Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Jak odnaleźć punkt prawdłowego położenia wskazówki prędkościomierza audi 80 1,9

roley 12 Oct 2011 20:08 8080 9
  • #1
    roley
    Level 9  
    Wskazówka prędkościomierza audi 80 1,9 tdi

    Witam. Jakiś czas temu kupiłem swoje audi, poprzedni właściciel przyznał się, że grzebał w zegarach, a mianowicie zdejmowana była wskazówka prędkościomierza i nie trafiła ona na swoje poprawne położenia, nie zaznaczył go ściągając wskazówkę, jak mam je teraz znaleźć, bo prędkościomierz przekłamuje mnie teraz o jakieś 30 km/h i nie wraca do położenia wyjśćiowego tylko po zatrzymaniu pojazdu wskazówka zatrzymuje się gdzieś w okolicach 30km/h. Pomóżcie, doradźcie coś[/b]
  • #2
    Marian B
    Level 37  
    Nie jestem pewny, ale prawdopodobnie zegary (szybkościomierz) w Audi są podobne do Octavii. Wskazówki są napędzane silniczkami krokowymi.
    W Octavii, po demontażu wskazówek (dowolnych) należy postepować w ten sposób.
    Podłącyć panel zegarów ze zdjętymi wskazówkami i włącyć zapłon, nie uruchamiać silnika. Silniczki krokowe napędzające wskazowki ustawią się w neutralne położenie, i wtedy nałożyć wskazówki tak, aby wskazywały zero, i to wszystko. Nie dotyczy to oczywiście wskazowek temperatury silnika i poziomu paliwa. One też są napędzane silniczkami krokowymi, i tu już trzeba "znać" temperaturę i poziom paliwa.
  • #3
    jarewa
    Level 31  
    Nie koniecznie zależy od producenta czy licznik VDO czy UN4.

    UN4 - nie ma szans lepiej szukaj nowego. Chyba że masz dużą wiedzę elektronika to można próbować.
    VDO- normalnie przekręć wskazówkę przy 220km powinien być opór.
  • #4
    roley
    Level 9  
    No niestety zegary któe mam to UN4. Mam śrenią wiedze elektronika, jakby ktoś poprowadził za ręke, to może bym sobie poradził, ale chyba trzeba będzie szukać nowego prędkościomierza. Jakby ktoś jednak miał jakiś ciekawy pomysł, to chętnie słucham, sprawdzę każdą ewentualność.
  • #5
    jarewa
    Level 31  
    Przekręć o te 30km. jeśli wskazówka będzie się blokować w niektórych miejscach trzeba będzie silniczek rozkręcać na czynniki pierwsze. Czyli odwinąć uzwojenie rozebrać złożyć i zawinąć uzwojenie jak było i skalibrować.

    Jeszcze powiedz z którego roku ten UN4?
  • #6
    goldwinger
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Odczepcie się od jakiś silniczków, nie to audi
  • #7
    jarewa
    Level 31  
    Ogólnie nie wiem jak to się nazywa fachowo. Ludzie mówią na to silniczek. Chodź budowa przypomina tylko silnik ( wirnik z magnesem stałym, a stojan to uzwojenie dwufazowe ) ogółem wskaźnik wychyłowy około 300st obrotu.

    Jak odnaleźć punkt prawdłowego położenia wskazówki prędkościomierza audi 80 1,9
  • #8
    roley
    Level 9  
    UN4 jest z 1992r próbowałem bawić się wskazówką jest lepiej oszukuje o jakieś 20 km/h tzn ja jade 60 prędkościomierz pokazuje 80 km/h wskazówka się nie zacina chodzi płynnie, ale nie wraca sama po zgaszeniu zapłonu na punkt wyjsciowy jak leciutko uderze w szybke liczników opada wtedy do punktu wyjścia. Myślałem, żeby taki rozłożony licznik postarać się podpiąć i włączyć nawigację, może przy pomocy drugiej osoby podczas jazdy, ustabilizować prędkość i wtedy nałożyć wskazówkę, na tę która pokazuje nawigacja, wiem pomysł lekko szalony, ale czy uważacie ze realny? Wracając do wskazówki to to iż nie wraca na punkt wyj ścia to chyba kwestia tego ze nie lezy w swoim punkcie bo na pewno nic jej nie blokuje chodzi naprawdę leciutko, a podczas jazdy płynnie, gdyby tylko zechciała mnie nie kłamać
  • #9
    roley
    Level 9  
    Przypomniałem sobie także o fakcie, że wiele osób przecież zakłada białe tarcze zatem ściąga wskazówke, może jest ktoś kto to robił i zaznaczył jej położenie, skoro jak już pisano UN4 ma ok 300 stopni obrotu to nie jest duzo zatem jak ktoś zaznaczył max wychylenie to i ja ustawie swoja wskazówke na max wychyleniu pod przez Was, coś kiedyś czytałem, że to mniej więcej ok 7,00 godz przyrównując do zegara
  • Helpful post
    #10
    jarewa
    Level 31  
    roley wrote:
    Przypomniałem sobie także o fakcie, że wiele osób przecież zakłada białe tarcze zatem ściąga wskazówke, może jest ktoś kto to robi


    Owszem robią ale tylko z licznikami VDO, bo one są rozbieralne.

    A skoro się zacina i po uderzeniu wraca to już nie ustawisz, magnes ociera o korpus, tylko rozbiórka cię czeka.

    Pytałem się o rocznik bo 94r jest inny. I nie jesteś sam, ja też sobie uwaliłem tak licznik, bo dużo poradników wcześniej nie mówiło o tym, że UN4 jest nie rozbieralny, bo to rzadkie zegary w tych autach. UN4 były tylko z obrotomierzem a VDO mieszane z zegarem.