Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Jaką stację lutowniczą dla początkującego zrobić?

Usiu007 10 Oct 2011 23:21 3236 10
phoenixcontact
    Usiu007
    Level 13  
    Witam,
    jestem w 2 klasie technikum elektronicznego i tak się składa, że w ramach unijnych zajęć mamy naukę wytrawiania płytek (będzie to chyba robione metodą naświetlania) Płytkę można zaprojektować dosyć dużą i wszystko robimy darmowo - więc żeby nie zmarnować takiej okazji chciałbym zrobić coś co mi się na pewno przyda - a tak się składa, że brakuje na moim wyposażeniu 'warsztatu' porządnej lutownicy - lutuję zwykłą, kolbową 60W kupioną za niecałe 20zł. Więc pomyślałem o budowie jakiejś stacji lutowniczej - ale ja jako początkujący nie jestem w stanie jeszcze wybrać, która będzie lepsza a która gorsza.
    Przyszłemu elektronikowi napewno stacja się przyda. Myślałem o kupnie jakiejś gotowej stacji do poskładania - ale to jest trochę mało kreatywne..
    Moje wymagania co do stacji - powinna być w miarę prosta w budowie, powinna mieć 1 wyświetlacz, który będzie pokazywał temperaturę grota, nastawianie temperatury nie musi być widoczne na wyświetlaczu - wystarczy mi wyskalowanie wokół potencjometru.
    A jeśli chodzi o pieniądze jakie mam przeznaczone na ten cel no to wolałbym w miarę tanio, ale żeby trochę też pochodziła. :)
    Czy może nie warto budować stacji, lepiej zainwestować w nową ze sklepu a na zajęciach zaprojektować coś innego?

Czekam na wasze propozycje :)

Pozdrawiam,
    Usiu
  • phoenixcontact
  • phoenixcontact
    Usiu007
    Level 13  
    Witam ponownie :)
    Zauważyłem, że do każdej stacji potrzebny jest mikroprocesor, więc postanowiłem najpierw znaleźć jakiś prosty programator do mikroprocesora.
    Czy ten programator będzie dobrym rozwiązaniem(bezpiecznym dla komputera i w miarę uniwersalnym)?