Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Płytka testowa by Krychol rc na ATtiny2313 i ATmega16/32

Krychol rc 13 Paź 2011 23:57 14906 40
  • Płytka testowa by Krychol rc na ATtiny2313 i ATmega16/32

Witam.
    Chciałbym zaprezentować płytkę testową mojego projektu.
    Służy ona do testowania układów na ATtiny2313 lub ATmega16/32.
    Jestem początkującym w dziedzinie pisania programów w BASCOM, więc postanowiłem zrobić płytkę testową, która spełniałaby moje wymagania.

Główne cele:

-wyświetlacz LCD 2x16
    -port RS-232 na płytce
    -gniazdo zasilające DC a nie ARK
    -złącze KANDA a nie listwa goldpinów w jednym rzędzie
    -ATtiny2313 i jakaś większa ATmega16/32 (kupiłem 32)
    -klawiatura 4x4
    -5 klawiszy zwieranych do masy
    -dioda bądź diody RGB
    -wyświetlacz 7-segmentowy nieprzykryty LCD-kiem

Ogólnie jestem zadowolony z tej konstrukcji, gdyż spełnia moje wymagania i można dość dużo na niej przetestować.
    Dodatkami w osobnych modułach są: czytnik slot do kart SD oraz wyświetlacz LS020 z Siemensa CX65.

Podczas projektowania płytka była wielokrotnie przeglądana w celu wyeliminowania błędów, lecz jak wiadomo ostateczne błędy wychodzą dopiero w praniu, stąd ten bałagan w okolicach wyświetlaczy segmentowych.
    Całość programuję programatorem pod COM, lecz gdy korzystam z portu RS-232 na płytce testowej muszę co chwilę przełączać pomiędzy programatorem podczas wgrywania programu a płytką, więc w trakcie budowy jest znany programator USBasp.
    Zamieszczam wzór ścieżek oraz widok montowania elementów dla tych, którzy chcieliby tą płytkę wykonać, schematu do niej nie posiadam, gdyż uważam, że jest on zbędny.

Koszty:

-LCD 2x16 - 19zł
    -LCD LS020 - miałem
    -wyświetlacze segmentowe - miałem
    -ATtiny2313 - 10zł
    -ATmega32 - 22zł
    -diody RGB - 3zł
    -micro Switche - 7zł
    -DS18B20 - 6zł
    -goldpiny na zworki 100szt - 10zł