Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Fabia czujniki cofania - parktronic - nie działa

13 Paź 2011 20:50 24969 5
  • Poziom 10  
    Witam,

    W mojej skodzie fabii rocznik 2006 mam problem z asystentem cofania.
    Jest to najprostszy system bez wyświetlacza i innych dodatków działający na zasadzie zwykłego "pikania".
    Przy poprawnym działaniu po załączeniu pojawia się jedno krótkie ok. pół sekundowe piknięcie.
    Jednak od pewnego czasu system nie działa. Po załączeniu biegu pojawia się jedno dłuższe piknięcie ok. 2-3s.
    Dostałem się do centralki układu - moduł VDO 6Y6 919 283 A. Do modułu podłączone są dwie złączki - jedna z czujników druga z zasilania i sterowania. Po odłączeniu wiązki z czujników również przy załączeniu wstecznego pojawia się ten sam sygnał - 2-3s piknięcie.
    Co oznacza to ok. 2-3s piknięcie? Miał ktoś podobną przypadłość? Czy to wina czujników czy modułu?
    W załączniku dodatkowo kody błędów ale niestety dla odczytów z VAG. Może komuś się przyda.
    Z góry dzięki za pomoc.

    Pozdrawiam,
  • Pomocny post
    Poziom 27  
    Musisz zrobic dignostyke VAG,masz uszkodzony którys czujnik diagnoza pokaze,pozdr.
  • Poziom 10  
    Witam!

    Problem rozwiązany...kolega 15darekvw miał poniekąd rację...
    Co się okazało:
    Istotnie po podłączeniu samochodu pod VAG 4,9 wyskoczył błąd "przerwa lub zwarcie do masy - czujnik lewy" jednak sam czujnik był dobry.
    Problem wystąpił w przewodach pomiędzy centralką (umieszczoną w bagażniku) a przewodami doprowadzonymi do czujnika. Tyle w skrócie.
    Przebieg naprawy był następujący:
    1. Podłączenie kompa
    2. Wykrycie w który czujnik szwankuje
    3. Zdjęcie lewej strony obicia bagażnika aby dostać się do centralki układu parkowania.
    4. Zdjęcie tylnego zderzaka (pod lampami są 2x torxy, jak również przy nadkolu 4szt. i od spodu 2 szt. Czyli łącznie na 2 strony auta 16 sztuk ...było czym kręcić)
    5. Przepięcie kostek czujników np. lewy środkowy z lewym skrajnym i sprawdzenie błędów w kompie => jeżeli nadal wyskakuje ten sam błąd to uszkodzona wiązka przewodów.
    6. Naprawa wiązki...i tutaj był mały problem. Ja wykonałem to w następujący sposób:
    - sprawdziłem czy są przejścia na przewodach między kostką przy centralce oraz kostką(odpowiednie przewody są oznaczone kolorami) przy czujniku...na jednym przewodzie nie było przejścia.
    - odwinąłem izolację i delikatnie naciąłem przewód w około połowie długości i sprawdzałem czy jest przejście między tym miejscem a centralką. Jeżeli było to sprawdzałem przejście między nacięciem a kostką przy czujniku. Jak nie było to nacinałem w połowie następnego odcinka (lub punktach charakterystycznych - widać wadliwe miejsca na wiązce) i sprawdzałem czy jest i tak pare razy aż trafiłem. Przewód faktycznie był dojechany i przerwany więc uciąłem po ok 2-3 cm z każdej strony w wadliwym miejscu i zalutowałem. Profilaktycznie zrobiłem to samo w tym miejscu na "dobrych" przewodach. Zapomniałem dodać, że do czujnika dochodzi 3 przewody.
    Potem wszystko należy zaizolować i owinąć całą wiązkę porządną izolacją.
    Kasujemy na kompie błędy i sprawdzamy czy całość działa.
    Skręcamy klocki z powrotem i cieszymy się że wszystko gra.
    Mi zabawa zajęła ok 3h bo przyjechałem odebrać żonę od fryzjera 1,5h godziny spóźniony ;) (troche się piekliła ale co miałem zrobić jak pół samochodu było w puzzlach ;)

    Mam nadzieję, że rozwiązanie przyda się forumowiczom,
    Jeżeli ktoś chce coś dodać to pozostawiam jeszcze temat otwarty...
    Pozdrawiam
  • Poziom 10  
    masz schemat gotowy?
  • Poziom 12  
    Minęło trochę czasu a problem w Skodach ciągle się powtarza. W moim przypadku jest problem w Skodzie Roomster. Z tego co opisałeś to dokładnie takie same objawy więc na pewno skorzystam z tego postu.
  • Poziom 10  
    Wtedy auto miało 6 lat. Kolega miał taką samą fabie, ten sam rocznik i miał ten sam problem. Z tego co pamiętam to przewody leżą na półce dolnej zderzaka. Jak tam dostanie się woda to poprostu leżą w wodzie. Pewnie stąd uszkodzenie.
    ps. W mojej Fabi po tym zabiegu do dzisiaj wszysko jest ok i czujniki działają bez zarzutu :)