowią mikroskopijna ilość.
    Zgadzam się z Twoim stwierdzeniem, że robią. Między robić a zrobić jest przepaść.
    I zapomniałeś o jeszcze jednym celu: robią to DLA PIENIĘDZY wyciaganych od naiwnych wyznawców. Zajrzyj do jakichkolwiek ofert sprzedaży tych "cudów finansowych". Nie znajdziesz tam żadnej gwarancji oszczędności paliwa, natomiast zawsze znajdziesz informację, że to trzeba odpowiednio zmontować i wyregulować, bo inaczej to zamiast oszczędności będa straty.
    A jak się zarabia na tym pieniądze, pokazuje poniższe zdanie:
    The current Dealership License fee is $20,000.00. We require a deposit of 25% of License to attend class and a scheduel of payment at the time of classes is written into the License agreement. All people who attend the class are students of GEET, but until the entire ammount is paid one does not have full Dealership rights

    MSWOLA napisał:
    Dawno temu też myślałem nad tym.

    Z jakiego powodu jeszcze tego nie wykonałeś? Przecież miałbyś straszne oszczędności na paliwie. Co Cię powstrzymało? Czyżby tym hamulcem było takie zdanie:
    A forum of people who attended the GEET classes through the Fall of 2009 and Winter of 2010 have had difficulty replicating the effect
    ( http://peswiki.com/index.php/Directory:GEET_Reactor_by_Paul_Pantone )
  • #44
    jankolo
    VIP Zasłużony dla elektroda
    MSWOLA napisał:
    Te setki to mówią że robią, w rzeczywistości to może miliony.

    Masz rację. Mówią ŻE ROBIĄ, a nie ŻE ZROBILI. I to właśnie jest powodem że nie widać na ulicach tych milionów pojazdów napędzanych wodą.

    MSWOLA napisał:
    Jestem wierzący ale nie wierzę że to może nie działać.
    http://www.youtube.com/watch?v=g6lLtWO2MGs

    A widziałeś działające takie coś i pokazano Ci przekonujące dane z obiektywnych testów dotyczących zmniejszenia zużycia paliwa? Na youtube można pokazać wszystko, w tym potwora z Loch Ness.
  • #45
    zimny8
    Poziom 33  
    MSWOLA napisał:
    Puknij się w czoło.
    itp.
    Szlak mnie trafia jak czytam takie wypowiedzi.
    Właśnie o to chodzi żeby Cię trafiał, bo wtedy może pukniesz się sam, a potem weżmiesz się do roboty i udowodnisz takim niedowiarkom jak niektórzy, że można, pokazując działające urządzenie, wydaje się że odpowiednią wiedzę ku temu posiadasz. Kolejnych dowodów z YT nie prezentuj, jesteśmy na bieżąco. Powiem Ci jeszcze że mnie i wielu innych też trafia po wizycie na stacji paliwowej, bo wolelibyśmy wode tankować.
  • #46
    Artur k.
    Admin grupy audio
    Kolejny temat o kolejnym cudownym urządzeniu dającym coś za darmo. Jak w kilku innych tematach, tak i tu - nikt nie widział na oczy, a jedynie słyszał, lub oglądał na YT.
    Są podstawy fizyczne, by twierdzić, że to urządzenie nie działa. Od utworzenia tematu minęło 8 dni, po drodze był weekend, urządzenie jest proste jak drut. Dlaczego nikt, kto tak tu tak zacięcie twierdzi, że to działa, nie zbudował takiego urządzenia i nie przetestował (włącznie z pomiarami emisji spalin oraz osiągów pojazdu na hamowni)?
    Uprzedzając pytania - czemu ja nie zbudowałem? Bo mam podstawy twierdzić, że to nie działa i po prostu szkoda mi czasu i pieniędzy na budowanie niedziałających urządzeń.
    Jednak ten, co twierdzi że działa, czasu i pieniędzy żałować nie powinien.
  • #47
    MSWOLA
    Poziom 18  
    Dawno temu widziałem coś takiego zamontowanego w busie, oraz w mercedesie 190E. Przypuszczam że urządzenia działały bo użytkownicy nie demontowali instalacji.
    Urządzenie proste do wykonania, więc czas najwyższy je zbudować. Zastanawiam się tylko z czego wykonać pręt - dyszę. Przypuszczam że w czasie przegrzewania pary zachodzi tam jeszcze jakaś reakcja i materiał z którego będzie wykonany ten element powinien wspomagać tę reakcję.
  • #48
    jankolo
    VIP Zasłużony dla elektroda
    MSWOLA napisał:
    Przypuszczam że w czasie przegrzewania pary zachodzi tam jeszcze jakaś reakcja i materiał z którego będzie wykonany ten element powinien wspomagać tę reakcję.

