Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nierówne obroty w Ursus c-360

panrys87 10 Paź 2011 19:06 5899 7
  • #1 10 Paź 2011 19:06
    panrys87
    Poziom 8  

    Witam zakładam nowy temat bo nie mogę się uporać od kilku dni z nierównymi obrotami w mojej sześćdziesiątce... Obroty wyglądają tak jakby się kołysały w tym linku jest filmik jak to wygląda http://www.youtube.com/watch?v=5nXQ3PR-Wc0
    zaczęło się tak dziać gdy złożyłem traktor po wymianie wału składałem z tych samych podzespołów typu głowice pompa wtryski a przed tym było wszystko w porządku... Dodam jeszcze że zawory wyregulowane jak trzeba kąt wtrysku ustawiony końcówki wtrysków nowe pompa regenerowana jakieś 3 lata temu... Zauważyłem że końcówki są okopcone no i traktor też trochę za dużo puszcza czarnego dymu przy dodaniu gazu... Gdy odpalam zimny silnik na początku chwilę chodzi dobrze po ok minucie dwóch zaczyna kołysać... Również gdy dam więcej gazu tak ponad 1200 obr tez chodzi w porządku tylko na wolnych obrotach się tak dzieje... Jeszcze jedną rzecz zauważyłem' gdy zluzuje nakrętkę od przewodów wysokiego ciśnienia tak że paliwo tryska na zewnątrz to też jakby równiej chodzi' ale nie ma znaczenia który zluzuje na każdym jest prawie tak samo... Prosiłbym o pomoc bo chciałbym docierać wał a podejrzewam że gdy tak chodzi to nie jest dobrze...

  • #2 10 Paź 2011 20:52
    obrzy7
    Poziom 16  

    Sprawdź znaki montażowe pompy wtryskowej i olej w pompie wtryskowej.

  • #3 10 Paź 2011 22:17
    grzeniuw
    Poziom 10  

    Gdzieś wczesniej pisałeś, że wymieniałeś, czy dolewałeś oleju do pompy (chyba nawet za dużo).
    Przyczyną takiej pracy może być zbyt gęsty olej w pompie wtryskowej. Może - jeśli reszty ustawień i prawidłowego montażu silnika jesteś pewien.

  • #4 10 Paź 2011 22:21
    obrzy7
    Poziom 16  

    Dokładnie. Wadliwie działający regulator odśrodkowy. Zły olej, niewłaściwy poziom lub uszkodzony regulator.

  • #5 11 Paź 2011 19:37
    panrys87
    Poziom 8  

    Sorki że dopiero odpisuje ale nie przychodziło mi na poczte powiadomienie o odpowiedzi...
    Co do oleju w pompie to trochę go upuściłem wymieniłem na nowy superol cc-30 i bez zmian... Ustawienia tez wydają się być w porządku jedyne co zauważyłem dziwnego to że gdy dotkne pokrywek głowic to na trzech czuć pukanie a na jednej (2 od chłodnicy) nie czuć nic. Silnik gdy jest zimny pracuje dobrze tak jak trzeba' a gdy pochodzi 1-2 minuty i dodam gazu to gdy obroty opadną zaczyna się kołysanie... Zauważyłe także że gdy poluzuje nakrętke od przewodu wysokiego ciśnienia przy wtrsykiwaczu to obroty się jakby wyrównuja jednak nie ma znaczenia którą... Czy pompa wymaga regeneracji? Głowice dać do sprawdzenia?

    Dodano po 4 [minuty]:

    Tu jest druga część filmu z widokiem na to kopcenie...
    http://www.youtube.com/watch?v=SQdlCcKHs9Q

  • #6 11 Paź 2011 19:38
    obrzy7
    Poziom 16  

    Głowice są ok. Sprawdź luzy zaworowe. Jeżeli są ok, zostaje pompa.

  • #7 11 Paź 2011 20:40
    panrys87
    Poziom 8  

    Jeszcze zapomniałem o jednej być może istotnej rzeczy a mianowicie na wolnych obrotach widać delikatny niebieski dym' po dodaniu gazu jak widać go nie ma' jednak jest to widoczne od dłuższego czasu... Jutro jadę zawieść pompe jeżeli nic nie da pojade z głowicami... Luzy raczej dobrze są ustawione ssący 0,2 wydechowy 0,3 ustawiałem gdy w króćcu na dany tłok drgało paliwo...

  • #8 12 Paź 2011 23:39
    marecki wojt68
    Poziom 1  

    panrys87 napisał:
    Jeszcze zapomniałem o jednej być może istotnej rzeczy a mianowicie na wolnych obrotach widać delikatny niebieski dym' po dodaniu gazu jak widać go nie ma' jednak jest to widoczne od dłuższego czasu... Jutro jadę zawieść pompe jeżeli nic nie da pojade z głowicami... Luzy raczej dobrze są ustawione ssący 0,2 wydechowy 0,3 ustawiałem gdy w króćcu na dany tłok drgało paliwo...
    przyczyną takiej pracy silnika może być też luz na kołach rozrządu. pozdrawiam

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME