Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Metal Work Pneumatic
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Instalacja gazowa w silniku chłodzonym powietrzem

carot 11 Paź 2011 18:19 49804 97
  • #31
    Kamis47
    Poziom 13  
    Co do ogrzewania reduktora olejem to bardzo dobry pomysł. Znaczne uproszczenie konstrukcji + lepsze chłodzenie silnika co w przypadku zasilania gazem nie jest bez znaczenia. Do tego czujnik ciśnienia oleju i heja...
  • Metal Work Pneumatic
  • #32
    reaven22
    Poziom 27  
    carot napisał:

    Za butle płace 53zł, jest w niej 27dm3 gazu.


    Butla ma 27dm3 ale jest napełniana do 80%. Fizycznie w butli dostajesz 20-21dm3 LPG czyli właśnie 11kg.
  • Metal Work Pneumatic
  • #33
    carot
    Poziom 26  
    A, no faktycznie dokładnie jest 21.6 litra.
  • #34
    M. S.
    Poziom 34  
    Lazer
    Tak się składa, że widziałem film, na którym doszło do zapłonu mieszanki propan-butan od gorących części silnika - prawdopodobnie od katalizatora samochodu, który 10 minut stał w myjni gdzie był wcześniej myty!!! W chwili zapłonu nikogo przy aucie nie było bo wyewakuowali się z uwagi na poważne rozszczelnienie instalacji do tankowania na stacji LPG na 2 minuty przed zapłonem. Zdarzenie zarejestrowała kamera przemysłowa stacji paliw.

    carot napisał:
    A, no faktycznie dokładnie jest 21.6 litra.


    53/21,6=2,45zł/l. Na zbiorniku oszczędzasz ok. 5zł. Toż to się można piwa napić!

    Ile zainwestowałeś w sprzęt do przelewania?
  • #35
    carot
    Poziom 26  
    M. S. napisał:

    Ile zainwestowałeś w sprzęt do przelewania?


    18zł. Po 9zł na końcówki do butli 11kg i 3kg, a węża go gazu i cybanty miałem.
  • #36
    browarhehe
    Poziom 15  
    a nie można pominąć parownik, stosując dodatkowy elektrozawór awaryjny, a jako dawkowanie zastosować przepustnicę z dodatkowego gaźnika malucha, i wylot z niego do oryginalnego ?
  • #37
    mistrz173
    Poziom 12  
    Ciekawa konstrukcja, nie wygląda to na mocno skomplikowane. Przez zimę zobaczę co i jak, i może do mojego quada to wsadzę. Swoją drogą można to dać do każdego silnika?
  • #38
    Lazer
    Poziom 23  
    M. S. napisał:
    Lazer
    Tak się składa, że widziałem film, na którym doszło do zapłonu mieszanki propan-butan od gorących części silnika - prawdopodobnie od katalizatora...

    Film filmem... wystarczy iż coś nawet kawałek śmiecia zapalił się od nagrzanego elementu tworząc iskrę a wokół pojawiło się na tyle dużo oparów gazu i to spowodowało zapłon.
    Zrób sobie mały prosty test. Kup zapalniczkę żarową i odpal ją aby był płomień i ten fajny drucik w środku rozgrzał się do czerwoności. Zgaś i od razu, zanim on wystygnie ale będzie jeszcze czerwony naciśnij ponownie aby leciał tylko gaz a nie zadziałał piezo-elektryk. Według tego co napisałeś powinno dojść do zapłonu ale się tak nie stanie bo wypływający gaz schłodzi rozżarzony drut. Dobra koniec bo się od tematu odleciało...
  • #39
    arkadiustr
    Poziom 15  
    Kolego Lazer. nie zaniżaj poziomu forum i nie wypisuj bzdur typu cytuję:
    1. "(propan jest bezwonny dlatego dodaje się do niego butanu)"
    Otóż mieszanina propan-butan jest bezwonna i to, że ją wyczuwamy zawdzięczamy specjalnym substancją, które są dodawane do owego gazu.
    2. "Szkoda, że w butli dla kuchni gazowej jak i w butli samochodu masz tą samą mieszaninę propanu z butanem"
    Otóż tutaj również jesteś w błędzie. Kolega M. S. ma tutaj rację.
  • #40
    carot
    Poziom 26  
    browarhehe napisał:
    a nie można pominąć parownik, stosując dodatkowy elektrozawór awaryjny, a jako dawkowanie zastosować przepustnicę z dodatkowego gaźnika malucha, i wylot z niego do oryginalnego ?

