Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Nadajnik odbiornik, na zasadzie interkomu, jak zrbić?

karolbosko 13 Oct 2011 10:51 1650 3
    karolbosko
    Level 9  
    Witam do głowy wpadł mi pewien pomysł lecz nie mam pojęcia odnośnie realizacji.

Chciałbym zrobić coś takiego:
    1- Nadajnik z mikrofonem (mikrofon mam od CCTV)
    2- Odbiornik z głośnikiem

Wszystko wydaje się banalne lecz... chodzi mi o to by zamontować takie cudo w samochodzie - wiem wiem CB ale na CB głosy się nachodzą trzeba nacisnąć by mówić - a mi chodzi o to żeby to było włączone podczas jazdy cały czas by można było rozmawiać jak przez interkomy - czyli można mówić i słyszeć na raz.

Chciałbym w ten sposób połączyć koło 3-4 autek.

Jestem zielony w tych sprawach dlatego pozostawiam Wam to do opracowania oraz możliwość wybrania częstotliwości części itp.
    tomekc796
    Level 12  
    Witam , najtańszym i w pełni legalnym rozwiązaniem był by chyba dla ciebie zakup radiotelefonów typu PMR (446MHz) , można kupić na popularnym serwisie aukcyjnym po kilkadziesiąt zł za parę.Samodzielne wykonywanie łącza radiowego może okazać się kosztowne i trzeba pamiętać że nielicencjonowana łączność radiowa (bez pozwoleń czy licencji) , może odbywać się tylko w pasmach 27MHz (CB) , lub 446MHz (PMR).
    Olek II
    Moderator
    karolbosko wrote:
    by można było rozmawiać jak przez interkomy - czyli można mówić i słyszeć na raz.

karolbosko wrote:

tomekc796 wrote:
    najtańszym i w pełni legalnym rozwiązaniem był by chyba dla ciebie zakup radiotelefonów typu PMR (446MHz)

Może kolega rozwinie tę myśl? Jak tanio zrobić łączność na zasadzie interkomu na PMR-ach na kilka samochodów, aby wszyscy się słyszeli?
    SP5ANJ
    R.I.P. Meritorious for the elektroda.pl
    karolbosko wrote:
    Chciałbym zrobić coś takiego:
    1- Nadajnik z mikrofonem (mikrofon mam od CCTV)
    2- Odbiornik z głośnikiem

Quote: