Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BMW E46 330ci pompa doładowująca DSC działa cały czas

Dawidos20 16 Paź 2011 00:08 7092 17
  • #1 16 Paź 2011 00:08
    Dawidos20
    Poziom 16  

    Witam ! Panowie mam problem z E46 330ci , dokładnie chodzi o system DSC . Problem polega na tym że pompa doładowująca (pompa wstępnego ciśnienia ) działa cały czas i przez co blokuje hamulce . Nawet gdy wyłączę zapłon to pompa cały czas pompuje . Na zegarach mam błąd DSC i hamulec zapalony . Zapala się również abs gdy wciskam pedał hamulca (w sumie się z nim siłuję ) . Gdy odepnę pompę doładowującą , hamulce działają normalnie , nawet ABS , ale palą się błędy DSC . Wszystko powstało gdy wymieniałem przewody hamulcowe . Wymieniłem je i odpowietrzyłem na zgaszonym aucie , od strony przewodów wszystko jest na pewno ok. . Gdy je odpowietrzyłem było ok. , auto zapaliłem i też było ok. Problem powstał na drugi dzień gdy dolałem płynu hamulcowego bo był na minimum (ale był) . W programie INPA mam jedyny błąd " 177 preload pump electrical failure " . Błąd nawet po wykasowaniu pojawia się odrazu , nie ważne czy pompa doładowująca jest podłączona(podłaczona zawsze odrazu działa ) czy nie . Mógłby mi ktoś sprawdzić czy zasilanie na pompe jest cały czas i czy sama wie kiedy ma się właczyć ? Cały czas mam 12V na stykach i pompa działa , nie wiem czy pompa ABS ma uszkodzony sterownik czy co jest grane . najbardziej interesuje zasada działania tej pompy doładowującej DSC i co ja konkretnie i kiedy załącze , nigdzie nic nie moge znaleść . Jeżeli by się okazło że do pompy dochodzi cały czas napięcie a ona sama wie kiedy się właczyć to by znaczyło że mam ją uszkodzoną . Dziś rozebrałem cały ukłąd , sprawdziłem dwa razy i jest ok . Znów odpowietrzanie itp i niestety ale pompa cały czas chodzi tak że padału hamulca nie idzie wdusić bo się w tedy siłuje z pompą doładowującą . Niechce tez kupowac w ciemno sterownika abs i / lub pompy doładowu

    0 17
  • #2 19 Paź 2011 23:02
    kovii
    Poziom 10  

    Odpowietrzanie na zgaszonym aucie zarowno jak i to że było mało płynu chyba raczej nie wpłynelo na twoja usterke! Mam takie dwa pytania : Jak odepniesz pompe to jakim cudem działa ci ABS? drugie: Bład DSC i hamulca jest zapalony na czerwono? czy zólto?
    Zaczał bym od sprawdzenia czujników ABS,bezpieczniki i przekażnik w najgorszym wypadku wymiana pompy DSC lub modulu!

    0
  • #3 20 Paź 2011 08:42
    Dawidos20
    Poziom 16  

    dpowietrzałem też na zapalonym , pzekaźniki , instalacja i bezpieczniki sprawdzone , a pompa abs i pompa doładowująca dsc to dwie rozne czesci . Trojkar zolto reczny na czerwono , bledow abs brak na kompie , jedyny blad to pompa doladowujaca , mysle ze moge miec uszkdzony sterownik w pompie abs (w niej jest przekaźnik od pompy doładowującej )

    0
  • #4 20 Paź 2011 16:39
    kovii
    Poziom 10  

    Dawidos20 napisał:
    najbardziej interesuje zasada działania tej pompy doładowującej DSC i co ja konkretnie i kiedy załącze , nigdzie nic nie moge znaleść .


    Uklad/pompa wlacza sie w momencie rozpoznania nie równego stanu jazdy jak podsterowność czy nadsterowność optymalizując stabilność jazdy,ograniczając moc silnika i uruchamiając hamulce poszczegolnych kół.
    Dwie świecace diody u ciebie sygnalizują uszkodzenie DSC,DBC i ADB ,tak więc cofam pytanie co do działajacego ABS sugerowałęm sie systemem o podobnym działaniu ASC+T lecz jak widze zupelnie innym rozwiazaniu technologicznym!

