Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Chrysler neon 2.0 SOHC - szarpie , dławi się przy stałej prędkości.

16 Paź 2011 12:13 4889 5
  • Poziom 10  
    Witam. Mam problem ze swoim autem. Otóż jadąc ze stałą prędkością np na drugim biegu to na niskich obrotach od 1500 - 3000 występuje szarpanie. I im dłużej jadę z tą prędkością to szarpie coraz bardziej. DOpiero gdy wcisnę mocniej gaz lub odpuszczę całkiem szarpanie ustaje. Dodatkowo przy gwałtownym przyśpieszaniu na wysokie obroty jest taki dziwny dźwięk silnika taki bardziej sportowy i głośniejszy, nie wykluczam że czasami może nie łapać na wszystkie cylindry. A teraz opiszę od kiedy zaczął się ten problem. Otóż pewnego dnia postanowiłem powiększyć przepustnicę i zamontować do tego mocniejsze wtryski 220CC zamiast fabrycznych 170CC. No i zrobiłem to i odpaliłem i auto chodziło pięknie. Moc była i w ogóle przyjemnie się mi jeździło. Jednak te mocniejsze wtryski były trochę za krótkie i wyciekało mi paliwo więc dopóki nie załatwie sobie innej listwy musiałem powrócić do seryjnych. No i od tego momentu się zaczął ten problem. Teraz mam kilka swoich typów i ciekawi mnie co jeszcze możecie mi doradzić:

    1:wymieniłem świece na nowe, załatwiłem od znajomego cewkę, przewody, MAP sensor, czujnik położenia wałka, czujnik temperatury cieczy - wszystko podmieniane po kolei lecz problem nie ustąpił.

    2. Przez czas używania mocnych wtrysków te stare słabsze woziłem w bagażniku w skrzynce luzem. Jako że na mocniejszych wtryskach auto zachęcało do agresywnej jazdy no to tak się zazwyczaj działo. Czy możliwe że wtryski latając po bagażniku mogły się uszkodzić? Słyszałem że to delikatny element ale czy aż tak?

    3. Podczas jazdy na mocnych wtryskach możliwe że pompa paliwa dostała po tyłku pracując na maksymalnym ciśnieniu i teraz ten defekt? To akurat mogę łatwo sprawdzić poprzez zaworek na listwie wtryskowej lecz nie wiem jakie powinno być ciśnienie. Jak ktoś podpowie to jutro sprawdzę i mogę wykluczyć tą usterkę.

    4. Zwiększenie dawki powietrza przez większą przepustnicę zostało zaspokojone większą dawką paliwa poprzez mocne wtryski. Natomiast stare wtryski nie mogą dać więcej paliwa i mieszanka jest zbyt uboga. Albo na odwrót , uszkodzone wtryski puszczają paliwo i się przylewa delikatnie. Akurat skład mieszanki będę mógł ustalić po wyglądzie świecy. Założyłem nowe i zrobiłem jakieś 300km więc powinno być coś widać.

    Jeszcze co zauważyłem ostatnio to to, że z wydechu delikatnie kapie jakaś ciecz. Nie wiem dokładnie co to ponieważ po zapachu nie stwierdziłem nic. Paliwo to raczej nie jest lub ewentualnie zapach spalin zakłócił mi węch i nie wyczułem :-). Błędów żadnych brak.. Moge stwierdzić jeszcze, że auto chyba delikatnie więcej pali. Auto nie ma gazu, jeździ na samej benzynie.

    Mam jeszcze takie pytanie, czy moge sprawdzić jak rozpylają wtryskiwacze, wyjmując listwę i kazać kumplowi kręcić rozrusznikiem? Według mnie w powietrzu powinna iść taka mgiełka. A może któryś z wtryskiwaczy sika strumieniem i wtedy zakłóca to pracę silnika. Sam nie wiem nie mam już zleksza siły na to. A piszę post ponieważ swoje możliwości i wiedzę już wyczerpałem. Czekam jeszcze tylko za paczką od znajomego z innymi wtryskami na podmianę i komputerem. A auto musze mieć na początku Listopada sprawne ponieważ jadę na wesele w długa trasę. Pozdrawiam
  • Poziom 39  
    Sonda lambda do sprawdzenia, raczej to będzie jej wina.
  • Poziom 10  
    Co do sondy to już raz miałem padniętą. Wywaliło błąd 52 oraz Check na zegarach. Wymieniłem i było w porządku. Myślę że nie padła by znowu tak szybko. Wymieniałem jakieś 2 lata temu na NGK. No ale ją można łatwo sprawdzić poprzez odłaczenie i zobaczenie jak zachowa się auto albo po prostu pomierzyć napięcia. Pozdro.
  • Poziom 43  
    Co z tą powiększoną przepustnicą? Dostaje za dużo powietrza i lata na ubogim a z wydechu kapie woda-normalne o tej porze
  • Poziom 10  
    Ok. Jutro wszystko będę wiedział bo będę miał wtryski. Zmierzę również ciśnienie paliwa i jak koledzy kazaliście z tą sondą zlukam. Jest jeszcze jeden objaw. Jak jadę spokojnie to pali w normie, może ciut więcej. Natomiast jak go przeciągam to normalnie wskazówka w oczach opada w dół, a wcześniej tego nie było.
  • Poziom 10  
    Problem rozwiązany spadła rurka podciśnieniowa z mapsensora i przez to te objawy.