    Można by się bawić, ale trzeba rozwiązać problem odparowywania gazu.
    mistrz173 napisał:
    Swoją drogą można to dać do każdego silnika?

    Do każdego 4 suwa o zaponie iskrowym. Nawet na wtrysku.
    arkadiustr napisał:
    2. "Szkoda, że w butli dla kuchni gazowej jak i w butli samochodu masz tą samą mieszaninę propanu z butanem"
    Otóż tutaj również jesteś w błędzie. Kolega M. S. ma tutaj rację.

    Propan ze stacji i z butli mają ta małą różnicę w sądzie, że można ją pominąć. Jedynie w zimie dodaje się więcej propanu.
  • #41
    arkadiustr
    Poziom 15  
    Wydaje mi się, że nie tylko w sądzie... Mam porównanie, gdyż zasilając swojego junkersa ze zwykłej 11-tki, nigdy nie miałem tak ładnego, "niebieściutkiego" płomienia jak na butli 33kg, którą tankuję na stacji LPG i nie jest to tylko moje spostrzeżenie.
  • #42
    djkomprez
    Poziom 21  
    Ale ja zapytam kolegę o dość istotną rzecz ... piszesz "przepompowujesz"
    chodzi mi jak to robisz ?
  • #43
    carot
    Poziom 26  
    arkadiustr napisał:
    Wydaje mi się, że nie tylko w sądzie... Mam porównanie, gdyż zasilając swojego junkersa ze zwykłej 11-tki, nigdy nie miałem tak ładnego, "niebieściutkiego" płomienia jak na butli 33kg, którą tankuję na stacji LPG i nie jest to tylko moje spostrzeżenie.

    Skład jest taki sam, gaz w butlach 11kg (zależy skąd bierzemy) jest czasem zanieczyszczony. Dla porównania u mnie w domu jak był remont i gaz był odpięty, to mama gotowała na butli 11kg podpiętej do kuchni gazowej i był ładny niebieski płomień. Dlatego zdecydowałem się na gaz z butli 11kg, zamiast montować małą butlę LPG i napełniać na stacji.
    djkomprez napisał:
    chodzi mi jak to robisz ?

    Butla 11kg wyżej, mała niżej na wadze. Wszystko łączysz wężem do gazu, a na jego końce nakładasz końcówki na butle. Teraz ważysz małą butlę. Załóżmy, ze wazy 4kg. Odkręcasz zawór na małej, potem na dużej i po pewnym czasie waga wskaże 5kg. Wtedy trzeba poluzować odpowietrznik i wypuścić lotny gaz, wtedy przeleje się gaz w stanie ciekłym.
    Nie wolno tego robić w pomieszczeniach zamkniętych, jedynie na dworze na świeżym powietrzu. Tylko koniecznie z wagą, bo nie wolno przepełnić butli.
  • #44
    djkomprez
    Poziom 21  
    Powiem tak, PRZELOL ... :) nie wiedziałem, że gaz można "przelać" od tak ..
    Mnie bardziej zainteresował inny pomysł tankowania auta które już ma instalacje
    LPG właśnie taką butlą ... oczywiście to tylko czysto teoretyczne założenia ...
  • #45
    carot
    Poziom 26  
    Auta się nie da. Samochodowa butla LPG nie ma odpowietrzenia.Można je pewną łatwą modyfikacją przerobić, ale nie chcę mieć potem kogoś na sumieniu. Jak ktoś się zna na gazie to się domyśli jak :)
  • #46
    djkomprez
    Poziom 21  
    a może lepiej wykorzystać jakąś pompe ? wkońcu na stacjach LPG coś takiego
    właśnie mają:)
  • #47
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #48
    carot
    Poziom 26  
    Rebuso napisał:

    Nie trzeba, można się bawić we wtrysk fazy ciekłej.

    Zakładanie wtrysku w gaźniku to przesada.
  • #49
    Henry12
    Poziom 17  
    Ciekawy pomysł z tym gazem. Mnie interesuje jak jest rozwiązany mixer, na czym polegała przeróbka[ jakiś rysunek].Natomiast ogrzewanie reduktora można zrobić olejem z silnika, jak ktoś napisał wcześniej, a dla pewności podłączyć n.p brzęczyk który zadziała przy zaniku ciśnienia. Na zdjęciu 5 widać zaślepki, korki kanałów olejowych silnika czy ktoś wie jak są osadzone? oraz który można wykorzystać do zasilania a który do spływu oleju?
  • #50
    Stiepanowna
    Poziom 12  
    djkomprez napisał:
    Powiem tak, PRZELOL ... :) nie wiedziałem, że gaz można "przelać" od tak ..
    Mnie bardziej zainteresował inny pomysł tankowania auta które już ma instalacje
    LPG właśnie taką butlą ... oczywiście to tylko czysto teoretyczne założenia ...


