Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak uruchomić wentylator nawiewu w lagunie I PH 2, z ogrzewania postojowego

11 Paź 2011 17:06 5355 12
  • Poziom 12  
    Witam, w zeszłym roku zamontowałem sobie ogrzewanie postojowe do mojego auta, ogrzewanie to eberspacher Hydronic B5WSC, wszystko ładnie działa, ale jednej rzeczy jeszcze nie potrafię zrobić: jak uruchomić klimatronik i dmuchawę nawiewu, tak by sterowane to było z ogrzewania postojowego, bez kluczyka. Oczywiście Hydronic posiada odpowiedni przekaźnik załączający , gdy temperatura płynu przekroczy 40 stopni, ale jak uruchomić wentylator? Dysponuję schematem podłączeń tego klimatronika, ale na niewiele się to zdało. Z moich obserwacji wynika, że napięcie trzeba by podać w co najmniej kilka punktów, tak by ożył sterownik, a chyba też w jeszcze jedno miejsce by odpalić wentylator. Dziś poległem, sprawa jest "odroczona", może ktoś z forumowiczów już przerabiał podobny problem? Jeśli tak, poproszę o rady.
    Próbowałem też znaleźć odpowiedni bezpiecznik w skrzynce bezpieczników- niestety, bez efektu- zawsze brakowało "czegoś" by odpalić wentylator.

    W najgorszym przypadku, podam napięcie zaraz po kluczyku zapłonu, wtedy na 100% musi się uruchomić, ale póki co, poczekam na rady.

    Auto to Laguna 2.0 8V
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 32  
    Podajesz zasilanie bezpośrednio na wentylator, po co ci do tego klimatronik?
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 12  
    Wiesz jak jest rozwiązany nawiew w tym aucie?? Silnik dmuchawy jest bezszczotkowy, jest elektronicznie komutowany ze sterownika klimatyzacji. Silnik ma w sobie bodajże 4 mosfety kluczowane z klimatronica. Żadne rozwiązanie tego typu jak podałeś się nie sprawdzi. Popatrz na załącznik jak to wygląda.
  • Poziom 35  
    Mam pytanko po co chcesz żeby startował wentylator?

    Możesz nagrzać płyn w całym obiegu, po wejsciu do autka właczasz i masz ciepełko.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Też tak czytam, i trochę bez sensu to, dodatkowy akumulator i przewody rozruchowe rozumiem też planujesz do bagażnika? Tak jak kidu22 pisze, ważne aby płyn był podgrzany, odpalasz autko i momentalnie z kratek leci ciepełko.
  • Poziom 32  
    Sory nie doczytałem że to klimatronik.
    W takim razie, przed zgaszeniem zostawiasz na wentylatorze. Zasilanie z przekaźnika podajesz na piętnastke klimatronika, blokując ją diodą prostowniczą. I tak jak mówią musi być zdrowa bateria i najelpiej jakiś timer który będzie sterował.
    Chodzi zapewne o rozmrożenie auta.
  • Poziom 12  
    Panowie, darujcie sobie sarkazm typu dodatkowy akumulator itp( choć wiem, że niektórzy tak robią), jeśli żaden z Was nie wie jaka jest idea posiadania ogrzewania postojowego, to proszę nie zajmujcie głosu, z całym szacunkiem dla waszej wiedzy. Oczywiście że teraz tak mam, że wsiadam i mam ciepły płyn i silnik, ale chodzi o nagrzanie i rozmrożenie auta. To o co pytam to standardowe podłączenia w przypadku posiadania ogrzewania postojowego. Czy ktoś z Was miał z tym w ogóle do czynienia? Jasną rzeczą jest, że trzeba posiadać sprawny akumulator, przy odrobinie wiedzy da się policzyć ile energii nam z niego ubędzie przy np. 20 minutowej pracy ogrzewania, i zapewniam, że to działa!! Testowane i sprawdzone w drugim aucie.Nie żartuję!
    Próbowałem podać zasilanie jak kolega wyżej napisał, wg. schematu i też lipa. Chwilowo brak pomysłów.

    Nie wiem o jaki timer chodzi, i o co chodzi z tym zostawianiem "na wentylatorze". Panowie to klimatronic! A co do timera to mam zegar modułowy eberspacher, z odczytem błędów.
  • Poziom 32  
    slawek*2000 napisał:

    Nie wiem o jaki timer chodzi, i o co chodzi z tym zostawianiem "na wentylatorze". Panowie to klimatronic! A co do timera to mam zegar modułowy eberspacher, z odczytem błędów.


