Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Astra f czujnik położenia przepustnicy wymiana

notoja1 11 Paź 2011 10:38 9099 6
  • #1 11 Paź 2011 10:38
    notoja1
    Poziom 8  

    Witam. Mam do wymiany w astrze f C16NZ czujnik położenia przepustnicy. Moje pytanie: czy po wymianie trzeba jakoś ustawić TPS? Czy jest to tylko kwestia założenia nowego? beż żadnych regulacji? Wiem, że przy niektórych silnikach TPS trzeba ustawić lecz w moim nie ma regulacji.

    0 6
  • Pomocny post
    #2 11 Paź 2011 18:49
    maestro11
    Poziom 15  

    Wkładasz cofniętego o niewielki kąt w stosunku do położenia śrubek. Po zakręceniu potencjometr powinien być już lekko podniesiony tzn nie całkowicie w skrajnym położeniu. Nic nie trzeba regulować.

    0
  • Pomocny post
    #3 11 Paź 2011 20:00
    robokop
    Moderator Samochody

    Kontrolnie należy sprawdzić po tej wymianie jaki stopień otwarcia przepustnicy widzi sterownik. Ewentualnie zmierzyć napięcie na przewodzie sygnałowym.

    0
  • #4 11 Paź 2011 20:09
    notoja1
    Poziom 8  

    No i na pewno reset ECU:) Dzięki koledzy, czekam tylko na czujnik który gdzieś się wałęsa pocztą i wymienię:)

    0
  • #5 23 Paź 2011 21:45
    notoja1
    Poziom 8  

    Wracam do tematu...niestety zakup czujnika u sprzedającego jako do opla do tego dokładnie silnika okazał się błędem...czujnik nie pasuje-zamiast numerów 06681 ma 06682 i widocznie gołym okiem ma inne ustawienie wewnątrz, gdzie kręci nim przepustnica i błąd pokazuje za wysokie napięcie. Mam pytanie czy jak zakupię czujnik również 06681 lecz ten drugi numer pod spodem będzie się różnił to czy wtedy spasuje? Wizualnie wewnątrz ustawienie ząbków ma identyczne jak u starego lecz nikt ze sprzedających na to pytanie nie jest w stanie mi odpowiedzieć.
    Czujnik jaki powinienem mieć mają również polonezy, 125p, lanosy, nubiry itp.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Dodam, że po założeniu zakupionego czujnika silnik ciężko i długo odpalał i obroty minimalne miał ponad 2tys lub więcej.

    0
  • Pomocny post
    #6 04 Lis 2011 22:07
    ancus
    Poziom 16  

    06681 właśnie posiadają lanosy, polonezy, nubiry gdzie przepustnica kręci się odwrotnie niż z astrze...

    0
  • #7 04 Lis 2011 22:15
    notoja1
    Poziom 8  

    Ostatecznie podsumowuję...czujnik 06681 był po prostu zły ktoś go wcześniej tylko założył aby był. Wystarczyła tylko zmiana plusa z minusem na wtyczce oraz wytopienie obudowy oraz odwrócenie blaszki aby kręcił się czujnik w drugą stronę...troszkę kombinowania ale działa oraz wskazania tabelowe:)
    Dzięki zamykam:)

    1