Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Nie działająca pralka Polar PTL 1000

12 Oct 2011 19:07 6761 13
  • Level 1  
    Witam. Mam następujący problem. Otóż wczoraj robiłam pranie, i po skończeniu pracy wyłączyłam pralkę. Ale gdy chciałam ją ponownie uruchomić by zrobić kolejne pralka nie zareagowała. Nie da się jej włączyć. Nie świecą się diody. Po prostu 'trup'. Zasilanie w gniazdku jest więc nie wiem w czym może być problem, ani od czego zacząć ewentualne sprawdzanie co jest nie tak. Miał ktoś może podobny problem? Proszę o pomoc! Pralkę kupiłam w 2007 roku.
  • Level 13  
    Może razem, przy pomocy tego forum, rozwiążemy ten problem. Polar otwierany z góry. Klient poinformował, że w trakcie prania przestała działać.Po włączeniu kompletna cisza, jak u ciebie. Dostałem się do programatora. Zasilanie do programatora dochodzi. Obrzydzenie brało jak wymontowałem cały moduł i zobaczyłem w nim dziesiątki, a może grubo ponad setkę prusaków, zawinąłem go w foliowy worek i wsadziłem go na noc do lodówki, jutro po rozmrożeniu popatrzę co mogło w nim się uszkodzić.
    ps. do elektromechaników, jak spotykacie coś takiego jak ja, czy w ten sposób zabezpieczacie się przed przyniesieniem tego robactwa do swego domu czy warsztatu

    Moderated By ROBSON33:

    3.1.14. (8.3) Zabronione jest publikowanie wpisów niezgodnych z tematyką danego forum lub wątku dyskusji.
    3.1.11. (10.2, 10.7, 12) Publikowanie wpisów nie zawierających merytorycznej treści, zawierających szkodliwe porady, porady nie będące próbą rozwiązania problemu oraz publikowanie identycznych wpisów następujących po sobie lub powtarzających informacje ujęte w toku dyskusji.
    Proszę pisać na temat lub nie pisać wcale następną taką wypowiedź odpowiednio nagrodzę :sm31:

  • Level 39  
    Minus 2 stopnie zabija wszystkie stadia rozwojowe. Niestety nie niszczy pasożytów przenoszonych przez te owady. Ale chyba odchodzimy od tematu ;)
  • Level 13  
    Nie działająca pralka Polar PTL 1000
    Po rozmrożeniu, wymyciu i wysuszenia modułu programatora porobiłem pomiary i opór zaznaczony strzałką ma przerwę, a powinien mieć 200 ohm - (czerwony,czarny, czarny,złoty). Poprzez ten opornik 230V podawane jest na diodę - główne zasilanie płyty już napięciem stałym. Skoro on ma przerwę ( służy prawdopodobnie jako bezpiecznik ) to zasilania nie będzie i objawy jak w tytule. Watowo nie jest duży, zastanawia mnie jednak dlaczego on jako jedyny jest "druciany"
  • Level 39  
    bayogongo wrote:
    jest "druciany"
    Jaki on druciany, zwykły węgielek trochę grubszy bo większa moc się wydziela.
    smash_lady wrote:
    ani od czego zacząć ewentualne sprawdzanie co jest nie tak
    Od wyjęcia modułu jeśli potrafisz. Jeśli nie - wołaj fachowca.
  • Level 13  
    Nie działająca pralka Polar PTL 1000
    Wylutowanie go nie było łatwe - dwustronny druk, ale jak widać na foto, jakoś poszło. Jak radzicie, jakiej mocy kupić ten opornik i czy musi być "druciany"

    Dodano po 6 [minuty]:

    Niestety kolego, to nie był zwykły węgielek, po delikatnym zeskrobaniu farby ukazały się pod nią zwoje nawiniętego drutu oporowego, a drut od nałożonego paskami węgielka rożni się i to bardzo. Ty pierwszy raz o tym słyszysz, a ja pierwszy raz to widzę.
  • Level 39  
    To załóż taki sam... rany, jaki problem. Pewnie 5W.
  • Level 13  
    Pięcio-watowy nie spełni roli bezpiecznika, a poza tym gabarytowo by tam nie wlazł, myślę, że góra 1 W
  • Home appliances specialist
    Wstaw druciany o mocy jednego wata - to dosyć częsta usterka tago rodzaju modułu.
  • Home appliances specialist
    bayogongo wrote:
    a powinien mieć 200 ohm - (czerwony,czarny, czarny,złoty).

    Czas chyba już nauczyć się czytać opory - 20Ω/2W drutowy.
    bayogongo wrote:
    Pięcio-watowy nie spełni roli bezpiecznika, a poza tym gabarytowo by tam nie wlazł, myślę, że góra 1 W

    Nie ma spełniać roli bezpiecznika , ogranicza prąd ładowania C22 i C23 , dlatego jest drutowy.
  • Level 13  
    Wymiana wspomnianego opornika nic nie dała, zaraz uległ przepaleniu. Za tym opornikiem, za diodami, elementem indukcyjnym L003 i coś w rodzaju trafa, jest taki 7-io nóżkowy układ i chyba on jest powodem uszkodzenia całego modułu
    K720
    LNK 304 PN
    45807D
    "przerabia" chyba napięcie 300V= na mniejsze stałe, bo elektrolity tutaj są na 25V, oporność pomiędzy nóżkami 5 i 6 rzędu 30 ohm
    Co to za układ, ktoś coś może podpowiedzieć
  • Home appliances specialist
    bayogongo wrote:
    Co to za układ, ktoś coś może podpowiedzieć

    Układ scalony to jest!
    Masz gogle, to szukaj co to jest i gdzie najtaniej toto kupić.
    O LNK304 na forum też jest od metra tematów :) .
    Tu poszukiwaczka elektrody się kłania :D

    Do wymiany ( sprawdzenia ) powyższy "gad" oraz elektrolity, diody, rezystory w jego aplikacji.
    Studiować tematy, a potem kolba i miernik w rękę!
  • Level 13  
    [quote="peter falk"]
    bayogongo wrote:

    O LNK304 na forum też jest od metra tematów

    Od metra może nie, ale dzięki za info, przynajmniej wiem jak się ten gad nazywa
  • Level 13  
    "druciany" inaczej drutowy opornik bezpiecznikowy, którego zadaniem jest zabezpieczenie "podległych mu" innych układów w przypadku uszkodzenia jednego z nich. (czerwony,czarny,czarny - 20 om - poprzednio podałem wartość 200)
    Wymieniłem LNK304PN i ten opór (wstawiłem 22 omy)
    Wmontowałem moduł do pralki i miło było zobaczyć świecące diody i usłyszeć jak zaczęła wirować.
    Uważam, że temat można zakończyć - problem rozwiązany.