    Cytat:
    Znów odpowietrzanie itp i niestety ale pompa cały czas chodzi tak że padału hamulca nie idzie wdusić bo się w tedy siłuje z pompą doładowującą


    Jak cały czas chodzi? nawet przy zgaszonym silniku?
    "nie idzie wdusic" czyli wcisnac? i jak sie siłujesz z pompa?

    Troszke wiecej szczególów ,wtedy sprobuje u siebie wypiąc i porownać,co u mnie sie bedzie działo,jak bedzie reagowal pedał hamulca itd

    0
  • #5 20 Paź 2011 17:03
    Dawidos20
    Poziom 16  

    kovii napisał:
    Dawidos20 napisał:
    najbardziej interesuje zasada działania tej pompy doładowującej DSC i co ja konkretnie i kiedy załącze , nigdzie nic nie moge znaleść .


    Uklad/pompa wlacza sie w momencie rozpoznania nie równego stanu jazdy jak podsterowność czy nadsterowność optymalizując stabilność jazdy,ograniczając moc silnika i uruchamiając hamulce poszczegolnych kół.
    Dwie świecace diody u ciebie sygnalizują uszkodzenie DSC,DBC i ADB ,tak więc cofam pytanie co do działajacego ABS sugerowałęm sie systemem o podobnym działaniu ASC+T lecz jak widze zupelnie innym rozwiazaniu technologicznym!

    Cytat:
    Znów odpowietrzanie itp i niestety ale pompa cały czas chodzi tak że padału hamulca nie idzie wdusić bo się w tedy siłuje z pompą doładowującą


    Jak cały czas chodzi? nawet przy zgaszonym silniku?
    "nie idzie wdusic" czyli wcisnac? i jak sie siłujesz z pompa?

    Troszke wiecej szczególów ,wtedy sprobuje u siebie wypiąc i porownać,co u mnie sie bedzie działo,jak bedzie reagowal pedał hamulca itd
    No dokłądnie pompa działa nawet jak wyłącze silnik i zapłon . Pompuje cały czas płyn przez co jak nacisne pedał to pompa doładowująca jęczy bo za duże ciśnienie jest . Mnie interesuje czy do pompy doładowującej dochodzi cały czas napięcie 12v i ona sama wie kiedy się właczyć . Bo jeżeli tak to mam ją uszkodzoną , jeżeli napiecie pojawia się w tedy kiedy ma działać pompa to uszkodzony mam sterownik który jest przy pompie absu

    0
  • #6 20 Paź 2011 17:10
    kovii
    Poziom 10  

    czyli-napiecie na niej masz nawet wtedy kiedy masz wyłaczone auto! jak tylko znajde jakis miernik to pojde na to zerknac ! kiedy ci sie to zaczelo dziac? wcześniej było wszystko ok a po wymianie plynu to zaczeło sie robic?

    1
  • #7 20 Paź 2011 17:43
    Dawidos20
    Poziom 16  

    kovii napisał:
    czyli-napiecie na niej masz nawet wtedy kiedy masz wyłaczone auto! jak tylko znajde jakis miernik to pojde na to zerknac ! kiedy ci sie to zaczelo dziac? wcześniej było wszystko ok a po wymianie plynu to zaczeło sie robic?
    No dokładnie napięcie na pompie mam cały czas od czasu podpięcia klemy akumulatora . Na pompie doładowującej masz tylko jedna kostke i dwa piny na których ja mam 12V jeżeli byłbyś miły i mi sprawdził czy masz napięcie to ułatwi mi to diagnoze

    0
  • #8 20 Paź 2011 18:21
    kovii
    Poziom 10  

    ja mam ASC ale jak dobrze pamietam budowa podobna i umiejscowienie kolo podszybia od strony kierowcy też , jesli by sie okazalo inaczej to sprawdze u znajomego ktory ma DSC!
    Nie powiedziales mi jednego-jezdziles wczesniej tym autem i nic ci sie nie działo ?czy poprostu wymieniales cos i od tego czasu tak masz?

