Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak wykonać hydrauliczny napęd WOM.

15 Paź 2011 07:44 8241 9
  • Poziom 8  
    Witam forumowiczów,
    Przymierzam się do wykaszania podmokłych łąk przy użyciu wojskowej lekkiej amfibii volvo BV 202.
    Posiada on pompę hydrauliczną do skręcania (łamania się).
    Chciałbym z przodu zamontować TUZ i WOM do napędu kosiarki czołowej.
    Niepokoi mnie czy z pompy zamontowanej w tym urządzeniu da się to wszystko pociągnąć : TUZ do 1000 kg i WOM 540 obr/min. Ciśnienie na pompie ok 85 bar.
    Proszę o sugestie skonstruowania takiego systemu, nie przewiduję raczej napędu mechanicznego z silnika, jest to silnik benzynowy o mocy ok 90 KM
    Pozdrawiam
    Marcin Grzegorzek
  • Poziom 33  
    Potrzebna była by jeszcze wydajność litrowa tej pompy ale obawiam sie ze i cisnienie jest za male i wydajnośc...Chyba że przed 85 zapomniałes napisac jedynke.Generalnie jezeli ten sprzet nie ma fabrycznych złączek do podłączenia urzadzen hydraulicznych to raczej bez dodatkowej pompy sie nie obejdzie.
    Moze w skrzyni biegów jest dekielek na miejscu którego mozna zamontowac dodatkowa pompe(jak w ciężarówkach).
  • Poziom 8  
    Oryginalna pompa ma naped ze skrzyni przez pasek. Można ją zamienić na mocniejszą, która zasilałaby sterowanie ( w oryginale hydraulika służy do skręcania, łamie dwa segmenty pojazdu ) oraz WOM i TUZ. Jak powinien taki system wygladać, aby nie zakłócać układu kierowniczego? A moze zastosować dwa osobne układy z dwiema pompami?
    Pozd
    Marcin
  • Pomocny post
    Poziom 33  
    Nie wiem czy dobrze rozumiem . Teraz hydraulika napedza tylko skret a wom i tuz zamierzasz zamontowac.(jak w pierwszym poscie). Wtedy nic nie zrobisz z ta pompą bo do sterowania wykorzystane jest niskie cisnienie a do tuza i womu potrzebujesz wysokiego(ok160).
    W ostatnim poscie piszez ze hydraulika słuzy do kierowania,wom-u i tuz-z.
    W takim wypadku musiałaby tam byc pompa dwusekcyjna lub tandem.Jedna sekcja słuzy do sterowania ( jakies 60-80 bar) a druga do obslugi tuza i wom-u (silnik hydrauliczny)(ok 160> i przepływ pow.80 litrow na min.
    Jesli nie ma najprosciej zamontowac drugą pompe . Przy napedzie paskami nie powinno byc z tym problemu.Z wyjatkiem tego ze potrzebne by byly przy tej mocy trzy i to co najmnmiej B llub C
  • Poziom 8  
    A jedna pompa i rozdzielacz hydrauliczny?
  • Poziom 33  
    Ze wzgledu na potrzebne różne cisnienienia ,trudne do zrealizowania.
  • Poziom 21  
    srokosz napisał:
    A jedna pompa i rozdzielacz hydrauliczny?

    Może coś takiego jak jest w Bizonie Z056 gdzie występuje element odgałęziający hydraulikę na układ kierowania i zapewniający tam stały przepływ, a reszta wydajności pompy jest do wykorzystania przez pozostałe elementy. Nie zmienia to faktu, że pompę musisz założyć większą, upewniając się, że mechanika wytrzyma zwiększone obciążenie.
  • Poziom 8  
    Silnik 1,8 benzyna ok 90 KM,skrzynia 4 biegowa z reduktorem. Przystosowany do przewozu 1000 kg w naprawdę ciężkim terenie, (nawet pływa,), więc na podmokłej łące z kosiarką bijakową do 1,8 szer (do 400kg) powinien sobie poradzić. Swoją drogą ciekawe jakie jest rzeczywiste zapotrzebowanie na moc takiej kosiarki, bo głównie mówi się o mocy ciągnika który ma to obsługiwać, a nie o mocy/momencie na wałku.
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    Możesz przyjąć, że zaptrzebowanie na moc tej kosiarki wynosi 0,5-0,75 mocy ciągnika do niej dedykowanego. Ciągniki mogą całą moc silnika przekazać na WOM, jednak część tej mocy potrzebne jest do jazdy, więc nie można danym ciągnikiem napędzać maszyny o zapotrzebowaniu mocy równym mocy silnika (chyba, że jest to maszyna stacjonarna). Co do Twojego rozwiązania, to zamontowałbym jeszcze jedną pompę dwusekcyjną, której jedna sekcja o wydajności powiedzmy 20-30 l/min i ciśnieniu 160-180 bar zasilałby TUZ, a druga sekcja o wydajności minimum 50 l.min i ciśnieniu 200 bar do napędu WOM. Pompę to sterowania zostaw oryginalną tak jak jest.
  • Poziom 8  
    Witam ponownie,
    A może by tak postawić osobny silnik (od c-330 lub minikoparki) napedzający pompę hydrauliczną do obsługi WOM i TUZ?
    Jest na to miejsce.