    To źle przypuszczasz. Przegrzewanie pary jest po prostu podgrzewaniem jej. Żadna reakcja nie zachodzi.
  • #49
    MSWOLA
    Poziom 18  
    Rozumie że czym dłuższy element gdzie dochodzi do przegrzewania pary tym lepiej.
    Jaką rolę odgrywa szczelina 1,5mm przez którą przechodzi para, czy może ona być większa ?
  • #50
    jankolo
    VIP Zasłużony dla elektroda
    MSWOLA napisał:
    Rozumie że czym dłuższy element gdzie dochodzi do przegrzewania pary tym lepiej.

    To zależy od tego, jaką dokładnie funkcję ma pełnić ten element.

    MSWOLA napisał:
    Jaką rolę odgrywa szczelina 1,5mm przez którą przechodzi para,

    A to konstruktor urządzenia, w działanie którego wierzysz, nie opisał tego?

    MSWOLA napisał:
    czy może ona być większa ?

    To zależy od tego, jakie warunki panują wewnątrz oraz od tego, jakie parametry ma osiągnąć para po wypływie ze szczeliny.
  • #51
    MSWOLA
    Poziom 18  
    Po długich przemyśleniach wydaje mnie się, że ten element pełni funkcję przegrzewania pary wodnej.

    Opis jak widać jest trochę niewyraźny. Na jednym z rysunków długość pręta wynosi 305mm Φ12mm ze szczeliną 0,7mm na drugim zaś długość 100mm Φ chyba 17mm ze szczeliną 1,5mm.

    Para ma się przegrzać i wspomagać pracę silnika. Skąd ja mam wiedzieć jakie dokładnie parametry ma osiągnąć. Żaden zemnie fizyk ni chemik. Dlatego też pytam tutaj.

    Wytwarzanie HHO za pomocą generatora jest nieopłacalne, elektroliza więcej pobiera prądu niż oddaje cennego wodoru, ale przegrzewanie pary wodnej spalinami nie obciąża silnika w żaden sposób.
  • #52
    jankolo
    VIP Zasłużony dla elektroda
    MSWOLA: to Ty przez ten długi czas opierasz swoje przemyślenia na tych dwóch rysunkach? A instrukcji montażu wraz z fotografiami nie widziałeś?
  • #53
    MSWOLA
    Poziom 18  
    No nie widziałem , a gdzie ona ?
  • #54
    Rzuuf
    Poziom 43  
    Ugruntowana wiara w cuda przy jednocześnie kiepskiej znajomości fizyki różni nas od innych narodów świata ...

    Pomijam parę wodna, która będąc produktem spalania (wodoru) dalej już się spalić nie da.
    Gdyby silnik zasysał WODÓR zamiast par benzyny, to jego moc spadnie, a nie wzrośnie!
    Dowód:
    załóżmy, że zasysamy do silnika (w jakimś przedziale czau) 1 litr gazowego wodoru. Ten litr wodoru waży ok 0,1 grama (dokładniej: ciężar właściwy gazowego wodoru jest 0,089g/litr).
    Spalenie takiej ilości wodoru daje energię ok. 11kJ (kilodżuli).
    Ciężar właściwy par benzyny jest 57 razy większy, więc 1 litr par benzyny waży ok. 5,7g. Spalenie 5,7g benzyny daje energię 264,5kJ, czyli 23 razy więcej.
    Wniosek: silnik spalinowy zasilany wodorem będzie miał moc ponad 20 razy niższą, niż taki sam silnik zasilany benzyną.
  • #56
    kk111222
    Poziom 10  
    A ja wam powiem, że zrobię sobie taką przeróbkę i efekty opiszę. Mam nadzieję tylko, że nie będę za to ścigany przez lobby naftowe :)
  • #57
    Mateusz9595
    Poziom 10  
    Na czym będziesz to testował, albo już testujesz?
  • #58
    kk111222
    Poziom 10  
    testy zrobię na audi 80 1,9D z 90 roku. jeśli to będzie działało również peugeot 106 1,5D.
  • #59
    emitop
    Poziom 12  
    Pewnie ze dziala
    Zalozylem w zeszlym tygodniu
    Po jednym dniu testu odczulem znaczny wzrost mocy!!!!!!
    Teraz szukam pasow czteropunktowych i kasku.....
    buhahahah
    Ludzie zacznijcie jezdzic ekonomicznie to i spalanie spadnie
  • #60
    kk111222
    Poziom 10  
    kiedyś tez wierzyli ze ziemia jest płaska....