    0
  • #9 21 Paź 2011 00:59
    Dawidos20
    Poziom 16  

    kovii napisał:
    ja mam ASC ale jak dobrze pamietam budowa podobna i umiejscowienie kolo podszybia od strony kierowcy też , jesli by sie okazalo inaczej to sprawdze u znajomego ktory ma DSC!
    Nie powiedziales mi jednego-jezdziles wczesniej tym autem i nic ci sie nie działo ?czy poprostu wymieniales cos i od tego czasu tak masz?


    ASC niema pompy doładowującej DSC , wymieniałem przewody hamulcowe

    0
  • #10 21 Lis 2011 22:13
    mk-tronic
    Poziom 17  

    Witam,kolego dawidos20 jak rozwiązałeś problem, mam podobny z tym że u mnie działa cały czas pompa abs przez co rozładowuje mi aku, szukam schematu instalacji dsc do e65 06r. jeśli ktoś posiada to bardzo proszę.

    0
  • #11 22 Lis 2011 20:39
    Dawidos20
    Poziom 16  

    mk-tronic napisał:
    Witam,kolego dawidos20 jak rozwiązałeś problem, mam podobny z tym że u mnie działa cały czas pompa abs przez co rozładowuje mi aku, szukam schematu instalacji dsc do e65 06r. jeśli ktoś posiada to bardzo proszę.


    Niestety narazie nie rozwiązałem , mam odłaczoną pompe w przyszłym tygodniu postaram się wymienić pompe doładowującą a jak to nie pomoże to nową pompe absu

    0
  • #12 23 Lis 2011 08:19
    mk-tronic
    Poziom 17  

    a masz może schemat skąd zasilana jest pompa wspomagająca ? u mnie na razie okazał sie uszkodzony sterownik na agregacie,spalone tranzystory.szukam drugiego.

    0
  • #14 21 Gru 2011 15:22
    qbass
    Poziom 9  

    Jakieś postępy?
    Mam jeszcze jedno pytanie. Czy pompa wstępna pracuje jednostajnie i głośno, czy raczej cicho? Mam również problem w tym temacie i wydaje mi się, że moja się zacina/zaciera...

    0
  • #15 23 Gru 2011 22:10
    Dawidos20
    Poziom 16  

    Żadnych postępów . Musze to teraz zrobić , ale napewno to pompa ABS lub Doładowująca . U mnie działa cały czas , nawet jak zapłon wyłączę .

    0
  • #16 29 Gru 2011 00:52
    Dawidos20
    Poziom 16  

    Podejżewam u siebie zwarcie na tranzystorze sterujacym pracą pompy doładowującej . Niestety niezbyt idzie się dobrać do sterownika ABSu . Ma ktoś sposób jak otworzyć to nie uszkadzając obudowy ?

    2
  • #17 01 Sty 2012 19:12
    Dawidos20
    Poziom 16  

    Jest postęp , okazało się że pompa doładowująca może się załączyc dopiero gdy jest odpowiedni poziom w zbiorniczku wyrównwczym . Stąd powstał problem po dolaniu płynu . Sterownik rozebrałem i wszystko wygląda na ok . Puki co uszkodzony mam jeden czujnik doładowania dsc który mi się uszkodził w czasie prób naprawy . Pompa też ładuje ciśnienie po naciśnieciu pedału hamulca . Muszę sprawdzić czy czujnik przy pedale jest ok tak samo ten przy zbiorniczku . Jest z tym troche roboty ale obiecuje że napisze co było nie tak . Mile też jak by mi ktoś sprawdził czy do tej pompy dochodzi napięcie cały czas .

    1
  • #18 20 Sty 2012 12:08
    Dawidos20
    Poziom 16  

    Auto naprawione :) okazało się że uszkodzone są dwa tranzystory N-Mostfet sterujące pompą w sterowniku , miały po prostu zwarcie . Po wymianie wszystko działa i jest ok :)

    1