Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Polonez Caro GSI MPI 99 r. migająca kontrolka immobilizera

10 Paź 2011 18:37 3811 6
  • Poziom 8  
    Witam. Mam następujący problem: mój Polonez strzelał na gazie, na benzynie było ok, wymieniłem świece i przewody WN i wciąż to samo. Postanowiłem więc zmienić cewkę, bo to jedyna opcja w takim przypadku. Okazało się, że to była wina cewki. Po wymianie na drugą cewkę samochód zaczął normalnie funkcjonować i jeździć na gazie oraz wciąż jeździł ok na benzynie. Niestety szybko okazało się, że druga cewka, którą pożyczyłem od kolegi, prawdopodobnie jest uszkodzona, bo podczas jazdy zapala się kontrolka immobilizera na chwilę i gaśnie (może 1-2 sekundy się świeci) albo miga w regularnych odstępach czasu kilkanaście razy, po czym gaśnie, albo trzeba się zatrzymać i wyłączyć i włączyć silnik, wtedy również gaśnie ta kontrolka. Dzięje się tak praktycznie tylko na gazie, na benzynie nic takiego nie zaobserwowałem. Co zauważyłem, to to, że podczas takiego zachowania samochód normalnie jedzie i pracuje silnik ok. Wczoraj na chwilę podczas jazdy na benzynie włączyła się kontrolka check engine (taka pomarańczowa w Poldku), po chwili dosłownie zgasła. Dzisiaj założyłem drugą cewkę, również od kolegi, miała być już na 100% sprawna, bo jeździł na niej całkiem niedawno. Zamieniłem po raz kolejny cewkę, uruchomiłem silnik i ponownie silnik ładnie pracuje, ale historia ta sama, czyli kontrolka immobilizera wariuje. Przełożyłem więc na próbę starą cewkę, na której strzelał na gazie i immobilizer już nie wariuje, samochód pracuje ok na benzynie, natomiast na gazie w ogóle po przełączeniu nie działa silnik, to jest jakby ktoś wyłaczył silnik ale nie wyłączył zapłonu (wszystkie kontrolki normalnie się świecą). Póki samochód się toczy, przełączam go ponownie na benzyne i znowu zaczyna normalnie pracować, kontrolka się nie świeci od immobilizera. Wcześniej na tej cewce, strzelał, ale na gazie silnik pracował, teraz nawet nie chce na gazie działać. Za to na tych dwóch pożyczonych są problemy z kontrolką immobilizera, tak jak wyżej opisałem. Czego to może być przyczyna i jak to rozwiązać? Logika nakazuje, że to cewka i trzeba kupić nową (przewody WN i świece nówki, mam je 2 tygodnie dopiero). Pytanie wtedy czy dostanę gdzieś jeszcze oryginalne cewki do Poloneza/Lanosa, czy tylko ten chiński badziew za 70 zł z allegro muszę zamówić? Z góry dzięki za wszelkie informacje.
  • Poziom 35  
    Kolego jak u ciebie wygląda kontrolka ''immobilisera''?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 35  
    Może mu migac cokolwiek, bo jaki niby ma związek z podmianą cewki zapłonowej?
  • Poziom 8  
    Tak, ta kontrolka wygląda jak kłódka i na pewno jest od immobilisera, na tyle to się znam jeszcze :P Powiedzcie mi lepiej co jest przyczyną migania tej kontrolki, czy może to oznaczać błędy komputera?
  • Poziom 35  
    Zwarcie w wiązce, skoro silnik pali i jezdzi .
  • Poziom 8  
    Ma to jakiś związek z cewką? A może to jest błąd związany z mieszanką, bo gazownik regulował gaz na moją prośbę, żeby nie strzelał tak mocno, ale i tak miałem zmieniać cewkę, więc to było tymczasowe, wtedy kontrolka na starej cewce już po regulacji gazu nie migała, teraz na nowej cewce miga, bo może dlatego, że cewka sprawna i się robi zwarcie w jakiś sposób teraz. Jutro przychodzi kurierem nowa cewka i jade na regulację gazu, bo i tak samochód mimo, że nie strzela już na tej pożyczonej cewce, to jakoś tak nie jest zbyt żwawy na gazie po tej regulacji...