    Propan jak i butan pod odpowiednim ciśnieniem jest ciekły w temp. pokojowej. Takie przelewanie jest nielegalne jeśli chce się poruszać po drogach publicznych oraz bardzo niebezpieczne.
  • #51
    carot
    Poziom 26  
    Stiepanowna napisał:
    Takie przelewanie jest nielegalne
    \
    A cena benzyny jest legalna?
    Stiepanowna napisał:
    oraz bardzo niebezpieczne.

    Chodzenie po chodniku po zatłoczonej jezdni też.
  • #52
    Detz
    Poziom 2  
    Super rozwiązałeś problem ogrzewania płynu parownika. Podsunąłeś mi pomysł bo właśnie zmagam się z tym problemem w dwulitrowym boxerze.Chciałem zamontować nagrzewnice płynu pod filtr oleju, ale niestety króciec na który nakręcamy filtr jest w tym silniku niewykręcalny.przyspawam rurkę do wydechu jak u Ciebie:D

    Nie wiem czy przerabiałeś temat pogłębiających się gniazd? Przy zasilaniu LPG w silnikach starej generacji, które wymagają stosowania ołowiowej benzyny w celu "smarowania" tychże gniazd,występują przypadki pogłębiania się gniazd! Nie wiem jak jest w przypadku 126p mają one utwardzone gniazda zaworowe?
  • #53
    carot
    Poziom 26  
    Detz napisał:
    Nie wiem jak jest w przypadku 126p mają one utwardzone gniazda zaworowe?

    Silnik z dawcy jest z 1994 roku, przystosowany do benzyny bezołowiowej. Nie wiem jak ze starszymi maluchami.
  • #54
    rafbid
    Poziom 32  
    A jaką prędkość rozwijał maluszek na lpg? I jak wygląd sprawa z mocą na lpg w porównaniu do benzyny przy takich małych pojemnościach?
  • #55
    Kamis47
    Poziom 13  
    W starszych wersjach na normalnej benzynie napewno się wypalają, bo trzeba częściej luzy ustawiać. Przy ostrej jeździe jest to najbardziej widoczne a na gazie to pewnie po 100km by już chodzić nie chciał ale kto wie trafiają się modele nie do zdarcia...
  • #56
    Detz
    Poziom 2  
    Masz rację.W przypadku garbusa wygląda to tak,że głowice z pojedynczym dolotem nie mają problemu z pracą na LPG, lecz z podwójnym wlotem gniazda szybko się wycierają.Z 2.0 sprawa jest bardziej zawiła bo zamontowane są hydropopychacze i myślimy ze wszystko jest ok,dopóki nie skończy się regulacja na hydropopychaczu.Ale wtedy głowice nadają się raczej na złom.
  • #57
    carot
    Poziom 26  
    W lepszych silnikach, może trzeba się przejmować, ale w maluchu? Cały silnik kosztuje 50zł, głowica 10, więc nie ma się co bawić. Wymiana głowicy to w moim przypadku pół godziny, więc szkoda zachodu.
  • #58
    nowakus
    Poziom 19  
    A na ile starcza ci taka butla 3kg? Jeździsz tym, do lasu, bo jak my jeździliśmy do lasu maluchem to na jeden wypad 20l benzyny schodziło? Bo mówiłeś że spala 11-12l LPG. Ja tak myślałem żeby sobie do skuterka LPG dać ale na reduktorze od zwykłej kuchenki. Silnik 50 ccm dużo nie bierze. I do turystyka nalać gazu do wózków widłowych za 48zł 11kg.
  • #59
    beziak
    Poziom 11  
    Jak wygląda instalacja w silniku dwusuwowym na przykład w Simsonie?
    Jest to w ogóle możliwe?
  • #60
    carot
    Poziom 26  
    nowakus napisał:
    A na ile starcza ci taka butla 3kg?

    2-3 dni jazdy
    nowakus napisał:
    Ja tak myślałem żeby sobie do skuterka LPG dać ale na reduktorze od zwykłej kuchenki

    Musi być reduktor samochodowy, bo on zależnie od obciążenia deje mniej lub więcej gazu.
    beziak napisał:
    Jak wygląda instalacja w silniku dwusuwowym na przykład w Simsonie?

    Jak rozwiążesz wtrysk oleju do smarowania cylindra, to nie ma problemu z założeniem instalacji.