Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Astra Classic 1.4 60KM - za zimny silnik

smoker 16 Paź 2011 08:28 3456 15
  • #1 16 Paź 2011 08:28
    smoker
    Poziom 18  

    Witam! Kupiłem kilka dni temu Astrę Classic 2001 rok. Wszystko a aucie jest w idealnym stanie, zauważyłem jednak jeden mankament. W trasie temperatura silnika spada prawie to niebieskiej kreski - stąd obawiam się wyszło wysokie spalanie 10,5 l LPG (pół na pół miasto i trasa). W mieście jest OK, tzn. temperatura oscyluje około środka skali, wentylator załącza się i wyłącza kiedy potrzeba. Po wyjechaniu na trasę temperatura spada. Na dworze było około 8-10 °C kiedy zauważyłem to zjawisko. Co może być winą takiego zachowania? Pamiętam, ze moja ś.p. Nexia miała jakiś zawór, który nie puszczał obiegu wody na chłodnicę dopóki silnik nie nagrzał się do tych 90*C.
    Swoją droga, ile powinna palić Astra z tym silnikiem? Nexia DOHC mi brała te 10,5l LPG jak katowałem silnik do 5 tys. obrotów...

    0 15
  • Pomocny post
    #2 16 Paź 2011 08:36
    niewiem1979
    Poziom 20  

    Sprawdź termostat .

    0
  • Pomocny post
    #3 16 Paź 2011 09:03
    saper190
    Poziom 15  

    Tym "zaworem" kieruje termostat.
    Wymień termostat i będzie z powrotem trzymał temperaturę.

    0
  • #4 16 Paź 2011 09:19
    smoker
    Poziom 18  

    Ok, dzięki za pomoc. Tak czy inaczej chciałem wymienić rozrząd bo auto ma 97kkm i czas najwyższy na to to przy okazji wymieni się termostat.
    Swoją droga, czy doraźnie na kilka dni mogę wsadzić kawałek kartonu za połówkę chłodnicy, czy lepiej nie kombinować? Czy za niska temperatura faktycznie może powodować wyższe spalanie? Auto podobno brało 10l LPG po mieście i 8l w trasie nad morze w upały przy prędkościach około 120-130 km/h.

    0
  • #5 16 Paź 2011 09:34
    niewiem1979
    Poziom 20  

    Wymiana termostatu to 10 minut roboty tyle co docięcie i przymocowanie kartonu. Koszt ok 20zł.

    0
  • #6 16 Paź 2011 09:52
    smoker
    Poziom 18  

    Gdyby nie to, ze trzeba rozbierać rozrząd to bym to zrobił sam. Boję się że nie poradzę sobie z ustawieniem albo okaże się, że są potrzebne jakieś specyficzne narzędzia, dlatego wolę z tym jechać do mechanika.

    0
  • #7 16 Paź 2011 10:49
    niewiem1979
    Poziom 20  

    Kolego termostat niema nic wspólnego z rozrządem .Śmiało możesz wykręcić termostat i wstawić nowy.

    0
  • #8 16 Paź 2011 11:00
    smoker
    Poziom 18  

    Według książki "sam naprawiam" trzeba ściągnąć obudowę paska, a co za tym idzie pasek i koło...
    Treść akapitu:
    Wymontowanie
    (silniki 8-zaworowe 1,4 i 1,6 dm3)
    • Spuścić ciecz chłodzącą.
    • Wymontować pasek zębaty, patrz rozdział
    „Wymontowanie i zamontowanie paska zębatego".
    • Odkręcić pokrywę obudowy wałka rozrządu,
    koło zębate wałka rozrządu oraz tylną osłonę
    paska zębatego, patrz rozdział „Wymontowa
    nie i zamontowanie głowicy".
    • Odkręcić obudowę termostatu i wyjąć ter
    mostat (patrz rys. D 0925). Termostat znajduje
    się z boku przy głowicy, poniżej koła zębatego
    wałka rozrządu.
    • Sprawdzić termostat i ewentualnie wymienić.

    0
  • #9 16 Paź 2011 11:07
    niewiem1979
    Poziom 20  

    Jeżeli w twojej astrze termostat tam jest to rzeczywiście niech zrobi to mechanik.Zwykle termostaty są w łatwiej dostępnych miejscach.

    0
  • #10 16 Paź 2011 11:09
    smoker
    Poziom 18  

    Co prawda to prawda - w wersjach z dwoma wałkami rozrządu termostat jest dostepny na wierzchu :)

    0
  • Pomocny post
    #11 16 Paź 2011 12:44
    ancus
    Poziom 16  

    Koledzy..wymiana termostatu w tych silnikach nie jest taka straszna jak się wydaje z założenia:) Można to zrobić bez zdejmowania rozrządu jedynie zsuwając koło pasowe wałka rozrządu. Wrzucam poradnik jak to zrobić samemu w pół godziny bez odwiedzania i płacenia mechanikom:) tyczy się to silników 1.4 i 1.6 8V. POWODZENIA!!

    0
  • Pomocny post
    #12 16 Paź 2011 13:41
    ociz
    Moderator Samochody

    I po co takie kombinacje? Zdjąć rozrząd to kilka minut roboty, i przede wszystkim bez niszczenia osłon żeby je potem na druty skręcać.

    0
  • Pomocny post
    #13 16 Paź 2011 13:47
    ancus
    Poziom 16  

    Nic nie trzeba niszczyć nawet osłony bo się ją odkręca za kołem i odsuwa, to jest sposób dla laików i osób które boją się tykać rozrząd a sposób całkiem dobry, sam go wypróbowałem i nie ma żadnych problemów i jest wiele szybciej niż ściągając rozrząd gdyż robiłem już na obydwa sposoby:)

    0
  • Pomocny post
    #14 16 Paź 2011 13:56
    ociz
    Moderator Samochody

    To zdjęcie paska i koła z wałka nie jest ruszaniem rozrządu? Odchylić osłonę znaczy wyginać ją, czyli niszczyć.
    Akurat wczoraj w swojej C16NZ termostat zmieniłem, jak by nie robić to i tak 80% czasu to spuszczanie i zalewanie płynu tak żeby bałaganu nie narobić.

    0
  • Pomocny post
    #15 16 Paź 2011 14:12
    ancus
    Poziom 16  

    Każdy na swój sposób rozumie:) Ja 3 tygodnie temu u mojego także C16NZ zmieniałem tym sposobem i nic nie zniszczyłem. Wykręciłem kilka obrotów śrubę mocującą koło i wraz z paskiem zsunąłem, pod nim dwie śruby do osłony, po wymianie tylko dosunąć koło na ten wypust ustalający i dokręcić i gotowe.
    Zgadzam się, że 80% czasu to spuszczanie i zalewanie płynu może nawet więcej gdy chcemy złapać jak najwięcej płynu lecz i tak 1L trzeba dolać:)

    0
  • #16 16 Paź 2011 14:53
    smoker
    Poziom 18  

    Dzięki Panowie za rady, ale i tak autko odstawię do Mecha, bo rozrząd też wypadałoby wymienić po tych 10 latach i 98 tysiącach km ;) A tak to będzie się odkładać i odkładać i odkładać aż pasek pierdyknie. Co najwyżej zamówię z sieci części taniej i zapłacę za samą robotę. Póki co wsunąłem tekturkę za połowę chłodnicy i w tygodniu zrobię porządnie :).

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo