Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW Vento 1.8 - Wysokie obroty na biegu jałowym

rrreeexxx 11 Oct 2011 16:30 4426 8
Bosch
  • #1
    rrreeexxx
    Level 14  
    Witam.

    Mam pewien problem z VW Vento 1.8. Mianowicie nie zawsze schodzi z obrotów tzn. obroty zawieszają się tak na 2000, 3000, 4000, różnie. Myślałem że będzie to wina silniczka krokowego wiec kupiłem nowy, wymieniłem, przez dwa dni było ok. Lecz po tych dwóch dniach usterka wróciła. Byłem u mechanika pod komputerem i wszystko wyszło ok. Nie mam już pojęcia czego to może być wina, wiec pomyślałem że napisze na forum. Jeśli ktoś z Was miał taki problem lub wie w czym jest problem proszę o pomoc. Z góry dzięki.

    PS
    Dodam że auto posiada LPG ale bez znaczenia czy jeździ na PB czy LPG obroty nie zawsze schodzą.
  • Bosch
  • #2
    marcel126
    Level 13  
    Kolego może zacina Ci się gaz , spróbuj cofnąć gaz nogą i zobaczysz .
  • Bosch
  • #3
    ociz
    Moderator of Cars
    Dopiero jak pojmiesz że tam nie ma silnika krokowego można coś dalej myśleć.
    A to że masz LPG to oczywiste inaczej nie było by takiego problemu.
  • #4
    rrreeexxx
    Level 14  
    marcel126 wrote:
    Kolego może zacina Ci się gaz , spróbuj cofnąć gaz nogą i zobaczysz .


    Gaz odbija

    Dodano po 1 [minuty]:

    ociz wrote:
    Dopiero jak pojmiesz że tam nie ma silnika krokowego można coś dalej myśleć.
    A to że masz LPG to oczywiste inaczej nie było by takiego problemu.


    Ten problem powstał dwa tygodnie temu wcześniej było wszystko ok.
  • Helpful post
    #5
    rfx11
    Level 13  
    Jeśli to wina gazu to tymczasowo powinien pomóc reset kompa.
    Silnik może też dostawać lewe powietrze, do sprawdzenia gumowa podstawa wtrysku.
  • #6
    rrreeexxx
    Level 14  
    Po zresetowaniu komputera dużo się poprawiło. Obroty się już nie zawieszają. Ale tak na 1500 obr przytrzymuje tak na 2-3 sek i spadają. Jak myślicie jak może być jeszcze przyczyna ?
    Dodam jeszcze, bo nie wspomniałem wcześniej że przez ta usterkę dużo podniosło się spalanie.
  • #7
    ociz
    Moderator of Cars
    Emulacja sondy. To samo jest we wszystkich Mono-Motronic-ach i Mono-Jetronic-ach Bosch-a. Tematów o tym pełno było.
  • #8
    rrreeexxx
    Level 14  
    Witam po dłuższym czasie.
    Byłem na wyjeździe za granica i nie miałem dostępu do internetu.

    I tak wracając do tematu.
    Byłem już u wielu mechaników, gazowników i dalej sobie nie poradzili z tym problemem.
    Jedynie co to już nie zawsze zawieszają się obroty.
    I powstał jeszcze jeden problem. Pedał gazu sam sobie pracuje na wolnych obrotach i na płynnej jeździe. Po prostu czuć pod nogą jak sam pracuje.
    Ja już nie wiem co mam robić.
    Pomóżcie.
    Z góry dziękuje.
  • #9
    ociz
    Moderator of Cars
    Wiesz co? Wczoraj dosłownie w lesie przetrzepałem całą elektrykę w VW Jetta z takim silnikiem i zajęło mi to może z 2 minuty. Znalazłem 2 usterki a miałem tylko multimetr pod ręką. Jak to świadczy o tych twoich mechanikach skoro nie mogą sobie poradzić z tak prostym samochodem...?