Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa PolandTexa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ecas WABCO - Kalibracja czujników położenia

14 Paź 2011 19:38 10212 14
  • Poziom 14  
    Wymieniałem czujnik położenia WABCO 441 050 008 0 .
    Podobno po każdej wymianie takiego czujnika powinno kalibrować go?
    Czemu służy takie kalibrowanie?
    Czy jeśli założyłem nowy czujnik w tej samej pozycji to też musze go wykalibrowac?
    Czy obędzie sie bez sprzętu diagnostycznego?
  • Texa PolandTexa Poland
  • Użytkownik usunął konto  
  • Specjalista - DAF Trucks
    Tak, trzeba wykonać kalibrowanie. Kalibrujesz system ECAS pod nowy czyjnik, ale nie kalibujesz samego czujnika.Nie wiem czy mnie dobrze rozumiesz.Czujnik to tylko potencjometr, którego rezystancja jest zależna od kąta wychylenia ramienia.tak więc czujnika już nie da sie jako takiego kalibrować.
    Kalibrujesz komputer ECAS pod wskazania czujnika.Chodzi o to, żeby poprzez kalibrowanie "nauczyć" komputer jaka rezystancja czujnika odpowiada wysokości neutralnej pojazdu oraz i niekiedy maxymalna wysokość pojazdu.Teoretycznie każdy czujnik jest taki sam, ma taki sam potencjometr.Ale to tylko teoria, bowiem mają one różne położenia ramienia dla danej rezystancji (minimalnie-ale mają). I po to kalibrujesz system.Uczysz ECAS ECU nowej rezystancji dla wysokości neutralnej samochodu.
    Piszesz, że zmieniłeś czujnik i według ciebie zamontowałeś go w tą samą pozycję.fakt, ale nie wiesz jaki sygnał wysyła on dla tej pozycji, a jaki wysyłał stary czujnik.Po to jest właśnie kalibracja.
    Obawiam się, że bez sprzętu diagnostycznego się nie obędzie.
  • Poziom 30  
    witam Panowie a w jakim pojeżdzie wymieniłeś owy czujnik poziomu jeśli jest to scania serii cztery to obejdzie się bez sprzętu diagnostycznego taka kalibracja nie wiem jak erka jeszcze nie studiowałem tego w nich
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 14  
    wymieniałem go w autobusie.
    Troszke o tym czytałem jesli w ciezarówce jest tzw. pilot to za pomoca tego pilota mozna skalibrować. Ponoć da sie bez kompa, tylko trzeba linie diagnostyczna K zwierać do masy i przeprowadzic odpowiednią całą procedurę
  • Specjalista - DAF Trucks
    musisz przede wszystkim wiedzieć, jaka jest wysokość między mostem a odbojnikiem zawieszenia, która to jest w danych regulacyjnych auta, a stanowi ona dystans wysokości neutralnej dla której robisz kalibrację ( bez względu jaką metodą robisz kalibrację).
    W DAFie wyglada to tak: Podnosisz trochę zawieszenie na miechach na tyle, żebyś mógł wsunąć kostki o wysokości 90mm pomiędzy płytkę oporową mostu a odbojnikiem.Obniżasz zawieszenie na miechach dopóki rama nie "siądzie" na kostkach.Wiadomo w tedy, że dystans między mostem a odbojnikiem ma równe 90mm. Przy takiej procedurze siodło jest na standartowej wysokośći od ziemi ( w przypadku ciągników siodłowych). Używając komputera, wchodzisz w ECAS, dalej w funkcję, dalej w kalibrację, a potem w kalibrację czujników. Wciskasz kalibruj.Następnie programuj (czyli zapamiętaj) i z głowy.czasami zanim wciśniesz programuj Na ekranie pojawia się komunikat o tym, że należy tez ustawić zawieszenie w górnej pozycji, którą zapamięta jako maksymalną; też trzeba wówczas nacisnąć kalibruj, i dopiero wtedy programuj.
    Dla autobusu z podwoziem DAFa (czyli BOVA) jest podobnie.
    Ponieważ w DAFie ECAS jest oczywiście Wabco, przypuszczam, że technologia będzie podobna dla innych marek, w której też jest ECAS firmy Wabco.Wszystko zależy od generacji systemu.
  • Poziom 14  
    OK. dzięki krisbrumm dużo mi podpowiedziałeś.
    Sprytna ta sztuczka z tymi klokami.

    Wiem że muszę wykalibrować poziom minimalny (całkowicie spuszczone powietrze z miechów)

    Poziom normalny (tak jak opisywałeś podkładając klocki)

    Poziom maksymalny podobnie.


    Może jestem dociekliwy, jak będzie zachowywać się auto bez wykalibrowania np. przedniego czujnika położenia?
  • Specjalista - DAF Trucks
    moze troche "tanczyc" przy wláczonym zaplonie
  • Użytkownik usunął konto  
  • Specjalista - DAF Trucks
    Sorki, kolega Reno-max ma jak najbardziej rację.To jest czujnik indukcyjny, a nie opornościowy.
  • Poziom 14  
    Tak dociekliwy jestem, ponieważ autobus podczas jazdy samoczynnie lubi sie z jednej strony podnieść raz lewa , a innm prawa strona. Po wciśnięciu klawisza poziomującego wraca wszystko do normy.

    Dodam, że kontrolka od błędów w tym momencie się nie zapala i w układzie nie występują żadne błędy
  • Poziom 3  
    Witam szwagier udało ci się skalibrować te wysokość ?
  • Poziom 23  
    Prawdopodobnie masz ubytek powietrza na zaworze lub poduszka h i dlatego co jakiś czas się podnosi
  • Poziom 14  
    U mnie okazało że po odłączeniu informcji o predkości uspokoił się z poziomowaniem. Ale przyczyna może być inna w głównym zaworze są podkładki które się wyrabiają i też takie żeczy mogą się dziać. Albo luzy w zawieszeniu tam gdzie przymocowany jest czujnik poziomujący
  • Poziom 3  
    To od sterownika ecas dołączyłeś informacje od prędkość ?

    Dodano po 10 [godziny] 10 [minuty]:

    To od sterownika jakiś kabel odlaczyles żeby sterownik nie widział prędkość ?