Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Na co uważać przy zakupie opla merivy

IWKA1176 15 Paź 2011 10:43 4639 6
  • #1 15 Paź 2011 10:43
    IWKA1176
    Poziom 9  

    Witam!Mam mam możliwość zakupu Opla Merivy 1.7 cdti 105KM z silnikiem Isuzu z 2005r.Samochód ma przebieg 160000tyś km.Na co być uczulonym przy oględzinach przed kupnem?Podobno silniki diesla Isuzu mało palą i są bardzo żywotne?

    0 6
  • Pomocny post
    #2 15 Paź 2011 12:59
    D214d3k
    Poziom 39  

    Ustalić kiedy był wymieniany rozrząd bez marudzenia, że to drogi gips bo okłamie, że tydzień temu (najlepiej po zapłaceniu). Podobnie z olejem kiedy i jaki. Stały słaby punkt Opla rdza tylnych błotników. I zacznij uważać na boczny wiatr.

    0
  • #3 16 Paź 2011 10:15
    IWKA1176
    Poziom 9  

    Samochód ma przebieg 160 tyś.,według dokumentów miał wymieniany rozrząd przy 140 tyś?.Oglądałem go na zdjęciach,rozmawiałem z obecnym właścicielem.Według niego w trasie pali 5.2l ropy, na miejscu 6l.

    0
  • #4 16 Paź 2011 15:52
    D214d3k
    Poziom 39  

    Przy delikatnej jeździe czyli toczeniu się a w praktyce moje SDI 68 koni pali więcej bo trzeba go bujnąć, trzeba wyprzedzić marudę a potem jeszcze odjechać bo wyprzedzony maruda zazwyczaj tuż po wyprzedzeniu przypomina sobie, że musi się śpieszyć. Ale nie ulega wątpliwości, że to oszczędny, trwały silnik i nie tylko toczyć przy jego pomocy się można a wszystko zależnie od tego co aktualnie się da. Młodzi kierowcy męczą się w benzyniakach a tu rusza i jedzie bez gazu jak ruszy można dodać :).

    0
  • #5 16 Paź 2011 18:56
    IWKA1176
    Poziom 9  

    Czyżbyś się znał na Merivach?Warta jest zakupu, z tym silnikiem?

    0
  • Pomocny post
    #6 22 Paź 2011 19:53
    Adalberd
    Poziom 13  

    jeżeli przebieg prawdziwy to bierz...Wejdź pod auto (potrzebny kanał) i sprawdź czy nie sączy się nigdzie ropa z okolic pompy, w tych silnikach jak i w poprzednich 1.7 DTI zastosowano pompy DENSO
    Mają one nieszczęsny zawór TCV regulujący kąt wtrysku, bardzo często przecieka wtyczka na tym zaworku i leci ropka na sterownik pompy...co nie zauważone i nie leczone kończy się uszkodzeniem sterownika pompy...Padające sterowniki pompy to też częsta usterka tych silników ale podejrzewam, że z dużymi przebiegami, najczęściej to popękane ścieżki elektroniki, naprawa sterownika 250 zł na allegro, albo znajomy elektronik za 4 piwka...Ogólnie bardzo dobre silniki. Jeżeli jest zadbany to będzie długo służył. Spalanie w mieście 6 jest osiągalne jeżeli nie robisz krótkich odcinków typu 5 km i stop itp. raczej w mieście spodziewał bym się 7 litrów.
    Diesel w końcu dłużej się nagrzewa. W trasie 5.2 jak najbardziej realny wynik.

    0
  • Pomocny post
    #7 22 Paź 2011 20:50
    D214d3k
    Poziom 39  

    Koleżanka z pracy ma Corsę z dieslem Isuzu. Ten silnik naprawdę wiele wybacza i przypomina o sobie jedynie radosnym parkotaniem. Mówi, że nie wymieniła by go na żadnego benzyniaka a tym bardziej na zagazowanego nawet kiedy olej będzie złotówkę droższa od benzyny.
    Stary kierowca powiedział mi kiedy nabyłem diesla, że jedna prosta zasada zaoszczędzi mi kłopotów a silnik przeżyje budę i będzie chciał drugą. Wystarczy dać mu się rozgrzać bez gonienia 3 minutki. Tłumaczył mi, że nawet słychać kiedy silnik jest już gotowy do poganiania ale mi chyba słoń nadepnął na ucho. Do zasady się stosuję. Nie znaczy, że trzeba stać i czekać można jechać tylko na ile się da spokojnie.

    0