Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Asta II - jaki silnik ?

Mario1710 11 Paź 2011 11:03 3464 12
  • #1 11 Paź 2011 11:03
    Mario1710
    Poziom 11  

    Witam
    Tak jak w temacie chciałbym się dowiedzieć z jakim silnikiem najlepiej zakupić sobie owego opelka :) W grę wchodzi silnik 1.6 8V 85KM, 1.6 16V 101KM lub 1.4 16V 90KM TWINPORT. Na logikę im więcej koni tym lepiej, ale naczytałem się rożnych zdań na ten temat i czekam na jakieś konkretne opinie.

    0 12
  • #2 11 Paź 2011 11:21
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 11 Paź 2011 11:25
    Mario1710
    Poziom 11  

    Przeważnie używam samochodu do dojazdu do pracy i wypadach na miasto. Na trasy też się zdarza ale rzadko.

    0
  • #4 11 Paź 2011 11:31
    TamaryszekPL
    Poziom 8  

    czesc, ja słyszałem bardzo przycylne opinie o TWINPORCIE mimo że wysokie obroty lubi. ojciec miał mój taką astre 2 z tym silnikiem 4 lata w kombi i chwalił sobie ten silnik.

    0
  • #5 11 Paź 2011 11:38
    Mario1710
    Poziom 11  

    Czym się różni silnik TWINPORT od zwykłego ? Tylko tym że ma zamiast paska rozrządu łańcuch ??

    0
  • #6 11 Paź 2011 13:55
    TamaryszekPL
    Poziom 8  

    Od zwykłych silników różnią sie tym, że TWIN... uwielbiają wysokie obroty, a jak dodamy do tego jeszcze fakt, że jest to np. silnik 1.4 to żeby osiągnąc sygnowaną moc 90KM to obroty muszą się trzymać na poziomie 4000-4500. Dodatkowym minusem jest fakt dużego spalania paliwa. Ojcu palił 10-11 l/100km w mieście przy silniku 1.4.

    0
  • #7 11 Paź 2011 16:05
    jonas
    Poziom 19  

    To srogo, mi dwulitrowa benzyna w E46 tyle bierze w mieście, a ma 143 KM. Dlatego jak koledzy wyżej piszą, lepiej wziąć większy silnik.

    Jakie roczne przebiegi planujesz tym samochodem?

    0
  • #8 11 Paź 2011 23:05
    Mario1710
    Poziom 11  

    Ale z tego co ja czytałem to silnik z oznaczeniem TWINPORT ma palić mniej niż jego poprzednicy:Link
    Co do przebiegu to rocznie ok 4000

    0
  • #9 12 Paź 2011 10:20
    jonas
    Poziom 19  

    Przy takich przebiegach i przyjętym spalaniu średnim 8/100 oraz cenie litra 5,25 wychodzi 1680 zł rocznie. Wspomniana E46 bierze średnio właśnie 7-8 litrów, jazda mieszana miasto/trasa w proporcjach 60/40.

    Mniejszy silnik pali mniej do momentu, kiedy nie wpakujesz go do ciężkiej budy. Nie wiem jak to dokładnie wygląda w Astrach, ale E46 z silnikiem 1.8 lub 1.9 o mocy 105 lub 115 KM potrafi spalić litr-dwa więcej, niż 2.0 143 KM lub sześciocylindrowy 2.0 150 KM. Dlaczego? Ciężar samochodu jest podobny, a zapas mocy zdolnej go ruszyć z miejsca mniejszy. Poza tym mniejszy silnik musi się "zmęczyć" bardziej, żeby uzyskać sensowne przyspieszenie, a to z reguły oznacza wyższe obroty i wyższe spalanie.

    Zaletą mniejszego silnika będzie na pewno mniejsze OC, ale nie wiem czy akurat ten konkretny przypadek (1.4 vs 1.6) się na to załapie.


    Aha, nazwa tematu jest nieco nieprawidłowa, będzie ciężko go odnaleźć w razie czego.

    0
  • #10 12 Paź 2011 11:14
    Mario1710
    Poziom 11  

    Czyli mam rozumieć że najsensowniejszym wyjściem było by kupić astre ale z silnikiem 1.6 8V 85KM ? Czytałem gdzieś że samochody z tym silnikiem (wychodziły tylko w latach 2000 -2004) są najlepsza alternatywą dla tych z silnikiem TWINPORT. Podobno z uwagi na to że mają 8 a nie 16 V ich moment obrotowy jest mniejszy i co za tym idzie ich spalanie również jest mniejsze.

    Co do tematu mile widziane wszelkie poprawy :)

    0
  • #11 19 Paź 2011 20:05
    Adalberd
    Poziom 13  

    1.6 8V jest uważany za mniej awaryjny, plus do tego łatwiejszy w naprawach. Chyba najbardziej udane silniki Opla, jest ich mało na rynku wtórnym. Ja osobiście bym brał to 8V chyba, że potrzebujesz większe kopyto.

    0
  • #12 25 Paź 2011 10:07
    rafi211
    Poziom 10  

    Polecam 1.6 8v jest to bardzo dobry silnik i daje rade nawet w astrze kombi, jest najtańszy w eksploatacji, a w twinport jest rozrząd na łańcuchu(musi chodzić na dobrym syntetycznym oleju) i sam rozrząd to dość spory wydatek łańcuch,napinacz,3 ślizgi,uszczelka,pompa wody to wydatek ok500zł a do tego koła zębate to jeszcze jakieś 400-500zł, a 8v to tylko pasek,napinacz i pompa wody 250-300zł + łatwiejsza i tańsza wymiana. silnik 8v ma poza tym dobry start o niskich obrotów a 16v od wyższych.

    0
  • #13 30 Paź 2011 07:18
    GERVIS
    Poziom 8  

    Witam :)
    Ja mialem 1.8 16V i stwierdzam ze to najlepszy kompromis ze spalaniem i dynamika oraz oplatami
    spalanie mozna sprawdzic na www.sprintmotor.de :)
    Pozdrawiam

    0