Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Jaką stację lutowniczą dla początkującego zrobić?

Usiu007 10 Oct 2011 23:21 3209 10
Altium Designer Computer Controls
    Usiu007
    Level 13  
    Witam,
    jestem w 2 klasie technikum elektronicznego i tak się składa, że w ramach unijnych zajęć mamy naukę wytrawiania płytek (będzie to chyba robione metodą naświetlania) Płytkę można zaprojektować dosyć dużą i wszystko robimy darmowo - więc żeby nie zmarnować takiej okazji chciałbym zrobić coś co mi się na pewno przyda - a tak się składa, że brakuje na moim wyposażeniu 'warsztatu' porządnej lutownicy - lutuję zwykłą, kolbową 60W kupioną za niecałe 20zł. Więc pomyślałem o budowie jakiejś stacji lutowniczej - ale ja jako początkujący nie jestem w stanie jeszcze wybrać, która będzie lepsza a która gorsza.
    Przyszłemu elektronikowi napewno stacja się przyda. Myślałem o kupnie jakiejś gotowej stacji do poskładania - ale to jest trochę mało kreatywne..
    Moje wymagania co do stacji - powinna być w miarę prosta w budowie, powinna mieć 1 wyświetlacz, który będzie pokazywał temperaturę grota, nastawianie temperatury nie musi być widoczne na wyświetlaczu - wystarczy mi wyskalowanie wokół potencjometru.
    A jeśli chodzi o pieniądze jakie mam przeznaczone na ten cel no to wolałbym w miarę tanio, ale żeby trochę też pochodziła. :)
    Czy może nie warto budować stacji, lepiej zainwestować w nową ze sklepu a na zajęciach zaprojektować coś innego?

Czekam na wasze propozycje :)

Pozdrawiam,
    Usiu
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • Altium Designer Computer Controls
  • Altium Designer Computer Controls
    Usiu007
    Level 13  
    Witam ponownie :)