    Karwasz twasz !! Masz rozum to go używaj.
    Włącz nawiew na tym klimatroniku, wyłącz zapłon, a następnie włącz. Zaobserwuj co się dzieje i pochwal się nam do jakich cudownych wniosków SAM doszedłeś.

    A i zanim się napalisz i zrobisz po swojemu to uprzedzam - dioda blkująca w kierunku instalacji, zanim zadasz pytanie dlaczego świecą się kontrolki.

    A jeżeli do tej pory nie wiesz o czym pisze to sobie daruj ten temat.
  • Poziom 12  
    Andiv napisał:
    slawek*2000 napisał:

    Nie wiem o jaki timer chodzi, i o co chodzi z tym zostawianiem "na wentylatorze". Panowie to klimatronic! A co do timera to mam zegar modułowy eberspacher, z odczytem błędów.


    Karwasz twasz !! Masz rozum to go używaj.
    Włącz nawiew na tym klimatroniku, wyłącz zapłon, a następnie włącz.


    No przecież to logiczne, tak się robi w klimatroniku, i nawet w zwykłym manualnym ogrzewaniu trzeba zostawić, mówiąc "po Twojemu" na wentylatorze. Z waszych postów wynika, że nikt jednak nie miał do czynienia z ogrzewaniem postojowym typu mokrego w aucie. Ale mimo wszystko dziękuję za próby pomocy w temacie, pozdrawiam serdecznie.
    Co do diody to panie szanowny odpada- pomyśl nieco i jeśli masz rozum to go używaj. W przypadku gdy zapłon jest włączony a ogrzewanie postojowe jeszcze działa to sterownik klimatronic zasilany jest z dwóch źródeł- po kluczyku oryginalnie i z mojej dobudowanej instalacji, co za tym idzie prąd płynie przez dwa bezpieczniki- a tu gdzie miejsce na zabezpieczenie w przypadku uszkodzenia?? W takich układach nie stosuje się diód blokujących, stosuje się przekaźniki 1no , 1 nc, i wtedy układ zasilany jest tylko i wyłącznie albo oryginalnie albo z dobudowanej instalacji, z określonym bezpiecznikiem. I bez nerwów proszę, zadałem pytanie w sposób kulturalny, i oczekuję odpowiedzi, ew. dyskusji na podobnym poziomie.Czy są tu moderatorzy??
  • Admin grupy Samochody
    Panowie kłócicie się bez sensu.
    sławek-za schowkiem pasażera masz dwa bodajrze przekażniki i do jednego trzeba podać zasilanie bez żadnych diód.Na szkoleniu z webasto na zajęciach praktycznych montowaliśmy właśnie do renówki z klimatronikiem.Cholera dawno to było i co do większych szczegółów to muszę poszperać,ale jest możliwość uruchomienia klimatronika bez diody i można wsiąść do ciepłego auta.Zimą rewelacja(posiadam takie coś)
  • Poziom 12  
    Tak, za schowkiem pasażera jest przekaźnik, u mnie jeden, i analizując schemat trzeba dać napięcie na jeden z końców cewki, zasilanie na styk "roboczy" jest cały czas, nawet bez zapłonu. Ten przekaźnik jest wyzwalany ze sterownika, rozłączany jest np. w przypadku gdyby wentylator był zablokowany mechanicznie, nie mógł ruszyć itp., ale mniejsza o to. Już powoli dochodzę do ładu T5, zasilanie na przekaźnik, lub po bezpieczniku nr26, następnie zasilanie po bezpieczniku nr 20, i ew. zasilanie po bezp. nr. 34 do podświetlenia panelu( schemat wkleiłem na górze tematu gdzieś). Bezpiecznik nr6 raczej podtrzymuje pamięć sterownika. Trochę doczytałem, poszperałem po necie. Może innym sie przyda. Jak dokończę projekt to potwierdzę , czy to dobry trop!
    Przy okazji, co masz Eberspacher, czy Webasto?
  • Pomocny post
    Admin grupy Samochody
    Zasilanie na jeden styk przekażnika-spróbuj na f26 ,powinno wystarczyć.
    Osobiście mam webasto chociaż poluję na eberka-wiadomo mercedes wśród ogrzewań.
  • Poziom 12  
    Zrobiłem tak: zasilanie na zacisk sterownika tak jak po bezpieczniku f20, i zasilanie na zacisk przekaźnika po bezpieczniku f26. Działa aż miło. Oczywiście przekaźniki decydują czy zasilanie idzie z oryginalnej instalacji, czy z dorobionej, z ogrzewania postojowego. Żadnej diody. Dziękuję wszystkim za sugestie i rady, problem rozwiązany.