Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

pompa, silnik pracuje nierówno

10 Paź 2011 21:28 3191 20
  • Poziom 9  
    Witam, mam taki problem. C 360 nie bardzo chce palić na zimnym silniku, czasem trzeba podpompować pompką i wtedy pali. Wtedy jak odpala to momentalnie wchodzi na wysokie obroty, ponad 2800, brakuje skali na zegarze, silnik mało nie wyskoczy. Potem pompa chodzi nierówno, szkaczą obroty, dopiero po pewnym czasie obroty się stabilizują. Jak silnik jest rozgrzany to na 1500 chodzi równo, ale na małych poniżej 600 dalej nierówno. Pytanko brzmi: czy to wina pompy?, czy trzeba ją do regeneracji dać ?, czy może problem jest gdzie indziej. Silnik miał remont kapitalny 350 mth temu , wtedy pompa była w regeneracji. Czy to może być wina biopaliwa? leje 50/50 z ropą. Będę wdzięczny za pomoc
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Pomocny post
    Poziom 17  
    Sprawdź, czy pompa nie zasysa powietrza z paliwem.
  • Poziom 9  
    jak to sprawdzić ?
  • Poziom 17  
    Podczas pracy spróbuj popuścić śrubę odpowietrzającą na pompie paliwa. Powinno wyciekać czyste paliwo. Jeżeli masz bańki powietrza i paliwo, szukać nieszczelności.
  • Poziom 9  
    Problem jest w tym że ta śruba jest "nieczynna", dawniej kilka razu była odkręcana w celu odpowietrzenia, i sie tak gwint wyrobił że już nie trzymała, lało strasznie i trzeba było ją dokręcić na stałe. Teraz jej nie odkręcam tylko pompuje pompką aż przepcha powietrze rurką.
  • Poziom 17  
    Nigdy nie przepchasz wszystkiego rurką, bo w tej pompie zawsze będziesz miał poduszkę powietrza.
  • Poziom 9  
    czyli trzeba odkręcić tą śrubkę i przez to odpowietrzyć ? . Ale skąd się biorą takie strasznie wysokie obroty jak odpalam ?
  • Poziom 14  
    Proponuję sprawdzić: odstojnik, filtr odstojnika, przewód łączący zbiornik z odstojnikiem, sprężynki i zaworki pompy zasilająceji sprężynki. Podczas pompowania pompką ręczną powinno być słychać działanie zaworu przelewowego , ciche "tzzzzyt" i oczywiście pompka ręczna powinna stawiać opór podczas tłoczenia , jeżeli tłoczek się cofa, to oznacza nieszczelność zaworka tłocznego (wersja bez sprężyny powrotnej na tloczku). Ciśnienie w układzie ok. 1-3 kG/cm². Czy wymieniany był olej w pompie po dotarciu??
    W pompie i regulatorze winno znajdować się ok. 0,75l oleju.Jeżeli poziom oleju na miarce jest minimalny to może być zatarty regulator obrotów.
  • Poziom 17  
    Jeżeli silnik kręci się poza skalą na obrotomierzu, to znaczy że regulator obrotów nie działa (uszkodzenie, zatarcie lub inna usterka). Sprawdź olej w pompie.
  • Poziom 9  
    Poziom oleju jest ok, był wymieniany po dotarciu.
  • Pomocny post
    Poziom 17  
    Jeżeli obroty silnika wychodzą poza skalę obrotomierza, to na 99% trzeba zawieść pompę wtryskową do naprawy. Wszystko wskazuje na uszkodzony regulator odśrodkowy.
  • Pomocny post
    Poziom 1  
  • Poziom 17  
    Kolega ma rację. Test jest na tyle prosty i szybki do wykonania, że zanim zdemontujesz pompę, wykonaj go. To nic nie kosztuje. Acha, w każdym biodieslu przy przechowywaniu dłużej niż 3 tygodnie w wyniku rozwoju flory bakteryjnej wytrąca się osad. To nie jest paliwo, które można przechowywać dłuższy czas. Jeżeli twoje stoi dość długo, to się nie nadaje do użytkowania.
  • Pomocny post
    Poziom 14  
    Biodiesel jest mieszaniną estru metylowego oleju rzepakowego, żle wytworzona może mieć zasadowy odczyn i jest silnie korodującą substancją . Można przystosować silnik diesla do zasilania olejem roślinnym korzystając z odpowiednich zestawów. Cała przeróbka sprowadza się do takiego przerobienia układu zasilania, by olej został odpowiednio ogrzany (powyżej temp. 80°C), dzięki czemu będzie znacznie mniej lepki i prawidłowo zostanie rozpylony przez wtryskiwacze (spalanie zimnego oleju jest szkodliwe dla silnika). Uruchomienie silnika odbywa sie na czystym oleju napędowym a przed zatrzymaniem silnika pompa jest przepłukiwana czystym ON.
  • Poziom 17  
    Mylisz informacje. Biodiesel może być mieszaniną estrów olejów roślinnych z olejem napędowym (i taki jest najczęściej) lub czystym estrem bez dodatku oleju napędowego. Przystosowanie silnika o którym piszesz, dotyczy przystosowania do zasilania olejem roślinnym,a nie zasilania czystymi estrami lub biodieslem.
  • Poziom 9  
    Wykonałem test, po odpaleniu obroty poszły w górę ale "tylko" na 2400 , czyli mniej niż bez polewania. Teraz dam pompę do regeneracji . Wielkie dzięki wszystkim za odpowiedzi i uwagi.
  • Poziom 14  
    Zgadzam się z wypowiedzią obrzy7 tylko co do pierwszej części wypowiedzi biodiesel może być łączony z ON i dopuszcza sie 20% dodatek biopaliwa do ON co nie powinno szkodliwie wpływać na silnik jeżeli jest ono sukcesywnie zużywane. A co do:"Przystosowanie silnika o którym piszesz, dotyczy przystosowania do zasilania olejem roślinnym,a nie zasilania czystymi estrami lub biodieslem. " To tylko krajanie stosują olej roślinny nie poddany estryfikacji do zasilania silników i jeżeli to uczynią do silników typu HDI lud CDI to sie przekonają dla czego :). Wszystkie silniki zasilane biopaliwem w proporcjach powyżej 20% wymagają przeróbki układu zasilania - powód prawie dwukrotnie większa lepkość biopaliwa Lepkość przy 20°C to
    3,8 dla ON
    7,4 dla czystego biodiesla.
    oraz temperatura zapłonu 60 stopni dla ON i 168 dla biodiesla a olej roślinny ma jeszcze wyższą ok. 200 - 300 stopni.
  • Poziom 9  
    czy jak daję pompę do mechanika, dać również wtryskiwacze?
  • Poziom 14  
    Oczywiście że tak, poprawna naprawa to wyznaczenie dawek paliwa dla poszczególnych sekcji pompy, oraz ciśnienia wtrysku indywidualnej dla każdej pary sekcja-wtryskiwacz.W tym przypadku to będzie czyszczenie i ewentualnie wymiana końcówek, mam tylko nadzieję, że sekcje wysokiego ciśnienia są ok.
  • Poziom 9  
    Jak będę montował pompę to mam trafić tylko w odpowiednie ząbki i odpowietrzyć , czy muszę jeszcze coś ustawiać , regulawać ?
  • Poziom 1