Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Docieranie pierścieni fiat 126p

fryko112 16 Paź 2011 11:03 3605 18
  • #1 16 Paź 2011 11:03
    fryko112
    Poziom 9  

    Witam.
    Mam zamiar zakupić nowe pierścienie do mojego malca.
    Jak wygląda docieranie pierścieni w tym autku.
    To znaczy ile kilometrów na dotarcie itp.
    Pozdrawiam.

    0 18
  • #2 16 Paź 2011 11:51
    jeryy3
    Poziom 17  

    Jeśli wymieniasz pierścienie wymień też cylindry da to dużo lepszy efekt niż same pierścienie.Docieranie silnika to proces na około(różne źródła różnie podają) ale do około 5000 km.Pierwszą wymianę oleju ja robiłem po 500 kilometrach następną po 1500,2000,5000 i tak po 5000 do 15000.Pierwszy rozruch postaraj się zrobić bez obciążenia silnika czyli bez wydechu i alternatora czy prądnicy,postaraj się też na początek by silnik nie zapalił (bez świec może być) by pompa olejowa wszędzie doprowadziła olej.Do 2 tyś jeździsz bardzo delikatnie dobrze jest też nie przekraczać 3000 tysięcy obrotów i zbyt mocno nie nagrzewać silnika,przez pierwszy tysiąc warto też dać mu odpocząć co 10 - 15 kilometrów.Po tym przebiegu możesz podnosić stopniowo obroty 4000 jak i wydłużać przebiegi do 50 kilometrów.Jak szczęśliwie dotrwasz do takiego przebiegu możesz zacząć rozkręcać obroty w czasie pracy na coraz wyższe,ale nadal staraj się przyśpieszać w miarę spokojnie.

    0
  • #3 16 Paź 2011 11:57
    fryko112
    Poziom 9  

    Niestety będę wymieniał tylko pierścienie z powodu braku funduszy :/
    A wymieniam ponieważ troche olej bierze oraz dymi na niebiesko poza tym brak mu mocy.
    Dziękuje za odpowiedz.

    0
  • Pomocny post
    #4 16 Paź 2011 12:23
    ajanek9
    Poziom 28  

    Nie wiadomo czy wymiana samych pierścieni wystarczy, wszystko zależy od tego w jakim stopniu zużyte są cylindry, ale to okaże się jak rozbierzesz silnik.

    0
  • #5 16 Paź 2011 12:39
    fryko112
    Poziom 9  

    Wiem Wiem :) a na dotarcie samych pierścieni ile potrzeba kilometrów ?

    0
  • Pomocny post
    #6 16 Paź 2011 16:44
    jeryy3
    Poziom 17  

    Same pierścienie docierasz prawie tak samo jak z nowymi cylindrami,muszą się dopasować miedzy sobą koszt nowych cylindrów to około 300 zł.W twoim przypadku sama wymiana pierścieni może nic nie zmienić,nadal będzie autko kopciło a wręcz może pogorszyć bo stare pierścienie są dopasowane do owalu cylindra.

    0
  • Pomocny post
    #7 17 Paź 2011 01:52
    zyrafao2
    Poziom 12  

    Dokładnie to że olej ci pali to nie muszą być pierścienie, ale mogą już być wytarte uszczelniacze zaworowe, jaki ma twój malec przebieg ?

    0
  • #8 17 Paź 2011 02:00
    630176
    Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    #9 17 Paź 2011 02:21
    zeimp
    Moderator na urlopie...

    Jerzykowski napisał:
    Te silniki nie mają uszczelniaczy zaworowych.

    Od 1992 w FL od numeru silnika 6621475 miały uszczelniacze a w starego typu głowic montowali np. z CC :D Nie wiesz na 100% jakiego typu głowica tam siedzi :D
    Do autora:
    A sprawdziłeś chociaż ten silnik, że chcesz wymieniać pierścienie? Może dół być dobry i ten Twój "remont" tylko pogorszy wszystko... jeryy3 dobrze radzi :) ...

    0
  • #10 17 Paź 2011 18:19
    fryko112
    Poziom 9  

    mój maluch jest z 91r. i ma przebieg ok. 80 tyś.

    0
  • Pomocny post
    #11 17 Paź 2011 23:02
    ajanek9
    Poziom 28  

    Maluszek służył mi 12 lat, ponad 250 tys. km. i 4 remonty silnika w tym czasie (o reszcie nie wspomnę).Trzy pierwsze to wymiana pierścieni średnio co 40-50 tys. km, niestety ostatni remont wymagał wymiany całego kompletu (cylinder, tłok, pierścienie), bo stopień zużycia cylindrów był zbyt duży. Na początek docierałem silnik na takiej "domowej" hamowni napędzanej silnikiem elektrycznym. Po takim docieraniu silnik pracował pięknie.
    Z praktyki jednak wiem, że silnik po takiej odnowie to naprawdę zaczynał "żyć" po ok. 5000 km, wcześniej to nie było to, ale z drugiej strony to na początek starałem się go nie przegrzać.
    80 tys. to dość dużo dla Fiata 126, ale najlepiej rozebrać silnik, a wtedy wyjdzie co wymieniać, a co nie.

    0
  • #12 18 Paź 2011 06:45
    fryko112
    Poziom 9  

    Dzięki wielkie postaram się w tym tygodniu zajrzeć do silnika.
    Pozdrawiam

    0
  • #13 27 Paź 2011 22:05
    fryko112
    Poziom 9  

    Wreszcie zajrzałem do środka cylindry są dobre a pierścienie miały po 2 mm luzu na zamkach ;d

    0
  • #14 28 Paź 2011 10:12
    zyrafao2
    Poziom 12  

    To złomy... Pewnie biły ładnie xD

    0
  • #15 29 Paź 2011 23:01
    ajanek9
    Poziom 28  

    Cytat:
    Wreszcie zajrzałem do środka cylindry są dobre a pierścienie miały po 2 mm luzu na zamkach ;d


    Nowe pierścienie (prawdopodobnie nominał) włóż do cylindra, zmierz luz 5, 20, 40mm(zaczynając od góry cylindra) sprawdź jakie są różnice.

    0
  • #16 30 Paź 2011 07:32
    fryko112
    Poziom 9  

    Różnicy nie miały.
    Dzisiaj próba odpalania malca :)

    0
  • Pomocny post
    #17 30 Paź 2011 09:47
    ajanek9
    Poziom 28  

    Czyli chwila prawdy, jeśli wszystko dobrze zrobiłeś nie powinno być problemu, nie dawaj mu jednak na początku za bardzo "po zaworach".

    0
  • #18 30 Paź 2011 16:49
    fryko112
    Poziom 9  

    Samochodzik chodzi jak złoto:) i wszystkie problemy z silnikiem ustały pozdrawiam.

    0
  • Pomocny post
    #19 30 Paź 2011 20:54
    ajanek9
    Poziom 28  

    Dopiero będzie chodzić jak złoto gdy się wszystko ułoży i dotrze. Nie zapomnij dociągnąć głowicy po ok. 500 km. Szerokiej drogi i pozdrawiam.

    0